למה מומלץ לשמור על בטן שטוחה?
בטן גדולה מעידה ברוב המקרים על הצטברות שומן מסביב לאיברים הפנימיים החיוניים. הצטברות השומן באזור הבטן עלולה להעיד על מחלות שונות, ועל פי הרופאים הכרס הגדולה עלולה לגרום לשלל בעיות ומחלות כגון: סוכרת מסוג 2, תסמונת המעי הרגיז, סוגים שונים של סרטן, מחלות בדרכי העיכול, מחלות לב וכלי דם ועוד. בנוסף, ידוע כי הבטן הגדולה עלולה לגרום לפגיעה בחשק המיני, והכרס שאינה אסתטית פוגעת בדימוי העצמי.
במקרים רבים הבטן הגדולה אינה קשורה למחלות כאלו או אחרות, אך אם לא מטפלים בה קיים סיכון בראותי להיווצרות בעיות בריאותיות קשות וחמורות. יש מגוון גורמים לבטן גדולה, למשל חוסר בפעילות גופנית, תזונה לקויה, הצטברות גזים, מחסור בנוזלים, הפרעות במערכת העיכול, רגישות לגלוטן ועוד.

1 צפייה בגלריה
תזונה נכונה
תזונה נכונה
תזונה נכונה
(צילום: PIXABAY)

לאכול נכון ובריא כדי לשמור על בטן שטוחה
כדי לשמור על בטן שטוחה ואסתטית מומלץ לעבור לתזונה נכונה ולשלב פעילות גופנית, כלומר יש לשמור על אורח חיים בריא. ישנם מאכלים מומלצים שכדאי להוסיף לתפריט היומי והשבועי כדי לשמור על בטן שטוחה, למשל:
שייק עלים ירוקים – מומלץ לשלב בתפריט שייקים המכילים עלים ירוקים, וידוע כי העלים הירוקים הם מתכון בטוח לניקוי הגוף מרעלים ולהפחתת הנפיחות בבטן. אפשר להכין שייק פירות ולהוסיף עלים ירוקים מסוגים שונים, וכמובן שכדאי לשלב את הירוקים גם בסלטים טריים ובריאים.
להימנע מסוכר ולהעדיף פירות – חשוב להפחית את כמויות הסוכר הלבן, ואם אפשר כדאי להימנע ממנו בכל מחיר. לכן, יש להסיר מהתפריט עוגיות, עוגות, שוקולדים וממתקים, וכדאי להוסיף לתזונה היומית יותר פירות המכילים סוכר קל לעיכול, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. אגב, את הפירות הטריים יש לאכול על בטן ריקה ולא בסיום הארוחה, מאחר שאם אוכלים פירות אחרי האוכל סובלים מגזים ומנפיחות בטנית.
פחות פחמימות יותר חלבונים – מחקרים עדכניים הוכיחו כי אכילה מוגברת של פחמימות ותזונה דלה בחלבונים גורמת להצטברות שומן בבטן, לכן במקום פסטות ומאכלים אחרים המכילים פחמימות יש לעבור לתזונה הכוללת יותר חלבונים. את החלבונים ניתן לקבל ממאכלים כמו טופו, ביצים, דגים (עדיף דגי מים עמוקים), קטניות מונבטות וכו'.
סלטים טריים – כדאי לשלב בתפריט היומי יותר סלטי ירקות המכילים גם חלבונים רזים, ואפשר להוסיף לצד כל ארוחה סלט ירקות טרי ועשיר בטעמים כדי לשמור על בטן שטוחה.
שומנים בריאים – במקום צ'יפס, בורקס ומאכלים מטוגנים נוספים כדאי להוסיף לתפריט שומנים הנחשבים בריאים. לכן, כדאי לשלב מאכלים כמו אבוקדו, טחינה ושקדים. במזון המעובד יש שומני טראנס שמאוד אוהבים להצטבר באזור הבטן, לכן כדאי להימנע ממזונות מעובדים ותעשייתיים.
לשתות תה ירוק – לתה ירוק יש לא מעט סגולות בריאותיות ועדיף לשתות תה ירוק במקום משקאות ממותקים או משקאות קפה המכילים סוכר בכמות גבוהה.
מיץ טבעי ולא משקאות ממותקים – את המשקאות הממותקים העשירים בסוכר כדאי להשאיר בסופר או בקיוסק ועדיף ללגום מיצי ירקות ושייקים בריאים, ומומלץ להכין את המית או השייק בבית.
המידע באדיבות מומחי הרבלייף: תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא







מוגש מטעם: הרבלייף