גם בעולם היוקרה המגמה השתנתה ולצד כל השפע, בעלי בתים מבקשים להנכיח בביתם ובחצר הגינה שלהם אלמנטים ידידותיים שתורמים לסביבת בר קיימא. על כן, הקמת בריכות ביתיות מסמלת עבורם שילוב מדויק של פינוק לבין תודעה סביבתית גבוהה. המאמר שלפניכם עוסק בנושא בריכות בית בסגנון אקולוגי בעלות תכונות חדשניות, פרקטיות וידידותיות לסביבה, לצד הפיתוי האסתטי שהן מצליחות לספק עבור הדיירים.
מערכות סינון טבעיות
נתחיל מזה שסימן ההיכר של בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי הוא שילוב של מערכות סינון טבעיות שמחקות את התהליכים המצויים במאגרי מים טבעיים. תוך שימוש בצמחי מים, ביו-פילטרים ומיקרואורגניזמים שמועילים ותורמים לאיכות המים, מערכות אלו משפרות את טיהור המים בהיעדר הצורך בתוספים כימיים מזיקים. בברכות רגילות השימוש בכלור הוא תדיר וידוע כי כלור הינו חומר כימי רעיל. הוא עלול לפגוע בעור שלנו, בעיניים ואפילו באיכות השיער ולמעשה בכל מה שהוא בא במגע איתו. השימוש במערכות סינון טבעיות הופך את מי הבריכה שלכם למים חיים והרבה יותר בריאים ומפחית את הנזק הסביבתי וגם יוצר בית גידול ימי בריא, טבעי והרמוני עם הסביבה.
1 צפייה בגלריה
בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי
בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי
בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי
(צילום: ערן לוינסון, אמנות הגינה הקסומה)

שיטות שימור מים
בתגובה לחשש העולמי של מחסור במים, בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי משלבות שיטות שימור מים. אלה עשויים לכלול מערכות לאיסוף מי גשמים, משאבות סחרור יעילות וכיסויי בריכות חדשניים הממזערים את אידוי המים. על ידי אימוץ של כל אחת מהשיטות האלה, בעלי בתים יכולים ליהנות מבריכה שהיא זהה לנווה מדבר טבעי, בידיעה שהם תורמים למאמצי שימור המים.
עיצוב חסכוני באנרגיה
בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי מודרני מאמצות עקרונות העיצוב החוסכים באנרגיה כדי למזער את טביעת הרגל הפחמנית שלהן ולהבליט את טביעת הרגל האקולוגית שלהן. תאורת LED ומערכות חימום המופעלות על ידי אוטומציה חכמה המייעלת את השימוש באנרגיה, הם מרכיבי מפתח. עיצובים אלה לא רק מצליחים לענות על ההגדרות הידידותיות לסביבה אקולוגית של הבריכה, אלא גם תורמים מאוד בהפחתת עלויות התפעול, מה שהופך את הקיימות לבחירה כלכלית.
חומרים טבעיים ואסתטיקה
המראה של בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי, הוא לא פחות חשוב מהמחויבות לקיימות. בעלי בתים בוחרים בחומרים טבעיים כגון עץ ואבן לבנייה של הבריכה וכך מפיחים מראה של גן עדן קטן בגינה שנוצר על ידי הטבע. גם עיצוב הגינה סביב הבריכה יכללו צמחייה מקומית שתשלב עם בצורה הרמונית עם כל מה שמסביב.
מגוון ביולוגי ואיזון אקולוגי
מעבר להיותן מרחב בילוי, בריכות ביתיות בסגנון אקולוגי שואפות לטפח מגוון ביולוגי ואיזון אקולוגי. השילוב של צמחי מים, איים צפים וסלעים במיקום אסטרטגי לא רק ישדרג את המראה סביב, אלא גם יצור בתי גידול לצומח ולאורגניזמים מקומיים. בעלי בתים יוכלו ליהנות מפינה שלווה תוך כדי שהם תורמים באופן פעיל לשימור המערכות האקולוגיות המקומיות.
השראה חינוכית
לבעלי בתים עם בריכות בסגנון אקולוגי ניתנת גם ההזדמנות לחנך את בני המשפחה והאורחים בכל הנוגע לשיטות עבודה וסגנון חיים בר-קיימא. מאפיינים חינוכיים לצד הבריכה, כמו שילוט שמסביר את תהליך הסינון הטבעי או פירוט אודות היתרונות של שיטות בריכה ידידותיות לסביבה – כל אלה הופכים את אזור הבריכה לחלל מחנך והשראתי.
בריכות שחייה אקולוגיות משדרגות את ההנאה שלכם
בשנייה הראשונה שניכנס לתוך הבריכה האקולוגית ההרגשה עשויה להיות מעט מוזרה בשל הגוון של המים ואולי אפילו היעדר הריח של הכלור. יתכן וייקח זמן להתרגל לכך וליהנות מהעובדה שלמים אין השפעה שלילית על הגוף בזמן שאתם צוללים או שוחים, כמו צריבה בעיניים ובדרכי הנשימה בגלל כמות הכלור שמאפיינת בריכות שחייה רגילות. אין ספק כי ההנאה משחייה בבריכה אקולוגית היא הרבה יותר נעימה ואפילו מספקת תחושה שאתם במאגר מים טבעי באתר אקזוטי בטבע.

מוגש מטעם: ערן לוינסון, אמנות הגינה הקסומה