מערכת המיסוי הישראלית, בדומה לאחרות, לא ממסה את כל האזרחים בצורה שווה. במידה ואתם רוצים ללכת על הצד הבטוח, אם אתם רוצים לעשות תכנון מס או אם נקלעתם לאירוע מורכב משפטית, זה הזמן לבקש עזרה. עורך דין מיסים יעזור לכם באופן אישי וידריך אתכם. כדי לשמור על החוק מחד וכדי לא לשלם יותר ממה שאתם צריכים לשלם מאידך.
אילו סוגים של מיסים אנחנו משלמים לממשלה
כדי להבין מונחים כמו תכנון מס ואחרים, אנחנו צריכים להבין באילו דרכים המדינה ממסה אותנו.
דרך מס הכנסה:
זה המנגנון אותו כולנו מכירים היטב. אחוז מההכנסה שלנו עובר ישירות אל הרשויות. אם אתם בעלי עסק עצמאי התהליך הזה מתנהל אחת לחודשיים או אחת לשנה, תלוי במקרה שלכם. אם אתם עובדים שכירים, התהליך מתנהל בכל חודש. עורכי דין מיסים יכולים לעזור לכם לחשב מה גובה המס אותו אתם צריכים לשלם בהתייחס לנקודות הזכות המגיעות לכם בחוק. בקצרה נספר כי מדובר על הקלות מיוחדות אותן בוחר המחוקק לתת עבור מי שעונים לקריטריונים ספציפיים. החל ממספר ילדים במשפחה ועד למעמד סוציו אקונומי, מגדר וכדומה. כיוון שנקודות הזכות נקבעות על ידי המחוקק, עו"ד מיסוי הבקיא בפרטים יכול לשתף אתכם בידע קריטי אשר יאפשר לכם לקבל החלטות נבונות לאורך הדרך.

1 צפייה בגלריה
 כיצד לבחור עורך דין מיסים מתאים
 כיצד לבחור עורך דין מיסים מתאים
כיצד לבחור עורך דין מיסים מתאים
(צילום: iStock.com/Perawit Boonchu)

באמצעות מע"מ:
מס ערך מוסף רלוונטי בעיקר לבעלי עסקים. המדינה ממסה את האזרחים עבור כל שירות אותו הם צורכים. למשל, אם אתם בוחרים לשלם על כוס קפה בבית הקפה הקרוב, תשלמו את עלות הקפה בתוספת 17% מע"מ נכון לכתיבת שורות אלו. קיימת אפשרות לקזז את המע"מ מההוצאות של העסק על ידי הצגה של קבלות וכן הלאה. זו דרך מצויינת לבעלי עסקים לשלם בדיוק את מה שהם צריכים לשלם ללא יוצא מין הכלל. שוב, גם כאן עורך דין מיסים מנוסה יכול לסייע.
בתשלום על רווחים מנכסים פסיביים:
בין אם אתם רוכשים דירה להשקעה או משקיעים בשוק ההון, עליכם לשלם למדינה סכום מסוים מהרווח בהתאם לקריטריונים מסוימים. גם כאן אנחנו מדברים על ציות לחוק. ככל שתהיו מעורים בפרטים שלו ותכירו את הניואנסים, כך גדל הסיכוי שלכם לשלם בדיוק את מה שאתם צריכים לשלם ולא יותר מכך. אנחנו יודעים כי רבים מדי לא מכירים את הנושא לעומק, ולכן כדי שלא תמצאו את עצמם משלמים סכומים אותם לא בהיכרח הייתם צרכים לשלם מלכתחילה כנסו לאתר של משרד עו"ד קרן שקד וצרו קשר לקבלת פרטים על ליווי מקצועי שיעזור לכם להימנע ממקרים כאלו.
ליווי מקצועי ימנע אירועים לא נעימים בעתיד
אף אחד לא אוהב למצוא את עצמו על ספסל הנאשמים. החיים כמו שכולנו יודעים הם לא שחור או לבן. לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציה אליה איש לא הכין אותנו מראש. עורכי דין מיסים הם מי שיש להם יתרון בשני מישורים. ראשית, הם מכירים את מערכת המשפט היטב ויודעים להציג את הטענות שלכם בשפה משפטית. שנית, אנחנו מדברים על מי שמכירים את רשויות המס היטב. כלומר, אלו מי שניהלו בעבר תיקים מורכבים במס הכנסה ומכאן הם יודעים בדיוק מה אתם צריכים לעשות כדי למזער את הנזק וכדי לצאת כשידכם על העליונה.
כך או אחרת, אתם ממש לא חייבים לעבור הכל לבד. אתם בהחלט זכאים לקבל ליווי מקצועי כדי לשמור על האינטרסים שלכם לאורך כל הדרך.

מוגש מטעם עו"ד קרן שקד