ביקור במרפאת שיניים עבור חלק מהמתרפאים, גם כאשר מדובר בביצוע טיפולים פשוטים ביותר כגון ניקוי אבנית, דורש התמודדות נפשית עצומה. הימנעות מטיפולי שיניים עשויה להביא להזנחה במצב הפה שתוצאותיה יהיו הרס שיניים, כאבים, רגישויות, דלקות חניכיים, ריח רע מהפה ועוד. במקרים בהם קיימת הצדקה לשימוש בהרדמה כללית, וכאשר מצב בריאותו של המתרפא מאפשר זאת, רופא שיניים יכול להמליץ על השיטה.
1 צפייה בגלריה
GARA CLINIC
GARA CLINIC
GARA CLINIC
(צילום: ד"ר גרה נשאת)
מתי יש צורך בהרדמה מלאה? קיימות סיבות רבות המצדיקות שימוש בהרדמה כללית לטובת בריאות הפה והחניכיים של המתרפא. אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, שאין דרך אחרת לטפל בהם, אלא כאשר הם תחת הרדמה מלאה. אנשים בעלי פיגור שכלי שאין דרך להסביר על טיפולי השיניים שעתידים לעבור, ועלולים להגיב לטיפול בדרך לא צפויה שעלולה לגרום לנזק, עשויים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, בייחוד כאשר מדובר בצורך לעבור טיפולי שיניים מורכבים כגון השתלת שיניים או טיפול בכמה שיניים במקביל, הרדמה מלאה עשויה להיות הדרך היעילה לקבל טיפול שיניים איכותי ומהיר, הן עבור המתרפא והן עבור רופא שיניים. טיפול שיניים בהרדמה כללית יבוצע רק במקרים בהם קיימת הצדקה לשימוש באמצעי זה, וכאשר מצב בריאותו של המתרפא מאפשר זאת. טיפול השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה מאפשר לסיים את כל הטיפולים בפגישה אחת, ללא צורך לבקר מספר פעמים במרפאה כדי לסיים את כל סדרת הטיפולים. המטופלים יכולים לסיים את כל ההשתלה והשיקום באותו היום, תחת הרדמה מלאה, מבלי לסבול את הכאבים כל פעם שהיו מגיעים לפגישת טיפול נוספת. אנשים שאין להם זמן לביקורים רבים במרפאה, מעדיפים לסיים את טיפולי השיניים בפגישה אחת.
האם כל מרפאת שיניים מורשית להעניק טיפולי שיניים בהרדמה מלאה? לא. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מבצעים במרפאות שיניים או במסגרת בית חולים בעל רישיון של משרד הבריאות לביצוע הרדמה כללית. ההרדמה מבוצעת על ידי רופא מרדים שנוכח לאורך כל הטיפול. חשוב להבהיר, כי בהתאם לתקנות המופיעות באתר משרד הבריאות, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה/כללית יבוצעו רק במרפאת שיניים מורשית בעלת אישור מיוחד לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית או בבית חולים. מרכז רפואי לשיקום הפה GARA CLINIC מורשה מטעם משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. הטיפול מבוצע על ידי צוות רפואי מקצועי הכולל רופא מרדים מומחה, אחיות חדר ניתוח, רופא שיניים הבקיא בטיפולים בהרדמה כללית וסייעות מקצועיות. בסוף הטיפול, המטופל מתאושש וחוזר הביתה כבר באותו היום.
כיצד עובר תהליך התאוששות לאחר טיפול שיניים בהרדמה מלאה? לאחר ההתאוששות מההרדמה, המתרפא יעבור בדיקות שונות כגון ניטור שיכלול בדיקת קצב נשימה, קצב פעימות הלב, ריווי חמצן בדם היקפי ומצב הכרה. בזמן התאוששות המתרפא יהיה תחת השגחה של רופא מרדים מומחה, או רופא שיניים עם הכשרה נדרשת, או אחות מוסמכת בעלת הכשרה בהחייאה קרדיולוגית מתקדמת בתוקף. המטופל ישהה בחדר ההתאוששות לפחות שעה לאחר מתן תרופת הסדציה האחרונה וישוחרר לבית בליווי מבוגר, כאשר מצבו הנשימתי יציב ורמת הכרתו ויכולותיו המוטוריות קרובות למצבו טרם הטיפול בהרדמה מלאה. אנשים עם חרדה דנטאלית חריפה שאינם מסוגלים להגיע לביקור אצל רופא שיניים, יכולים לעבור טיפול שיניים בהרדמה כללית ולצאת עם מערכת שיניים חדשה ואסתטית באותו היום. במידה והנכם חרדים עד אימה מטיפולי שיניים, ולא מסוגלים לעבור טיפול שיניים בתנאים הרגילים, באפשרותכם לבדוק את התאמתכם לטיפול שיניים תחת הרדמה מלאה. ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. בעל ניסיון של 20 שנה.