המיתוס והמציאות של קיבוע זכויות
למרות שקיבוע זכויות הוא אחד האפשרויות הפיננסיות החשובות ביותר לפנסיונר העתידי, רבים אינם מודעים לקיומו או ליתרונותיו. המושג עצמו נשמע מורכב ולעיתים אף מעורפל, מה שיכול להקשות על ההבנה כיצד ניתן להרוויח ממנו. עוד יותר מכך, המדינה לא מחייבת אף אחד לבצע את התהליך, וגופי הפנסיה עצמם לא תמיד מקדמים את המידע הזה באופן פעיל.
כיצד קיבוע זכויות יכול לשרת אתכם?
קיבוע זכויות מאפשר לגמלאים ליהנות מפטור ממס על כספי הפנסיה שלהם. התהליך, המתבצע מול רשויות המס, נועד להבטיח שתוכלו לבחור בפטורים המתאימים ביותר לתוכנית הפרישה שלכם, בין אם מדובר בפטור ממס על קצבה מזכה או על היוון קצבה. הבחירה בין האפשרויות השונות היא קריטית ויכולה להשפיע באופן משמעותי על סכומי הכסף שיחסכו ממס. כמו כן, במידה ולא ביצעתם את קיבוע הזכויות במועד הפרישה, ניתן להכיל את הקיבוע רטרואקטיבית מגיל הפרישה (ועד 6 שנים אחורה)- לצורך כך יש להגיש בקשה להחזר מס.

1 צפייה בגלריה
קיבוע זכויות
קיבוע זכויות
קיבוע זכויות
(צילום: freepik)

תהליך קיבוע הזכויות וההטבות שבו
באמצעות קיבוע זכויות, אפשר להשיג פטור ממס על סכומים משמעותיים שנצברו בחשבונות הפנסיוניים שלכם. ההחלטה איך לחלק את הפטורים - בין קצבה לבין היוון קצבה - תלויה בצרכים הכלכליים שלכם ובתכנון הפרישה האישי.
מי זכאי לקיבוע זכויות?
זכאות לקיבוע זכויות נתונה לכל מי שפרש לאחר ה-1 בינואר 2012 ועונה על התנאים הקבועים בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. חשוב לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים הנדרשים ולנצל את ההטבה הזו לטובתכם.
למה כדאי לבצע את קיבוע הזכויות דרך בעל מקצוע?
ההחלטה על קיבוע הזכויות והבחירה בפטורים המתאימים היא קריטית ודורשת הבנה מעמיקה של האפשרויות הקיימות. לכן, חשוב להיעזר ביועץ מוסמך כמו רואה חשבון, יועץ פרישה או יועץ מס, שיכול להביא לכם את התוצאה הטובה ביותר. מה עוד שבעל מקצוע יוכל להגיש לגם דוחות להחזרי מס בגין השנים הקודמות.
שירות קיבוע זכויות דרך "קרבי ניהול בע"מ"
חברת "קרבי" מציעה שירות ייחודי ומותאם אישית לקיבוע זכויות. עם ניסיון רב בתחום והבנה עמוקה של חוקי המיסוי בישראל, רואה החשבון שבמשרדנו מתמחה ביעוץ פרישה ויכול לסייע לכם למקסם את זכויותיכם. אנו מציעים ללקוחותינו את האפשרות לנצל את קיבוע הזכויות למקסום הפנסיה שלהם, במטרה להבטיח שתוכלו ליהנות מהכספים שחסכתם ועבדתם קשה להשיגם.

מוגש מטעם: קרבי ניהול בע"מ