השקת המק בינואר 1984, שנה אשר נבחרה בקפידה, יצאה לדרך באמצעות שידור פרסומת בהפסקת הסופרבול. הפרסומת שנקראה '1984' בוימה על ידי הבמאי רידלי סקוט ושודרה פעם אחת ויחידה. זה הצליח! מאז איש לא שכח את ה- Mac. לזכותו של המק ניתן לומר שהמוצר ושאר המוצרים שבא בעקבותיו ממשיכים לממש את ההבטחה כמעט 40 שנה לאחר ההשקה ההיסטורית.
המחשב המעוצב של המעצבים
החל מאותה השקה מחשבי המק תמיד נתפסו כיותר מסתם מחשב אישי נייד. גם כאייקון תרבותי וסוג של סמל סטטוס. מה שלא ניתן להגיד על אחד ממאות תואמי ה- IBM שיצאו לשוק מאז. מהבחינה הזו ה- Mac מזכיר מאוד מותג מיתולוגי אייקוני אחר מבית אפל ה- iPhone, שגם מצליח כבר למעלה מ-15 שנים להבדיל את עצמו מעדר הסמארטפונים הכללי. למעשה, מי שרוצה להבין את האסטרטגיה של אפל עם האייפון מאז ההשקה ב-2007 צריך להסתכל על הסיפור של ה- Mac, משום שמדובר באסטרטגיה זהה - מוצר פרימיום בעל עיצוב ייחודי הפועל במתכונת של גן סגור (כלומר, אקו סיסטם שמתאים ועובד רק למכשירים וטכנולוגיות של אפל).

1 צפייה בגלריה
הרבה יותר ממחשב
הרבה יותר ממחשב
הרבה יותר ממחשב
(צילום: FREEPIK)

כבר בשנות השמונים חלק מהאסטרטגיה של אפל הייתה לכוון את מוצרי סדרת המק שלה לקהל מקצועי. לייתר דיוק – מעצבים. עולם העיצוב רק התחיל לאמץ את המחשב ככלי העבודה העיקרי של התעשייה ואפל באמצעות סדרת מחשבי המק דאגה לסמן את הטריטוריה ולקחת בעלות עליה. החברה השקיעה בכרטיסים גרפיים ומסכים בעלי רזולוציה גבוהה אשר הפכו את המק לבחירה הטבעית עבור מעצבים רבים. במובנים נוספים עניין מהותי זה לא השתנה הרבה וכיום מרבית המעצבים הגרפיים (מעצבי מוצר, אדריכלים, מעצבי ממשק וכו') ממשיכים לבחור במק של אפל. כשמדברים על 'עיצוב' חשוב לזכור שבמקרה של מחשבי המק לא מדובר רק בתכונות אובייקטיביות, אותן הזכרנו, אשר הפכו אותם למועדפים על ידי מעצבים – אלא גם בעיצוב המוצר עצמו. מק יצרה מחשבים עבור מעצבים שהם בעצמם אייקון תרבותי וכל מי שיסתכל על סדרת המחשבים המרהיבים שהתחילו להופיע כבר בשנות התשעים יכול, בקלות, להבין על מה מדובר.
המשרד עובר ל-We Work או בית הקפה
מחשבי Mac תמיד היו חזקים, תנאי הכרחי למחשב שתפקידו העיקרי הינו בהפעלה של תוכנות עיצוב גרפי ועיבוד תמונה. עד לפני מספר שנים מקובל היה שרק מחשבים נייחים חזקים במיוחד יכולים לעמוד במשימה זו, אך מהפכת המזעור שינתה את כל זה באופן ההולם את רוח התקופה. עוד לפני משבר הקורונה ניתן לזהות מגמה של מעבר לחללי עבודה משותפים כך שגישת – 'המשרד שלי הוא היכן שמצוי הלפטופ שלי' אינה משמעותית כבעבר. הקורונה, אשר האיצה את התהליך ואפל שראתה את הנולד כבר לפני למעלה מעשור, הצליחה לפתח לפטופים עוצמתיים מסדרת מק שיכולים לבצע כל מה שמשרד עיצוב עושה מכל מקום בעולם. בזכות כך מעצבים רבים עברו לסטטוס עבודה חדש ועובדים כיום מכל מקום שנוח להם. אפל לא עצרו בלפטופ וכיום יש מכשירים נוספים של אפל כדוגמת ה- iPad, שיודעים לעשות כל מה שמק עוצמתי יודע לעשות. אם תרצו, זו האבולוציה האחרונה המתקדמת של Mac. אם מכשירי ה- iPad הראשונים של אפל היו עדיין טאבלטים שקשה לבצע בהם משימות גרפיות מורכבות, הרי שמכשירי ה- iPad הנוכחיים ניתן לבצע משימות גרפיות באיכות שאינה מתפשרת.
ה- MacBook 15 הוא היום כלי העיצוב העוצמתי ביותר, שכל מעצב חולם עליו. עם מסך נייד של 15 אינץ' מעבד גרפי Core 38, סוללה שעובדת ללא חשמל 22 שעות רצוף, אבטחה ביומטרית, מערכת סאונד עם 6 רמקולים וכל זה במעטפת קומפקטית ששוקלת בערך 2 ק"ג.


מוגש מטעם : ISTOREIL