צביעת כלי קרמיקה – מתי זה התחיל?
אפשר לומר שהתחלת ההתפתחות של צביעת כלי קרמיקה היא בשלהי המאה העשרים, כמו תחומים נוספים בתנועת האמנות המודרנית. אמנים שונים ברחבי העולם גילוי את היופי וחדוות היצירה שבתהליך של צביעת כלים קרמיים והחלו לעסוק בזה יותר. ככל שהתחום התרחב גם האפשרויות גדלו, יותר טכניקות, כלים, צבעים וסגנונות שהחלו להופיעו. אפשר להסתכל על כלי קרמיקה כסוג של קנבס עבור אומנים שונים.
איך מתבצעת צביעת כלי קרמיקה?
צביעת כלי קרמיקה מתרחש במספר שלבים עיקריים. ראשית בוחרים כמובן את הכלי שמעוניינים לצבוע, כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר הכלי צריך להיות נקי. לאחר מכן יש לבחור את הצבעים והסגנון העיצובים, את הצבעים אפשר ליישם באמצעות ספוגים, מכחולים ועוד. בשלב הסופי, לאחר שצובעים את הכלי, מצפים אותו בגלייז מיוחד ושולחים אותו לשריפה בתנור. החלק הזה בתהליך נותן לכלי מראה מבריק ומשמר את הצביעה ואת הכלי לאורך זמן.
1 צפייה בגלריה
צביעת קרמיקה
צביעת קרמיקה
צביעת קרמיקה
(צילום: pixabay)

איפה אפשר להתנסות בצביעת כלי קרמיקה?
קיימים כל מיני סוגים של חללי סטודיו שמאפשרים להתנסות בצביעת כלי קרמיקה. בדרך כלל, ניתן להשכיר שולחן עבודה לחלונות זמן של שעתיים. בזמן הזה מגיעים, בוחרים את הכלי הרצוי ממבחר הכלים. זה יכול להיות כלי שימושי כמו צלחת או ספל או כלי דרוקטיבי כמו אגרטל או מסגרת לתמונה. לאחר מכן מקבלים שולחן עבודה. היופי בקונספט של צביעת כלי קרמיקה הוא שכל אחד יכול להתנסות. במקומות שמציעים את האפשרות יש כמעט תמיד צוות שמדריך, מנחה ומציע טכניקות שונות לצביעה. כעת מגיע השלב הכיפי באמת, אפשר להתחיל לממש את היצירתיות שלכם, לבחור את הסגנון שהייתם רוצים ליישם בכלי ולתת לדמיון יד חופשית בתהליך.
צביעה של כלי קרמיקה מאפשר לכל אחד להביע את הסגנון האישי שלו, את היכולות שלו, את החשיבה האסתטית וכן הלאה. זה יכול להיות עיצוב אבסטרקטי, מודרני, אימפרסיוניסטי ועוד. זה נשמע גדול, אבל בעצם כל אחד יכול להשתמש בטכניקה הזו כדי להביע את עצמו באופן אומנותי, כדי ליהנות מזמן של יצירה וזמן איכות, בין אם לבד ובין אם חברים או קבוצות. בהרבה מחללי הסטודיו שמאפשרים צביעת כלי קרמיקה אפשר גם לסגור אירועים קטנים ולהגיע בקבוצה קטנה כשהמקום סגור רק לקבוצה. במקרה כזה אפשר לחגוג אירועים שונים כמו חגיגות בת מצווה, יום הולדת עגול, וכן הלאה.

מוגש מטעם: clayplay