בתום ישיבת המועצה, אישרה מועצת העיר את תקציב עיריית רעננה לשנת 2020.התקציב עומד על 837,240,000. 9 מיליון פחות מהתקציב המעודכן לשנת 2019.
1 צפייה בגלריה
צילום: עדן מנדלוביץ
צילום: עדן מנדלוביץ
צילום: עדן מנדלוביץ
במקביל, דווח על תוכנית התייעלות שתחסוך 25 מיליון שקלים. הכסף שיחסך, עתיד להיות מנותב לפרוייקטים בתחומי החינוך, כגון הקמת מערך לגילאי לידה עד 3; הספורט; טיפוח העיר, כגון סלילת שבילי אופניים, שירותים לתושב וכו'. חשוב להזכיר כי העיר רעננה ניצבה בפני איבוד מעמדה כעיר איתנה. נראה כי איום זה והרצון להסירו מגרונה של העיר, הנחו את תהליכי תכנון התקציב וגיבושו.
יקי ודמני הציע להקים וועדה שתעקוב אחר התנהלות התקציב לאורך השנה, וקרא לצעדים עמוקים יותר: "לא היה שום גידול בהכנסות של איזור התעשייה למרות שראש העיר מוביל תהליכים שישאו פרי עוד שנתיים. אין לנו זמן לחכות, וצריך לעשות מהלכים לא פופולריים של קיצוץ בכוח אדם. בואו נסכם שלא לדבר יותר על הירושה שהשאירו לנו. אנחנו כבר כאן בפנים עמוק. החוכמה היא לנסות להוריד את העיר למתחת ל800,000,000 תקציב. אין ברירה, אחרת זה יגמר לא טוב"
ראש העיר אמר: "אין לי כוונה לפטר 300 עובדים. נעשה הכל בשביל שאנשי עיריית רעננה ירגישו בטוחים. אני לא רואה מצב שאנחנו מוציאים 300 איש מתוך המערכת עצמה".