3 צפייה בגלריה
צילומים: מסך, יח"צ
צילומים: מסך, יח"צ
צילומים: מסך, יח"צ
המערכת הפוליטית של רעננה מתחממת: יו"ר סיעת 'רעננה מכל הלב' יקי ודמני, פרסם לראשונה את תגובתו למאורעות שהובילו להתפטרותו מתוארו כמשנה לראש העירייה. בפוסט שפרסם הוא טוען שאחרי שנה של פעילות במועצת העירייה הוא מסתכל בעיני התושבים "ונמלא מבוכה".
בנוסף הביע ודמני ביקורת על פוסט שהעלה ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בנושא התקציב העירוני וטען: "פרסום פירוט החסכונות לפני שהוצגו בפני מועצת העיר זה נוהל לא תקין".
את פוסט הביקורת העלה ודמני ברוח חג החנוכה וכתב: "לכבוד שמונה נרות חנוכה להלן שמונה הערות מהלב: נר הראשון- שנת הפעילות הראשונה של מועצת העיר מאחורינו. אני מנסה להסתכל עלינו מעיניו של התושב הפשוט ואני נמלא מבוכה. ריבים על קרדיטים, קרבות בתוך סיעות ומחוצה להם והכול על תארים וכיבודים. מיותר לחלוטין. לנר השני - לפני כשבועיים, הייתי עד לסילוקו של חבר מועצה מישיבת קואליציה אליה הגיע, לאחר שהוזמן אישית וזאת ביוזמת חברים שנכחו בפגישה וגורמים חיצוניים. מעולם לא חוויתי עלבון כזה. למרות שהבעתי את מחאתי, אני מצטער ומבקש להתנצל שלא קמתי ועזבתי יחד אתו.
3 צפייה בגלריה
ברוידא. מדיניות חדשה | צילום: אסף פרידמן
ברוידא. מדיניות חדשה | צילום: אסף פרידמן
ברוידא. מדיניות חדשה | צילום: אסף פרידמן
"לנר השלישי- לאחרונה ויתרתי על תארי כמשנה לראש העיר מאחר ולתפיסת עולמי לא התקיימה מערכת יחסיי העבודה המצופה מראש עיר ומשנהו. כחבר מועצת עיר מן המניין ולא כמשנה,אהיה יותר חופשי לפעול על פי צו מצפוני.על מנת לעבוד בשביל הציבור, לא צריך תארים".
מוקדם יותר כאמור, הציג ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא פוסט ארוך, ובו כתב כי "בכל אחד מהימים הקרובים אעלה פוסט מקיף בו אתייחס לסוגיית תקציב 2019 ולתקציב שנת 2020 שיובא לאישור מועצת העיר היום (שני).
ברוידא פירט באריכות רבה, את הצעדים שנעשו עד כה וטען כי הצליחו לחסוך לעירייה מיליוני שקלים. "אין רשות בישראל שהצליחה להגיע לחסכון פנימי של כ-25 מיליון שקלים בפרק זמן כה קצר ובאופן בו עשינו את הדברים", והוסיף: "מיותר לציין שכל נבחר ציבור, וודאי לא היה שמח בשנתו הראשונה בתפקיד לצאת לסדרה כזו של פעולות. אולם הירושה אשר 'זכיתי' לקבל לא הותירה ברירה".
3 צפייה בגלריה
יקי ודמני | צילום: אוראל כהן
יקי ודמני | צילום: אוראל כהן
יקי ודמני | צילום: אוראל כהן
לכך הגיב ודמני וטען כי פירוט החסכונות שנעשו לפני ישיבת מועצת העירייה איננה נוהל עבודה תקין. בנוסף ביקר את טענותיו של ראש העירייה לגבי החיסכון התקציבי ואמר כי תקציב 2020 בעייתי ביותר, והוסיף כי יש לאמץ תוכנית התייעלות תלת שנתית שמטרתה קיצוץ של לפחות 60 מליוני שקלים בהוצאות ועצירה חלקית לפחות של הגדלת הארנונה, "את התושב לא מעניין מה נחסך, מעניינת אותו רמת השירות", אמר.
לסיכום קרא ודמני לחברי המועצה ללכת בעקבותיו, להתרכז בעשייה ובסיוע לראש העירייה במילוי תפקידו - " זוהי השעה להתאחד, אין לנו עיר אחרת".