נערה כבת 17 מאושפזת כשבוע ימים ביחידת טיפול נמרץ ילדים בבית חולים מאיר לאחר שעברה החלקת שיער. הנערה הגיעה לבית החולים עם הקאות שלא פסקו, כאבי בטן והתדרדרות קשה במצב הכלייתי.
2 צפייה בגלריה
הנערה עם ההחלקה. מצב מסכן חיים
הנערה עם ההחלקה. מצב מסכן חיים
הנערה עם ההחלקה. מצב מסכן חיים
(צילומים: פרטי, שאטרסטוק)
בשיתוף המערך הנפרולוגי בבית החולים ולאחר שנערכו בדיקות מקיפות ותשאול רחב נמצא כי באותו היום בו החלו התסמינים וההתדרדרות עברה הנערה החלקת שיער עם חומר שאינו מאושר על ידי משרד הבריאות. על פי נתונים של משרד הבריאות בישראל מוכר כי החומר גרם גם בעבר לתגובות דומות.
הנערה סובלת מסוג של מחלת עור (פסוריאזיס) באזור הקרקפת וככל הנראה החומר שחדר לגוף גרם להרעלה קשה והביא את הנערה למצב מסכן חיים. היא עברה 3 טיפולי המודיאליזה בשילוב סטרואידים בשבוע האחרון ומצבה התייצב.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דגנית כהן אדם
ד"ר דגנית כהן אדם
ד"ר דגנית כהן אדם
(צילום: רמי זרנגר)
ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "בבתי חולים השונים נצפו מספר מקרים של חולים שהגיעו עם פגיעה כלייתית קשה בחשיפה להחלקות שיער. בדרך כלל מדובר בחומרים ללא רישיון משרד הבריאות. הרקע למצב הבריאותי שבו הגיעה הנערה לא היה ברור, היה נראה כי יש סוג של הרעלה אך לא היה ברור מקורה. לאחר שהאם דיווחה כי הנערה עברה החלקת שיער במספרה, ובבדיקה שלנו לאחר קבלת התמונות של החומר והעברתן למשרד הבריאות ולמרכז רעלים - הבנו כי מדובר בתכשיר שאין עליו רשיון משרד הבריאות ואף דווחו מקרים דומים נוספים בסביבה. חשוב להדגיש כי במקרה הזה לנערה היו נגעים עוריים בקרקפת כתוצאה ממחלת עור שיכולים להוות מקור חדירה וספיגה גדולה יותר לחומר ובכך להגביר את האפשרות של הרעלה עד לכדי מצב מסכן חיים".