57,614 ישראלים החליטו להצטרף בשנה האחרונה למכבי שירותי בריאות. בהשוואה לקופות המתחרות, היא היחידה שמסכמת את שנת 2020 כשנת צמיחה וגדילה במספר החברים.
4 צפייה בגלריה
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
(צילום: עופר חג'ייב)
נתוני המעברים בין קופות החולים בכל הארץ:
ברעננה מכבי ממשיכה את מגמת ההתרחבות והיא היחידה מבין קופות החולים בעיר שרושמת צמיחה במספר החברים בשנת 2020.
שנה עמוסה באתגרים ואירועים דרמטיים פקדה את מערכת הבריאות. התפרצות נגיף הקורונה בישראל הציבה את קופות החולים בחוד החנית של המאבק במגיפה. ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי מספרת :"כבר בחודש מרץ פתחה מכבי את מתחמי הבדיקות הראשונים בארץ הכולל מערך דוגמים שעבדו סביב השעון כדי לשמור על קצב ביצוע בדיקות ולהחזיר תשובה תוך 24 שעות. במקביל למערך הדגימות הוקם מערך טיפול מקוון בחולי קורונה. כ95% מחולי הקורונה לא הגיעו לבתי החולים וטופלו על ידי רופאי המשפחה של מכבי. בשיא גלי התחלואה טופלו במחוז השרון מעל 5000 חולי קורונה בעת ובעונה אחת" היא מתארת את מערך הטיפול בחולים "המוקד המקוון שליווה וטיפל בחולי הקורונה כלל צוות של רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות ועובדי מנהלה ששוחחנו פעם ביום עם החולה, עקבו אחר מדדים, שאלו לשלומו ובדקו האם זקוק לסיוע בשל הבידוד והמחלה".
גם ברעננה, עבדו הצוותים של מכבי סביב השעון כדי להעניק שירות למטופלים במסגרת המאבק בנגיף, שירות רפואי במרפאות והובלת מבצע החיסונים.
במתחם החיסונים של מכבי בגלריית הפארק בעיר התחסנו למעלה מ 45,000 חברי מכבי תושבי רעננה. במעבדת הקורונה של מכבי בוצעו למעלה מ 6400 בדיקות קורונה מאז פרוץ המגיפה ועד היום. גם השנה מכבי היא הקופה היחידה ברעננה שמסיימת את השנה עם מספר המצטרפים הגבוה ביותר בהשוואה לקופות המתחרות. יותר מ50% מתושבי רעננה הם חברי מכבי ונהנים ממגוון השירותים הפרוסים בעיר.
עם פרוץ מגפת הקורונה והעלייה בתחלואה, מכבי הייתה הראשונה והיחידה שפתחה תא דיגום חדשני לבדיקות קורונה. לאורך השנה מכבי טיפלה ביותר מ 1,700 חולי קורונה בביתם ואפשרה החלמה בסביבה ביתית ונוחה למטופלים מחד לצד מענה רפואי מהיר ואיכותי. גם בחיסוני הקורונה מכבי הייתה הראשונה שפתחה מתחם חיסונים ענק בגלריית הפארק בעיר ובו 12 עמדות חיסון.
לצד המאבק בקורונה, מכבי המשיכה להעניק טיפול רפואי לרווחת חבריה.
4 צפייה בגלריה
מתחם החיסונים של מכבי ברעננה
מתחם החיסונים של מכבי ברעננה
מתחם החיסונים של מכבי ברעננה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
במוקד הנשים טופלו מעל 18,000 נשים לרבות נשים בהיריון עודף ומטופלות הזקוקות לטיפול דחוף. במכון הדימות בוצעו למעלה מ 50,000 בדיקות, במעבדה נבדקו כ- 63,000 איש.
מכבי הוסיפה עוד שמונה רופאים במקצועות גסטרואנטרולוגיה, קרדיולוגיה, נשים, ועיניים כדי להגדיל את הזמינות והיקף השירות לרווחת המטופלים.
הצמיחה של מכבי ברעננה גם בשנת קורונה, מצביעה על הבעת אמון ושביעות רצון גבוהה ממגוון השירותים הניתנים בעיר.
נתוני המעברים בין קופות החולים ברעננה בשנת 2020:
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "זאת השנה השישית ברציפות שמכבי היא הקופה המובילה בכמות המצטרפים בכל הארץ וגם במחוז השרון. השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד לאור התפרצות נגיף הקורונה וניהול המשבר על ידי קופות. מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים ובנתון שמוכיח שהצרכן הישראלי המגיע לבחור ארגון שיטפל בבריאותו, בוחן בודק ומשווה ובוחר במכבי כקופה עליה הוא סומך כשמדובר בבריאות".