צעירים רבים מעוניינים לרכוש השכלה בתחומי הנדסה, ויש להם שתי אפשרויות עיקריות – לימודי הנדסה לתואר ראשון או לימודי הנדסאים (דיפלומה). רבים מהצעירים אינם מבינים מה ההבדל בין לימודי הנדסה לבין לימודים לדיפלומת הנדסאים, לכן כדאי לדעת כי ההבדלים המרכזיים בין שני מסלולי הלימוד הם משך הלימודים, סוג התעודה בסיום הלימודים, תכני הלימוד (קורסים וכדומה) ואפשרויות תעסוקה. מדוע כדאי ללמוד הנדסאים? בואו נבין!

1 צפייה בגלריה
לימודי הנדסאים
לימודי הנדסאים
לימודי הנדסאים
(צילום: PIXABAY)

מדוע כדאי ללמוד הנדסאים?
תואר או דיפלומה בתחומי ההנדסה נחשבים ליוקרתיים מאוד, אלו מסלולי לימודי המהווים מקפצה לקריירה והבוגרים זוכים לביקוש רב מצד המעסיקים. הלימודים לתואר באחד מתחומי ההנדסה אינם מתאימים לכל אחד או אחת, אלו לימודים תובעניים מאוד הנמשכים לפחות 4 שנים, ובדרך כלל אין אפשרות לשלב בין לימודים לעבודה. כמו כן, תנאי הקבלה לתואר ראשון בהנדסה הינם מאתגרים מאוד, ולא כל מועמד יכול להתקבל ללימודי הנדסה בגלל הדרישות הגבוהות.
מאחר שמדינת ישראל מתפתחת וצומחת במהירות, המדינה עודדה את המוסדות להשכלה גבוהה ליצור אלטרנטיבה ללימודים הנדסה לתואר ראשון, במטרה להכשיר אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ידע עדכני למגוון רחב של תחומים הנדסיים, לרבות תחומים הנדסיים כמו בניין (הנדסה אזרחית), אלקטרוניקה, חשמל, תעשייה וניהול, מכונות ועוד.
כיום, לאחר שהממשלה חוקקה וקידמה חוק להשוואת המעמד של הנדסאים למעמד של מהנדסים, רבים מהצעירים מעדיפים ללמוד לדיפלומת הנדסאי. הלימודים קצרים יותר ובתוך שנתיים בלבד במסלול יום ניתן לצאת לשוק העבודה עם דיפלומה יוקרתית ופותחת דלתות. כמו כן, יש אפשרות ללמוד לדיפלומת הנדסאי במסלול ערב, מסלול זה נמשך 3 שנים ומתאים בעיקר לאנשים עובדים, לאימהות לילדים קטנים ועוד.
בתוך כך, חשוב לדעת כי מעסיקים רבים החלו להעדיף את בוגרי לימודי הנדסאים מאחר שהם עוברים התלמדות מעשית, כלומר ההנדסאים רוכשים כלים וניסיון מעשי כבר בזמן הלימודים וכך המעסיקים מגייסים אנשי מקצוע מוכשרים ומיומנים ללא צורך ללמד אותם את העבודה ולהשקיע בהם זמן ומשאבים רבים.
מה כדאי ללמוד מבחינת עניין ושכר?
רוב מסלולי הלימוד לדיפלומת הנדסאי נחשבים למעניינים מאוד, וכמובן שלכל מועמד יש העדפות אישיות משלו. אם מתקשים לבחור מה ללמוד כדאי לפנות לייעוץ והכוונה, אך ניתן לקרוא באתר של המכללה הטכנולוגית מידע מפורט על כל מסלול ומסלול. יש מועמדים המעדיפים תחומים פרקטיים וריאליים יותר כדוגמת לימודים הנדסיים וטכנולוגיים - לכן כדאי להם להירשם למסלולי לימוד כגון: הנדסאי אלקטרוניקה, הנדסאי חשמל, הנדסאי מכונות – מכטרוניקה, הנדסאי מכונות - רכב, הנדסאי מכשור רפואי, הנדסאי בקרה ואוטומציה, הנדסאי ביוטכנולוגיה, הנדסאי מים או כמובן מסלול הלימודים המבוקש לדיפלומת הנדסאי תוכנה.
מועמדים שמעדיפים לימודי הנדסאים במחלקות המדיה והעיצוב יכולים לבחור מסלולים כגון: הנדסאי קול (סאונד), הנדסאי עיצוב תעשייתי (עיצוב מוצר), הנדסאי עיצוב תקשורת חזותית או הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים.
אחד השיקולים הניצבים בפני המועמדים ללימודים במכללה הטכנולוגית ללימודי הנדסאים נוגע לשכר. נכון, מהנדסים מרוויחים יותר, אך הנדסאים זוכים לשכר מתגמל ולאחר צבירת ניסיון תעסוקתי השכר שלהם עולה והם יכולים להרוויח היטב.
למי זה מתאים?
מסלולי הלימוד השונים לדיפלומת הנדסאי מתאימים למועמדים צעירים וגם למועמדים מעל גיל 35, המחפשים מסלול לימודים קצר או שהם אינם עומדים בתנאי הקבלה לתואר בהנדסה. הלימודים מתאימים לכל מי שרוצה דיפלומה יוקרתית בתחום הנדסי ולכל מי שמחפש מקצוע לחיים, קריירה משגשגת, עבודה מעניינת ושפע אפשרויות תעסוקה.

מוגש מטעם: הנדסאי אריאל