חלקנו הגיב לאירועים בסגירות ובדיכאון, חלקנו בחרדות ופחדים, חלקנו פיתחנו תופעות ישירות לאחר האירוע וחלקנו הגבנו לאחר כמה ימים. מערכת ההגנות של הגוף והנשמה שלנו מורכבים ביותר, אך מה שניתן להגיד בוודאות הוא שלמערכת המדהימה של גוף האדם יש זיכרון תאי יוצא דופן. אנחנו זוכרים הכול מהכול, גם אם נראה לנו שממש לא, גם אם נראה לנו ששכחנו, או שהכנסנו הכול מתחת לשטיח ולא רואים כלום, גם אם חלקנו חושבים את עצמם לגיבורים גדולים וחזקים מאוד, כולם זוכרים.

1 צפייה בגלריה
טיפול בסטרס
טיפול בסטרס
טיפול בסטרס
(צילום: Freepik)

לפי הרפואה הסינית, הזיכרון הזה נוכח ואפילו ניתן להגדירו ולקרוא לו בשם ולכן, מכיוון שניתן לתת לו שם וניתן לזהות ולאבחן אותו, גם ניתן לטפל בו ולעזור להתמודד עם ההשלכות שלו.
חשיבות הטיפול המונע
במצבי דחק וסטרס, יש נטייה לאנשים רבים, לשמור את הדברים או לנסות לשכוח או להדחיקם. המשמעות של פעולה כזו, אם היא בבחירה מודעת או בחירה בלתי מודעת, היא נזק מידי או עקיף לאחר תקופה מסוימת. מכיוון שלפעמים עובר זמן רב בין הטראומה או החוויה הקשה לבין הופעת הסימפטומים, קשה לקשר בין הדברים, אבל גם במקרה זה, הרפואה הסינית יודעת לזהות ולאבחן ולטפל באופן מהיר ומדוייק.
לדוגמה, מטופלת הגיעה אלי כשסובלת משיתוק פנים (פציאליס) שהופיע כשבוע לאחר ה 7 לאוקטובר. במקרה תאריך זה הוא גם יום הולדתה ובמקרה אחיה הצעיר לוחם בצבא. אין ספק שמצבה הרגשי נפגעה עד מאוד, אך למרות זאת, התופעה של השיתוק התחילה כתוצאה מהאירוע אבל רק לאחר שבוע.
דוגמה נוספת היא מטופל בין 70 שנכדו נלחם ונהרג בקיבוץ בארי. הצער כמובן היה עצום, ובעקבות המצב הרגיש והמורכב, בפעם הראשונה בחייו חלה בהרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) חריפה עד מאוד, אשר הופיעה בראש ובעיניים.
כמובן שלא ניתן לומר בוודאות, אך מניסיון רב של שנים ומאות מטופלים, אני יודע בוודאות שישנם סיכויים גבוהים שהתופעות היו נמנעות בעזרת טיפול תחזוקתי קבוע של הרפואה הסינית, או לכל הפחות טיפול מיידי לאחר האירוע בשבת ומה שקרה בו.
הכלים הטיפוליים של הרפואה הסינית
הרפואה הסינית כרפואה לכל דבר (ולא רק עוד שיטת טיפול) מצטיידת במגוון רחב של כלים טיפוליים. חלק מהכלים הטיפוליים הם כלים מסורתיים ובעלי התנסות של אלפי שנים וגם מחקר מדעי, כמו למשל דיקור סיני או צמחי מרפא או מוקסה וכוסות רוח, חלק מהכלים הם מסורתיים ומודרניים כמו תזונה רפואית המותאמת לכל אדם לפי האבחנה האישית שלו וחלק מהכלים הטיפוליים עברו גם פזה ושיפור והתקדמו עם ההתקדמות הטכנולוגית כמו למשל שדיקור סיני, הפך גם לטיפול ממוקד ושונה על ידי תחלופה של המחט לטיפול בלייזר, או טיפול בצמחי מרפא שמעבר למיצוי הצמחים והבנת תפקודם, גם עברו שיפור טכנולוגי וכעת ניתן לבודד מרכיב מסוים מהצמח כדי לטפל בבעיה יותר ספציפית וממוקדת. לדוגמה הוצאת רכיב הכורכומין לטיפול בדלקות מתוך שורש הכורכום או הוצאת רכיב ספציפי מהחמוציות כדי למנוע ולטפל בדלקות שתן.
בנוסף, לרפואה הסינית יש גם כלים שימושיים במגע כמו שיאצו או טווינה וגם כלים גופניים תנועתיים כמו טאי צ'י וצ'י קונג ובנוסף כלים לטיפול רגשי מתוך הבנה עמוקה את דרכי החיים והפילוסופיה הסינית העתיקה.
לסיכום
כולי שמחה גדולה וכבוד להיות חלק מקבוצה גדולה של מטפלים ברפואה סינית שמתנדבים לטפל כעת במאות נפגעי האירוע בדרום ובזאת מונעים מחלות ולהתקיים ומפחיתים משמעותית סימפטומים פיזיים ורגשיים שכבר נוכחים.
מומלץ בחום, לעשות כל מאמץ ולהניע את עצמנו ולהגיע לטיפולים ברפואה סינית על מנת למנוע מחלות או לטפל בהן באופן טבעי ויעיל

זיו אלקלעי
רפואה סינית
0522-203683


מוגש מטעם : זיו אלקלעי- רפואה סינית