משכנתא זו, בשונה מהלוואות אחרות, אפילו לא מחייבת את הלווים להחזר חודשי – וניתן להחזיר אותה בתום התקופה או כאשר אחרון הלווים הולך לעולמו, או מידי חודש, זה נתון כמובן להחלטת הלווים.
סכום ההלוואה שמתאפשר לקבל במשכנתא הפוכה נגזר משווי הבית ומגיל הלווים, וככל שהם מבוגרים יותר ניתן לקבל הלוואה בסכום גדול יותר, וכפי שכבר צוין הכסף יכול לשמש לכל מטרה, החל מרכישת רכב, דרך מימון אירוע משפחתי ועד מעבר לדיור מוגן.

1 צפייה בגלריה
משכנתא הפוכה
משכנתא הפוכה
משכנתא הפוכה
(צילום: FREEPIK)

קופת גמל להשקעה – למי שחשובה לו נזילות
בעוד שיש מי שמחפש פתרונות מימון, יש אחרים שמחפשים פתרונות השקעה. אחד מאפיקי ההשקעה הפופולריים הוא קופת גמל להשקעה – שמאפשר לחסוך כסף ולהשקיע אותו בשוק ההון , תוך אפשרות לשחרר אותו בכל עת. בשנים האחרונות, מדובר באפיק שרבים בוחרים בו בזכות הגמישות, וגם בשל העובדה שאפשר לבחור מסלולי השקעה שונים וליצור תמהיל שמתאים לכל משקיע. יש מסלול סולידי או כללי, יש מסלול אג"ח ויש גם מסלול מנייתי או מסלול מחקה s&p. כמובן, לפני הבחירה בקופת גמל להשקעה בכלל ובמסלול שלה בפרט, חשוב להבין במה מתמקד כל מסלול ולהכיר את התשואות שהיו עד כה. אמנם, תשואות העבר לא יכולות לנבא את תשואות העתיד, אך כדאי לדעת היכן עומדת החברה המנהלת ביחס לחברות האחרות. בנוסף לתשואות, יש להביא בחשבון את דמי הניהול.
חשוב לדעת, כי בקופת גמל להשקעה קיימת תקרת הפקדה שנתית, כאשר נכון לשנת 2024 תקרת ההפקדה עומדת על 79,005.69 ₪. פדיון הכספים כפוף לתשלום מס במקור בגובה 25%, כאשר המתנה לגיל 60 תזכה את החוסך בהטבת מס (בכפוף לניוד הכספים לקרן פנסיה וקבלתם כקצבה מוכרת).
אם אדם נמצא בשלב שבו הוא זקוק לכסף נזיל ויש לו אפשרות לשחרר כסף מקופת גמל להשקעה או לחילופין לקחת הלוואה במתכונת של משכנתא הפוכה , מומלץ שיעשה את כל הבדיקות המקדימות ויבדוק מה רווחי לו יותר. יש לשקלל כמובן את מס רווחי ההון שישולם על הכספים שישוחררו מהקופה במידה שטרם מלאו לחוסך 60, ויש להביא בחשבון את עלות ההלוואה במקרה שיבחר במשכנתא הפוכה.

אין לראות באמור, הצעה או ייעוץ למתן אשראי מכל סוג שהוא. המידע בפרסום זה עדכני למועד פרסומו לראשונה. מתן ההלוואה הינו בכפוף לשיקול דעתה הבלעדי של החברה בהתאם לנהליה, כפי שנקבעים מעת לעת וכפי שיהיו במועד נטילת ההלוואה בפועל והכל בהתאם להוראות הסכם ההלוואה והוראות כל דין. קבלת ההלוואה כרוכה בתשלום עמלות והוצאות כמפורט במסמכי ההלוואה. אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים ולהליכי הוצאה לפועל.
לתשומת לבך, המידע לעיל נועד לשמש כחומר רקע בלבד ואינו מפרט את כל ההוראות, התנאים והסייגים הכלולים בתקנון הקופה. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע לעיל לבין הוראות תקנון הקופה ו/או הוראות הדין, הקבוע בתקנון הקופה ו/או בהוראות הדין גובר. אין במידע האמור כדי להוות ייעוץ, ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או מיסויי ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם, וקבוצת כלל ביטוח ופיננסים אינה אחראית על כל נזק שיגרם בגין הסתמכות על המידע המוצג לעיל.| ט.ל.ח


מוגש מטעם: כלל