מן הקל אל הקשה: עוגת שוקולד פשוטה
עוגת השוקולד הפשוטה היא זו שכולנו מכירים כבר מילדות, זו שאימא הייתה מכינה לגן ומעטרת עם מלא סוכריות צבעוניות. זו עוגת שוקולד בחושה ומאוד קלה להכנה, שבאמת לא מצריכה דבר מלבד לערבב את כל המרכיבים בקערה, להעביר אותם לתבנית הנבחרת ולאפות. את העוגה הפשוטה ניתן לשדרג בשלוש דרכים עם גנאש של שוקולד מריר ושמנת.
בגרסה הראשונה נכין את הגנאש ונמתין עד שהעוגה תתקרר לחלוטין. כעת נשפוך אותו על העוגה ונקבל ציפוי עבה של שוקולד מריר על חלקה העליון של העוגה. כשנחתוך אותה נראה ספוג ומעליו ציפוי של שוקולד כשכבה נוספת.
בגרסה השנייה נכין את הגנאש ונשפוך אותו מיד על העוגה ברגע שיצאה מן התנור. הגנאש החם שזה עתה ירד מן הגז יחלחל אל תוך הספוג של העוגה החמה שזה עתה יצאה מן התנור ויהפוך אותה לרכה, נימוחה ועשירה בטעם שוקולד עמוק עוד יותר.

1 צפייה בגלריה
בראוניז
בראוניז
בראוניז
(צילום: pixabay)

בגרסה השלישית, נכין כמות גנאש כפולה. לאחר שהעוגה יוצאת חמה מהתנור נחורר בה חורים בעזרת החלק האחורי של כף העץ, ונשפוך את כל הגנאש על חלקה העליון של העוגה. הגנאש יחלחל פנימה אל החורים וימלא אותם בשוקולד וגם יחלחל פנימה אל הספוג ויהפוך אותו לרך ונימוח עוד יותר.
כעת, תוכלו לבחור את הגרסה שהכי מתאימה לכן וליהנות מעוגת שוקולד פשוטה עם ציפוי שוקולד כלבבכם.
ומה באמצע? בראוניז כמובן
בראוניז מכינים כעוגת שוקולד עשירה בעלת ספוג דחוס ורך וחלק עליו קראנצ'י, שמתבקע מיד עם הנגיסה הראשונה. עוגת בראוניז משובחת היא כזו שמכינים אותה משוקולד מריר ממש איכותי, כדי לקבל את הטעם המריר העמוק והעשיר, זה שגורם לנו להתאהב בשוקולד בכל פעם מחדש. לכן חשוב מאוד שתשקיעו בשוקולד באמת איכותי שמוצקי הקקאו שלו הם מעל ל-60%. בתום האפייה ולאחר קירורה המוחלטת של העוגה (מומלץ על גבי רשת) תוכלו לחתוך אותה לקוביות הבראוניז המפורסמות ולנשנש אותה גם כעוגה וגם כעוגייה.
הכי קשה: עוגת שכבות מורכבת שעשויה כולה משוקולד
אם כל מה שאתם אוהבים זה שוקולד, וכאשר את פורסים את עוגת השוקולד שלכם אתם רוצים לראות רק שכבות של שוקולד בשלל סגנונות שונים הגעתם למקום הנכון. העוגה הבאה מכילה ארבע שכבות של שוקולד, כל אחת שונה מקודמתה וכולן מטריפות את הדעת, החושים ובלוטות הטעם, מלבד העובדה שכדי להכין אותה נדרש כישרון ויכולת טכניים באפייה. הבה נצא לדרך.
ראשית הבסיס- השכבה הראשונה של העוגה תהיה עשויה מלא אחרת מאשר עוגת הבראוניז. אל תשכחו השתמשו בשוקולד איכותי ומשובח.
השכבה השנייה- זו תהיה עשויה משכבה של קרם שוקולד סמיך ועשיר שאמור להזכיר במרקמו מעדן של "דני" שוקולד.
השכבה השלישית – זו תהיה עשויה ממוס שוקולד אוורירי שיונח על השכבה השנייה של קרם השוקולד ויעניק לעוגה אווריריות וטעם מעודן יותר של השוקולד.
השכבה הרביעית והאחרונה היא של טראפלס שוקולד, שמכינים בדיוק כמו גנאש אך מוסיפים לו גם חמאה מומסת.
העוגה המדהימה הזו עשויה מארבע שכבות שוקולד במרקמים ובגוונים שונים של שוקולד והיא לא פחות ממדהימה. נציין שוב כי נדרש ידע טכני ברמה גבוה בהכנת כל אחד מהשלבים בעוגה. בפרט בשלב השני שבו יש לערבב ביצים עם שוקולד חם ולהיזהר שלא תיווצר חביתה ובשכבה השלישית יש צורך לקפל את השוקולד לתוך קצף חלבונים יציב מבלי לשבור אותו.
יחד עם הקושי הנדרש בהכנת ארבע שכבות שונות של עוגת שוקולד, אתם יכולים רק לדמיין לעצמכם איזה טעם אלוהי ממתין לכם בכל שכבה ושכבה ואיך כל השכבות הללו משלבות ביחד את הביס המושלם של עוגת שוקולד עשירה.


מוגש מטעם: השף הלבן