בזמן שבעלי בתים ממשיכים לאמץ את העיצוב הנצחי הזה, כדאי לחקור את מקורותיו של המטבח בסגנון כפרי, את סוגי הבתים שיכולים להכיל חלל כזה, ואת האלמנטים הייחודיים שמבדילים אותו מסגנונות אחרים. אם ננסה להתחקות אחר מקורו של המטבח הכפרי, אנחנו נראה שהוא מגיע אלינו מאירופה. למעשה, לחיים הכפריים באירופה הייתה השפעה משמעותית על התפתחות המטבח בסגנון הכפרי. הקסם והפשטות שנמצאו בבתי הכפר הצרפתיים, בקוטג'ים אנגליים ובבתי חווה איטלקיים תרמו כולם לעיצוב האהוב של המטבח הזה. עם זאת, כמובן שכאשר אנחנו מדברים היום על מטבח כפרי, אנחנו מדברים על מטבח שלגמרי מתאים את עצמו לדרישות המודרניות. לכן היום ניתן לראות אפשרויות שונות של מטבחים כפריים מודרניים, ומשמעות הדברים היא שאם גם אתם רוצים מטבח כזה, כדאי שתבדקו היטב באיזו אופציה אתם בוחרים.

1 צפייה בגלריה
מטבח כפרי
מטבח כפרי
מטבח כפרי
(צילום: pixabay)

קווים לדמותו של המטבח הכפרי
בצרפת, "מטבח א-לה קמפנייה" הקלאסי נותן עדיפות לחללים פונקציונליים שבהם משפחות יכולות להתאסף לארוחות נינוחות. קונספט זה כולל לעתים קרובות גווני עץ חמים, פיתוחים דקורטיביים ומדפים פתוחים להצגת כלים יפהפיים. באופן דומה, מטבחי קוטג' אנגליים מדגישים חמימות וקסם, עם תקרות נמוכות, קורות חשופות וארונות בעבודת יד. באיטליה, בתי חווה כפריים מציגים לראווה שולחנות גדולים ומשותפים, רצפות אבן או לבנים ונגיעות עץ מהוקצעות. מסורת בתי החווה האמריקאית שיחקה גם היא תפקיד משמעותי בעיצוב המטבח בסגנון הכפרי. המתיישבים הקולוניאליים הראשונים בנו מטבחים פרקטיים ותועלתניים שסיפקו את צרכיהם. חללים אלה כללו לעתים קרובות קמינים גדולים לבישול, רהיטי עץ פשוטים ואחסון בשפע לשימור מזון. עם הזמן, מטבחים אלה התפתחו לשלב אלמנטים דקורטיביים יותר, המשקפים את ההשפעה של מגמות העיצוב האירופיות.
המטבח הכפרי המודרני
כשמדברים בימינו על מטבחים כפריים מודרניים, למעשה מדברים על מטבחים שמשלבים בהם אלמנטים מסגנונות שונים. מצד אחד, נעשה כאן שימוש בעץ מלא בצבעים כהים וחמים, אך מצד שני, כמובן שניתן לראות כאן התאמה מלאה לחיים המודרניים. כך למשל, גם במטבח כפרי מודרני אפשר למצוא מקומות עגינה והטענה לטלפונים הניידים שבהם כולנו עושים שימוש. משטחי העבודה גדולים ורחבי ידיים, כך שברור מדוע נוח מאוד לבשל ולאפות במטבחים כאלה. בהחלט ניתן לומר שהמטבח הכפרי המודרני מתאים לכל סוג בית או דירה. לכן, בין אם יש לכם דירה רחבת ידיים ובין אם יש לכם בית פרטי גדול – אתם תראו שמטבח כזה יוכל להשתלב אצלכם נהדר. תוכלו לעשות בו שימוש לאורך שנים רבות, כך שבהחלט מדובר על אופציה ששווה לבחון מקרוב.





מוגש מטעם: novok