לרגל שבוע ההנקה שצוין השבוע במרכז הרפואי מאיר ובעולם כולו - לבשו מחלקות היולדות והפגייה במרכז הרפואי מאיר חג, התקשטו בבלונים, סרטונים של אחיות יועצות הנקה והסברים ליולדות על הנקה בסימן חוסן- לאם ולתינוק.
2 צפייה בגלריה
תינוקות חסינים בהנקה לקורונה
תינוקות חסינים בהנקה לקורונה
תינוקות חסינים בהנקה לקורונה
(צילום: עופרה רון מזור)
ג'ניס זאוסמר, מנהלת סיעוד מחלקת אפס הפרדה יולדות ג' במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית ויועצת הנקה IBCLC מסבירה על הדברים שחשוב שנדע על הנקה, טיפים להנקה מוצלחת, מיתוסים שכדאי שנפסיק להאמין בהם ואיך לא – הנקה בימי קורונה:
"הימים האלו שאנו עוברים אינם ימים שגרתיים כפי שהתרגלנו אליהם. אני נתקלת בהרבה חששות של נשים המתייעצות לגבי הנקה במקרה וחלילה יחלו בקורונה וזה המקום להדגיש כי לפי כל המחקרים האחרונים נראה כי הנגיף אינו עובר בחלב אם ומותר ורצוי להניק. אנו במרכז הרפואי מאיר מעודדים הנקה ומסבירים לאימהות על חשיבות עטית המסכה ושמירה על היגיינה לצד המשך וביסוס ההנקה".
"בחלב אם ישנם עשרות ואף מאות מרכיבים ייחודים ולא בכדי נבחר השנה בישראל נושא החוסן של התינוק ושל האם כנושא לשבוע ההנקה. הרכיבים הנמצאים בחלב האם מחזקים את המערכת החיסונית של התינוק, מזהים ומשמידים חיידקים ווירוסים ובכך שומרים על החוסן של התינוק. על פי מחקרים מוכח כי חלב האם משפר את אוכלוסיית המיקרואורגניזמים הידידותיים בגוף התינוק ותורם למניעת מחלות כרוניות והפחתת הסיכון לאלרגיות בהמשך החיים".
2 צפייה בגלריה
הנקה מחסנת את התינוק
הנקה מחסנת את התינוק
הנקה מחסנת את התינוק
(צילום אילוסטרציה: freepik)
כמה טיפים חשובים להנקה מוצלחת:
תיאום ציפיות – הנקה הינו תהליך בו האמא והתינוק לומדים ביחד ומשתפרים עם הזמן. בכל סימן לקושי כדאי ומומלץ לפנות לעזרה.
בזמן השהייה בבית החולים חשוב לקבל הדרכה על הנקה נכונה על מנת לצאת לחיים החדשים והמשותפים בבית עם מרבית הידע והביטחון.
עודף מידע אינו מועיל ולרוב רק מבלבל – ישנן גישות רבות וכל אחת תבחר את הגישה הנכונה וההגיונית בשבילה ביותר.
היי את מנהלת ההנקה – התינוק אכן צריך לינוק לעיתים קרובות ומתי שרוצה אולם שימי לב שיקבל את מינימום מספר היניקות ביממה (8 הנקות מינימום ביממה בגילאים הקטנטנים).

מיתוסים שכדאי שנפריך:

בשד גדול יש יותר חלב – ממש לא נכון. גודל השדיים אינו משקף את כמות החלב.
יש לשמור על דיאטה מסוימת על מנת לשמור על כמות ואיכות החלב – ממש לא נכון. כמו בכל שלב בחיים חשוב לשמור על תזונה בריאה אולם אין מניעה לאכול או לא לאכול בהנקה מאכלים מסוימים.
אם שותים הרבה מים – יהיה לנו יותר חלב – לא נכון. יותר הנקה תגרום לנו לייצר יותר חלב.
והכי חשוב – לתינוק טוב כשלאמא טוב. היי קשובה לעצמך, העזרי אם את מרגישה כי את זקוקה לסיוע, נסי לשלב במרוץ החיים החדש והמרגש גם קצת רגעי מנוחה לעצמך וזכרי שתינוק.ת זקוק.ה לשלושה דברים: אהבה, אוכל ובטיחות – וגם אם בשתיים וחצי בבוקר התינוק.ת מתעורר.ת בוכה תעברי על שלושת כללי האצבע ואני בטוחה שתדעי מה הדבר הנכון לעשות ותצליחי להרגיע גם אותו וגם את עצמך".