בואו להבין מהי גניקומסטיה
באופן עקרוני, גניקומסטיה היא מצב שבו הגבר חווה הגדלה ברקמת השד שלהם, תוספת נפח המדמה צמיחה של שד לכל דבר. הרקמה המצטברת לעתים מורכבת מרקמת שומן, רקמת שד או לעתים שניהם, ועלולה להתרחש בצד אחד של החזה או בשני הצדדים.
התופעה מוכרת בעיקר בגיל ההתבגרות כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, ו\או נטילת תרופות ונטייה גנטית להצטברות שומן באזור החזה, אך לרוב חולפת ללא התערבות. בנוסף, השמנת יתר גם היא גורמת לרקמת השומן לתפוח. עם זאת, ישנם מצבים בהם הגניקומסטיה אינה עוברת כך שיש להתערב ולבצע שאיבת שומן.

1 צפייה בגלריה
טיפול מתקדם בשאיבת שומן
טיפול מתקדם בשאיבת שומן
טיפול מתקדם בשאיבת שומן
(pixabay)

למי תתאים שאיבת השומן – לכל גבר בעל רקמת שומן ברמה נמוכה-בינונית באזור החזה, ללא עודפי עור משמעותיים מידי. עליו להיות במשקל תקין עד סטייה של 10% מעל הנורמה, ובבריאות כללית טובה שתאפשר לו לעבור הליכים כירורגיים בקלות.
למי השאיבה לא תתאים – חשוב לציין כי טיפול בגניקומסטיה בשאיבת שומן יתאים כאשר הרקמה הינה רקמת שומן ולא רקמת שד. במקרים בהם אכן מדובר ברקמת שד, יש צורך לברר תחילה מדוע צמחה רקמה מסוג זה. הפתרון עדיין יהיה כירורגי, אך מסוג אחר שכן מדובר ברקמה אחרת.
שאיבה בכל גיל? – ההמלצה הכללית היא לא לבצע הליך זה בנערים מתחת לגיל 18 שכן כאמור במרבית הפעמים התופעה נעלמת מעצמה. עם זאת, במידה והחזה מסב לנער קושי משמעותי, ניתן לקבל אישור לבצע את ההליך מגיל 16 ומעלה.

ומה אם נרצה להיפטר ממנו בפעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא?
הנטייה הטבעית היא לחשוב ששמירה על אורח חיים בריא מכל הבחינות, יביא להיעלמותה של גניקומסטיה בסופו של דבר. התשובה טמונה במקורות השומן הטבעיים בגוף; בני אדם נולדים עם רוב תאי השומן בגוף כאשר עד גיל 20 נוספים להם בודדים. מעבר לכך, הגוף לא מייצר תאי שומן חדשים. תהליך ההשמנה הוא בסך הכל תפיחת התאים הקיימים, כאשר הרזייה תשפיע גם היא על גודלם אך לא על מיקומם.
כלומר, נכון יהיה לומר שפיזור תאי השומן בגוף תלוי בעיקר בגנטיקה, כך ששמירה על אורח חיים בריא לא תועיל להם הרבה. הדרך היחידה להיפטר מהם תהיה באמצעות התערבות כירורגית, וכאן נכנס ד"ר חיים הלוי לתמונה – עם ידע של שנים ומטופלים רבים שקיבלו את הביטחון העצמי שלהם בחזה, כעת ישמח לעמוד גם לשירותך לכל שאלה ועניין.

מוגש מטעם: halevyclinic