בין אם אתם מעצבים את המטבח שלכם מאפס ובין אם משפצים מטבח קיים, מטבח כפרי הוא הבחירה המושלמת עבור כל בית. יש כל כך הרבה תכונות שיכולות ליצור את התחושה הכפרית הנחשקת החל בעיצוב המטבח עצמו, דרך הריהוט הנבחר ועד מוצרי הפרזול והגימורים. אם אתם רוצים לעצב לעצמכם מטבח כפרי יפה ופונקציונלי, אנו יותר ממזמינים אתכם להשתמש בטיפים הבאים.

בחירת ארונות למטבח כפרי

המטבח הכפרי אינו חייב להיות מיושן, להיפך אפשר בהחלט לשלב בו אלמנטים מודרניים לחלוטין. לכן גם אם בחרתם לעצב ארונות מטבח מעץ טבעי, תוכלו להשתמש במוצרי פרזול מודרניים, וגימורים איכותיים לפי טעמכם. גם מראה העץ הטבעי הגולמי אינו חייב להיות הבחירה הראשונה שלכם, כיום נהוג בהחלט לצבוע את הארונות בצבעים בהירים של לבן ושמנת מבלי לוותר על המאפיינים הכפריים. אם אתם רוצים לעצב מטבח מודרני מעט יותר צבעוני באפשרותכם לבחור בצבעי פסטל עדינים או בצבעוניות נועזת בהשראת הטבע.
1 צפייה בגלריה
מטבחים כפריים
מטבחים כפריים
מטבחים כפריים
(צילום: יח"צ מטבחי זיו)

אל תוותרו על אחסון חכם

אחד המאפיינים שאסור לוותר עליהם בעת תכנון ורכישת מטבח הוא פתרונות האחסון שלכם. על האחסון שלכם להיות כמה שיותר חכם כך שלכל דבר יהיה מקום. תכננו היטב את האחסון וחשבו על כל הפרטים הקטנים. הבינו מבעוד מועד היכן ימוקמו כל המכשירים החשמליים שלכם, היכן תאחסנו את הצלחות, תכננו היטב את המגירות. חשבו על מנגנוני פתיחה וסגירה שישתלבו במטבח והתייעצו עם אנשי המקצוע כדי לוודא שהמטבח שלכם יכלול את כל האחסון לו את זקוקים, תוך שמספק לכם מענה פונקציונלי ופתרון שמאריך ימים.

הוסיפו פרטים עתיקים

למרות שכולם רוצים מטבח פונקציונלי ומודרני, הקסם של המטבח הכפרי טמון באותנטיות שלו. לכן בחרו לשלב במטבח גם פריטים עתיקים ואת הטאץ' האישי שלכם כדי לייצר תחושה יותר מסורתית ומיוחדת. אפשר לבחור בשולחן אוכל וכסאות מעץ ישן ממוחזר, או מחנות יד שניה. אפשר לשלב שעוני קיר ישנים, ברזים בעלי מראה עתיק, גופי תאורה מיוחדים ועוד. שילוב אלמנטים מסורתיים זו אינה אופציה הכרחית, אך היא כן יכולה להעניק למטבח הכפרי שלכם מראה אותנטי יותר. ראו את התמונה הגדולה והקפידו לבחור פריטים שישתלבו היטב עם מראה המטבח הקיים.

אל תפחדו לערבב בין אלמנטים שונים

מטבח כפרי לא צריך להיראות מושלם. בניגוד למטבחים מודרניים שמאופיינים עם מראה מבריק, חלק ובעל קווים נקיים וישרים, המטבח הכפרי נוטה להיות הרבה יותר ביתי. אל תפחדו לערבב ארבעה כסאות שונים סביב שולחן האוכל שלכם, להגיש ארוחות בסט כלים לא תואם, או לשלב בלב המטבח הלבן, אי עם בוצ'ר מעץ מלא במראה טבעי. אם אינכם יודעים כיצד לשלב בין האלמנטים השונים, התייעצו עם צוות המומחים של מטבחי זיו שידע כיצד לכוון אתכם אל עבר הבחירות הנכונות ביותר עבורכם.

ציפוי וחיפוי של אבן טבעית

אחד המאפיינים הבולטים של מטבחים כפריים הוא השילוב של חומרים טבעיים בעיצוב המטבח. מעבר לשילוב עץ טבעי בעיצוב המטבח, ניתן לשלב גם חומרים אחרים כמו למשל אבן טבעית. הוספת אבן טבעית לחלל המטבח תהפוך אותו להרבה יותר מרשים ותעמיק את התחושה הביתית. כיום ניתן לבחור בסוגים שונים של אבנים טבעיות אותן ניתן לשלב כבר בתכנון המטבח בהתאם לעיצוב המטבח והסגנון הרצוי וכך ליצור את המראה הכפרי שאתם מחפשים.

שקלו לשלב דלתות זכוכית בארונות שלכם

מטבחים כפריים לא אמורים להיות חפים מבלגן, למעשה יש בעלי בתים שמעדיפים להציג את כלי האוכל שלהם, מה שהופך את התחושה בחלל המטבח להרבה יותר מזמינה. מטבחים מודרניים נראים כאילו יצאו ישירות מאולם התצוגה בעוד שלמטבחים כפריים יש תכונות יותר ביתיות וחמימות. אם אתם רוצים להשפיע על התחושה במטבח שלכם, שיקלו להוסיף זכוכית לארונות המטבח שלכם. כך תוכלו להציג את אוסף הכלים היפה שלכם ולהוסיף טאץ' אישי לעיצוב.
כיום עומדים לרשותכם מגוון אמצעים אשר מאפשרים לראות את התוצאה הסופית, מבלי לחכות לדקה ה- 90. כך תוכלו לדעת איך המטבח שלכם יראה כבר בשלבי התכנון והעצוב הראשוניים ולחסוך זמן יקר ושינויים מפתיעים בעיצוב.