הערב (שני) בשעה 18:00 אמורה להתקיים ישיבת מועצת עיר בנושא תקציב עיריית רעננה, במהלכה תתקיים הפגנת מחאה נגד העלאת הארנונה ב-6.48% בשנה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
הבוקר קיים ראש העירייה, חיים ברוידא, תדריך לעיתונאים לפני אישור התקציב ובו פירט את צעדי התייעלות שקיבל עקב "הירושה" הגרעונית אותה מצא בעירייה, וכן את השירותים ומפרט ההכנסות העתידיות, צמצום ההוצאות והרחבת השירותים לטענתו שיהיו בתקציב זה. בנושא זה ציין ברוידא כי העירייה לא העלתה ארנונה בשנת 2020 למעט העדכון האוטומטי.
על רקע אישור התקציב יקיימו היום חלק מתושבי רעננה מפגן מחאה נגד "נטל המיסים הכבד" על תושבי העיר.
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
מארגני ההפגנה מסרו כי הרקע להפגנה מגיע בשל שלוש סיבות עיקריות: "1. התייקרות משמעותית של הארנונה בשיעור חד של 6.48% בשנה האחרונה, אין סיבה אמיתית שתושבי העיר והעסקים ישאו על גבם את הנטל הכבד. אנחנו רוצים שלא תהיה עלייה נוספת בארנונה בשנת 2021.
2. חוסר שקיפות - לא מציגים לתושבים ולחברי המועצה את כל נתוני האמת, ראש העיר פרסם מספר טבלאות שאינן מחוברות למציאות ובמקרה הטוב מדובר בהטעיית התושבים וחברי המועצה, כל המספרים שהוצגו תיאורטיים בלבד ולא בפועל. רק אתמול פרסם חבר מועצה בקואליציה פוסט חריף בנושא הטבלאות שהוצגו ורמת השקיפות.
3. חוסר דיון אמיתי ועיניני בישיבות המועצה - ממליץ לכולם לראות את ישיבת המועצה שהיתה (מוקלט בפייסבוק או באתר העירייה) דרכי פעולה של השתקה ומניעת קיום דיון עיניני הם בעיקר מה שהיה שם, כך גם קורה בהצבעות תקציב ואישור העלאת הארנונה".
"אנו סבורים", כתבו המארגנים, "כי יש עוד הרבה דרכים להמנע מעליית הארנונה, כ- 51% מהוצאות העירייה מופנות לשכר ותנאים, שיעור העובדים בעירייה ביחס לגודל העיר אינו פרופורציונלי ולא נעשו המאמצים המתאימים להתייעלות".
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה לא העלתה את הארנונה לשנת 2020. מועצת העיר אימצה את העדכון האוטומטי של משרד הפנים. הארנונה ברעננה הן לעסקים והן למגורים נמוכה ביחס לערי השרון השכנות ולערים בעלי מאפיינים סוציו אקונומיים דומים".