חדשות טובות לאנשים המתמודדים עם סוכרת: מרפאה לטיפול בסוכרת מסוג 1 נפתחה במכון האנדוקריני במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית.
2 צפייה בגלריה
מרפאה לחולי סוכרת
מרפאה לחולי סוכרת
מרפאה לחולי סוכרת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
המרפאה, בהובלתה של ד"ר מיכל כשר מירון, מיועדת למטופלים מעל גיל 18 עם אבחנה ידועה או חדשה של סוכרת מסוג 1. המרפאה מיועדת גם לנשים עם סוכרת מסוג 1 סביב ובמהלך ההיריון, הנזקקות לאיזון קפדני של הסוכר ולמעקב קליני הדוק, והיא פועלת בשיתוף פעולה עם מרפאת הריון בסיכון במרכז רפואי מאיר.
במרפאה יינתן מענה לטיפול במשאבות אינסולין ומדי סוכר רציפים. כמו כן, תינתן אפשרות למעקב ולייעוץ מרחוק.
2 צפייה בגלריה
 ד"ר מיכל כשר מירון
 ד"ר מיכל כשר מירון
ד"ר מיכל כשר מירון
(צילום: דוברות בית החולים)
לעומת מה שהיה נהוג לחשוב בעבר, סוכרת סוג 1  הינה מצב של ערכי סוכר מוגברים בשל חוסר מוחלט של אינסולין, על רקע הרס מתווך נוגדנים של תאי הביתא בלבלב. לרוב מאובחנת סוכרת סוג 1 בקרב ילדים ובני נוער, אך ידוע כי יכולה להופיע בגיל הבוגר. בשל חסר אינסולין מטופל במתן אינסולין תת עורי בזריקות או באמצעות משאבת אינסולין.
ד"ר כשר מירון: "אנשים ללא אינסולין עלולים להגיע למצבים מסכני חיים ומומלץ כי מטופלים עם סוכרת מסוג זה יהיו במעקב של מרפאת סוכרת ייעודית. חשוב להבין כי נטל התכנון של אדם הסובל מסוכרת סוג 1 הוא קשה ודורש הרבה ידע וניהול. בשנים האחרונות נכנסו טכנולוגיות שונות היכולות להקל על ניהול הסוכרת, המאפשרות מדידת סוכר רציף כך שהמטופל יכול לראות מה מצב הסוכר שלו מבלי לבצע מספר רב של דקירות באותו היום. בנוסף, ניתן להתחבר למשאבת אינסולין אותה נושאים על הגוף ובעזרתה ניתן להתאים את המינונים של האינסולין לרמת הסוכרים, רמת הפעילות ואורח החיים".
המרפאה במרכז רפואי מאיר תחל לפעול בנובמבר ותיתן מענה למטופלים המעוניינים לשפר את איזון האינסולין, לבדוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות, תינתן אפשרות לליווי מרחוק, וכן מתן מענה להיבטים נוספים הקשורים לטיפול.
קביעת תור למרפאה דרך מוקד *2700 בצירוף טופס 17.