צוות מכבי הציל ילדה שפיתחה אלרגיה חמורה לגלידה: לפני כשבועיים הגיעה לבנת דאש יחד עם ביתה טליה למוקד מכבי ברמת השרון, עם מה שנראה לאם כמו תגובה אלרגית של בתה "לטליה יש רקע של אלרגיות קלות. היא רגישה לביצים ודגים אבל עד היום זה הסתכם בגירודים ואדמומיות קלה, הפעם זה היה נראה אחרת לגמרי" משחזרת לבנת.
1 צפייה בגלריה
צוות מכבי יחד עם טליה ואימה לבנת
צוות מכבי יחד עם טליה ואימה לבנת
צוות מכבי יחד עם טליה ואימה לבנת
(צילום: דוברות מכבי)
קראו גם >>>
הכול התחיל כמה שעות לפני כן, אז טליה הלכה עם אביה לטיול, במהלכו קנה לה גלידה "היא אכלה את הגלידה הזאת בעבר ויודעת שהיא מכילה ג'לטין דגים שעלול לגרום לה אדמומיות. מה שקרה אחר כך היה מאוד מפתיע ומלחיץ".
טליה חזרה הביתה והתלוננה בפני אמה על כאבי אוזניים מטרידים "במקביל לכאבים שהיא הרגישה, ראיתי שהפנים והשפתיים שלה מתחילות להתנפח. שמתי לה טיפות שבדרך כלל מרגיעות את המצב אבל הפעם זה לא עזר, רק החמיר. באותו רגע הבנתי שאני חייבת לגשת לקבל עזרה רפואית. זאת הייתה תגובה אלרגית שלא ראיתי בעבר ונלחצתי מאוד".
לבנת הגיעה למוקד מכבי שירותי בריאות ברמת השרון "הגעתי כמה דקות לפני שמוקד הערב נפתח. המזכירות בקבלה ראו אותי ומיד הזעיקו את הצוות הרפואי. הן הבינו שמדובר בהתקף אלרגיה והבינו שכל דקה קריטית".
טליה ואימה נכנסו לחדרה של רופאת הילדים ד"ר ילנה קוזמנקו, שהזעיקה את האחים סעיד מרעי ואחמד נאטור "הילדה הגיעה במצוקה נשימתית. ראיתי שהיא מבוהלת והבנתי שזאת הפעם הראשונה שהיא חווה התקף אנפילקטי. הזעקתי את צוות האחים ותוך דקה כבר התחלנו להעניק לה טיפול. הצוות הרגיע את האם וביתה. תוך כדי טיפול שמתי לב שיש לה גירודים בתוך הפה, מה שמעיד על התחלה של בצקת בחלל הפה שעלולה לגרום לחנק תוך זמן קצר. הזמן עבד לרעתנו, היינו חייבים לפעול מיד".
הצוות הרפואי העניק לטליה טיפול מציל חיים. האח סעיד מרעי מתאר את ההתרחשות בחדר באותם רגעים דרמטיים "ד"ר קוזמנקו הזעיקה אותי לחדר וראיתי שמדובר בתגובה אלרגית פטאלית קשה. התחלנו במתן אדרנלין, עירוי וסטרואידים. כל הזמן הזה הרגענו את הילדה והאמא. תוך דקות ספורות הילדה התחילה להגיב לטיפול ונרגעה. ראיתי שהאמא נושמת לרווחה. מיד שסיימנו את הטיפול, הזעקתי ניידת טיפול נמרץ אבל לשמחתנו כשהם הגיעו הילדה כבר התאוששה לגמרי".
לבנת, שצפתה בהתרחשות במתח נפעמה מהטיפול והמקצועיות של הצוות הרפואי "הם ידעו בדיוק מה לעשות. עבדו מאוד מהר כי ראו שההתדרדרות מהירה. הם הרגיעו אותי ואת טליה לאורך כל הזמן ונתנו לנו להרגיש שאנחנו בידיים טובות".
האח אחמד נאטור הוסיף "האמא הפגינה תושייה ואחריות. ברגע שהבחינה שמדובר בהתקף חריג, היא הגיעה אלינו והצילה את חיי הילדה שלה. במקרים כאלה ההתקף מתפתח ומדרדר במהירות ועזרה רפואית היא הדבר היחיד שיכול לסייע. אני מציע לכל הורה שנתקל במקרה דומה, לפעול בדיוק כמוה. זה מציל חיים".