עובדים שטרם הגישו בקשה לקבלת החזר מס צריכים לעשות זאת באופן מיידי על מנת לקבל אלפי שקלים שעשויים לחכות להם בקופת רשות המיסים. העובדים נדרשים להגיש בקשה להחזרי מס עבור פרק הזמן הארוך ביותר שחלף מאז כניסתם למעגל העבודה או מאז בקשתם הקודמת להחזרי מס. היעזרו באיש מקצוע אם אינכם מצליחים לאסוף ולהגיש את הטפסים הדרושים בעצמכם. בעל המקצוע יערוך את המידע הדרוש, יפקח על איסוף המסמכים ויגיש בשמכם את הבקשה.
1 צפייה בגלריה
כיצד נבחר את שירותי החזר מס?
כיצד נבחר את שירותי החזר מס?
כיצד נבחר את שירותי החזר מס?
(צילום: FREEPIK)

מי זכאי לקבל החזר מס?
כאמור, החזר המס השנתי הממוצע לשכירים בישראל יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים. אתם תמצאו מייד בקשה מועילה להון זה שתקל על מימוש השאיפות והיעדים שלכם עם הגעתו של הכסף לחשבון הבנק שלכם. זה קריטי שאתם, כשכירים המעבירים את התחייבויותיכם למס הכנסה באמצעות תלושי משכורת, מודעים לכך שכמעט בוודאות יש לכם סכום כסף משמעותי המגיע לכם. כיום, למעלה משמונים אחוז מעובדי המדינה בישראל זכאים לקבל החזר מס בסך אלפי שקלים, כולל החזרי מס שבח . זאת, בעיקר בשל העובדה שחבות המס של רוב מגישי מס הכנסה בישראל נמוכה מהתשלומים השנתיים בפועל. שינויים בתעסוקה ובאי רציפות תעסוקתית, אי גילוי הטבות מס או טעויות שנעשו על ידי מעסיקים בתהליך הדיווח למס הכנסה הם העילות העיקריות לתביעת החזר מהמדינה. נדרשת בדיקת זכאותכם להחזרי מס הכנסה בלבד והגשת בקשה למס הכנסה.

החזר מיסים על הפסדים בבורסה
אלו מכם השוכרים בבורסה סביר להניח שמודעים לכך שכל רווח שאתם מייצרים כפוף למיסוי. ייתכן שתהיו זכאים להחזרי מס מהבורסה בנוסף לכל ההפסדים שנגרמו לכם בשוק. פנייה למחלקת מס הכנסה תאפשר לכם לקבוע את זכאותכם.

החזר מיסים על תרומות
אם תרמתם לאחרונה תרומה כספית משמעותית או אם אתם תורמים על בסיס קבוע, תשמחו לדעת שאתם גם זכאים להחזר בתמורה לטובת הלב וההתחשבות שלכם. תרומות במדינת ישראל מזכות להחזרי מס החל מכמה מאות שקלים בודדים ועד 35% מדי שנה. תרומות שניתנו למוסדות או ארגונים בעלי מוניטין זכאיות להחזר.

תשלום מזונות עם החזר מס
תשלום מזונות הוא הוצאה ניכרת הצורכת חלק ניכר מהמשאבים הכספיים של מי שנדרש לתשלום. חשוב שאנשים שהתגרשו או פרודים יהיו מודעים לכך שעל פי החוק הם זכאים לקבל החזר מס על תשלומי מזונות. החזר זה ניתן כנקודת זיכוי בהתאם לסעיפי הזיכוי במס הכנסה.

החזר מיסי חינוך מיוחד
אנשים שיש להם ילדים בחינוך מיוחד או שיש להם לקויות למידה קשות, מכירים ללא ספק את ההליך הממושך והמפרך הנלווה לרכישת זכויות ראויות והכרה בצאצאיהם. הליך זה ארוך ויקר. אם סיימתם את כל ההליך והמדינה העניקה הכרה לילדכם, אתם זכאים לקבל החזרי מס חינוך מיוחד בצורת שתי נקודות זיכוי שכר מהמדינה.

כיצד מתממשת הזכאות להחזרי מס? הגשת מס בקשת החזר
באינטראקציה עם גורמי הממשל השונים, דחיינות בירוקרטית היא תופעה שרבים מאיתנו רגילים אליה. עובדה זו גורמת לאנשים רבים לנטוש את התהליך לחלוטין מלכתחילה. חשוב להכיר בכך שתהליך הבקשה יהיה יעיל במידה ניכרת אם ייעשה באמצעות חברת אינדיגו המתמחה בהגשת בקשה להחזרי מס הכנסה. החברה תאמת את הטפסים והאישורים המדויקים להם אתם זקוקים ובהמשך תעביר אותם לרשויות המס המתאימות ולגורמים המעורבים. במילים פשוטות, אם לא קיבלתם כסף, אז גם לא שילמתם כסף. לפרטים נוספים צרו קשר עם אינדיגו.

מוגש מטעם: מטעם אידיגו פיננסים