הפופולריות המתגברת של תארים כפולים
תארים כפולים משלבים יחד את התחומים הריאליים עם התחומים ההומניים כדי להציע לסטודנטים הלומדים בהם חוויה לימודית מקיפה. התארים הללו בכוחם לגשר על ההבדלים בין מדעי החברה ומקצועות אנליטיים יותר. תארים אלה משלבים חשיבה אנליטית וביקורתית מתוך התחום הריאלי עם יצירתיות, יכולות תקשורת והבנה תרבותית מתוך התחום ההומני. הדרישה הגדלה לאנשי מקצוע אשר יכולים לנווט בין אתגרים מגוונים הובילה לצמיחה של תארים כפולים במוסדות אקדמיים.
היתרונות של תארים כפולים
תארים כפולים מספקים לסטודנטים את ההזדמנות לרכוש סט ייחודי של כישורים המשלבים את שני העולמות. באמצעות שילוב של שני התחומים תוכניות אלה מאפשרות רכישה של ארגז כלים ייחודי. באמצעות הלימודים יכולים הלומדים לגשת לנושאים מורכבים ממגוון זוויות, תוך גישור על פערים בין מומחיות טכנית לבין תקשורת אפקטיבית. מסלולים אלה מאפשרים רכישת יכולת הסתגלות מהירה יותר, חדשנות ויכולת לנווט בתוך תעשיות המתפתחות במהרה. לדוגמה, שילוב של לימודי משפטים עם מנהל עסקים בתואר כפול, יאפשר לסטודנטים לא רק להבין את עולם העסקים מנקודת מבט ארגונית וכלכלית, אלא גם להבין את הנדבכים המשפטיים וכיצד יש לפעול אל מול גורמים שונים בעסק. בוגרי התואר למעשה יכולים לרכוש הבנה הוליסטית יותר של העולם בו הם עוסקים.

1 צפייה בגלריה
שילוב של תואר ריאלי עם תואר הומני
שילוב של תואר ריאלי עם תואר הומני
שילוב של תואר ריאלי עם תואר הומני
(צילום: pexels)

אפשרויות תעסוקה
אחד מהיתרונות הבולטים של הבחירה במסלול כפול הוא אפשרויות תעסוקה רבות יותר. הבוגרים יכולים למצוא הזדמנויות עבודה במגוון רחב של תחומים אשר דורשים את היכולת למזג את ההבנה הריאלית עם ההבנה ההומנית. לדוגמה, שילוב של לימודי פסיכולוגיה עם מנהל עסקים יאפשר לבוגרים לקחת חלק בתחומים כמו ייעוץ לארגונים, הודות להבנה של המרקם העסקי מנקודת מבט ריאלית לצד הבנה מעמיקה של הנפשות הפועלות. בוגרים המחזיקים בתואר כפול הופכים לנחשקים ביותר מצד מגייסים בארגונים רבים, הודות לערך המוסף שיש ביכולתם להביא לשולחן.
פיתוח של יכולות חשיבה
מסלולי הלימוד הללו מאפשרים לסטודנטים לפתח יכולת חשיבה רב-תחומית. תוכניות אלה לרוב משלבות למידה המבוססת גם על פרויקטים, יצירת שיתופי פעולה מועילים והתנסויות מעשיות, המעודדות את הסטודנטים ליישם את הידע הנרכש במסגרת ממשית. הסטודנטים לומדים כיצד ליישם גישות חשיבה שונות כדי להתגבר על אתגרים שונים. אם כן, לימוד לתואר כפול המשלב תואר הומני עם תואר ריאלי מאפשר פיתוח של יכולות החשיבה, מעודד חדשנות וגם הסתגלות.
איך לנווט בתוך תואר כפול?
אם אתם שוקלים ללמוד לתואר כפול, חשוב לחקור ולהעריך את התוכניות כדי להבין איזו תוכנית תואמת את המטרות והרצונות שלכם. חשוב מאוד לבחון את תוכנית הלימודים, את ניסיון המרצים וכיצד שני התחומים משתלבים במהלך הלימודים. כמו כן, חשוב לבחון האם ישנן גם הזדמנויות פרקטיות שיאפשרו לכם להתנסות בשילוב של שני התחומים. מומלץ תמיד להתייעץ עם מקום הלימודים אם יש לכם איזו התלבטות ואם יש ביכולתכם לשוחח עם בוגרים יהיה זה נפלא גם כן.
לסיכום, תארים כפולים מציעים לסטודנטים גישה דינמית וחדשנית לחינוך גבוה. תוכניות אלה יסייעו לכם לרכוש סט ייחודי של כלים ויש ביכולתם לאפשר לכם ליהנות מנקודת פתיחה טובה במיוחד לקריירה שלכם.

מוגש מטעם: אוניברסיטת רייכמן