דביר יוסף, 67, מהרצליה לא דמיין שעירוי הברזל התמים שהגיע לקבל במרפאת מכבי שירותי בריאות בהרצליה, יסתיים באופן כל כך דרמטי. דביר סובל מבעיות לב כבר כמה שנים ולפני כחודשיים עבר ניתוח לב פתוח כדי להחליף ולתקן את המסתמים בלבו. לאחר שישה ימים של אשפוז והתאוששות בבית החולים, הוא שוחרר לביתו. "ביום השחרור היו לי קצת כאבים בחזה וחשתי עייף וחלש אבל חשבתי שזה חלק מההתאוששות לאחר הניתוח, לא מעבר", שיתף דביר.
1 צפייה בגלריה
דביר יוסף ורותי אורלוביץ'
דביר יוסף ורותי אורלוביץ'
דביר יוסף ורותי אורלוביץ'
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
קראו גם >>>>
לאחר כמה ימים הגיע דביר לרופאת המשפחה שלו במכבי שירותי בריאות, וזו הפנתה אותו למרפאת האחיות כדי לקבל עירוי ברזל, לאחר שמצאה שרמות ההמוגלובין בגופו נמוכות. דביר התקבל על ידי האחות רותי אורלוביץ', שסיפרה כי "דביר הגיע אליי כשהוא סובל מאנמיה לאחר ניתוח לב. הרופאה הנחתה לתת לו עירוי ברזל בטפטוף אטי כדי לא להכביד על הגוף שלו וכך עשיתי".
תוך כדי קבלת העירוי, הבחינה רותי שהמטופל כאוב וחלש באופן מעורר חשד. היא דיווחה לרופאה שמצבו לא יציב והבינה שמשהו חמור מתפתח. גם דביר הרגיש שמשהו לא טוב קורה תוך כדי העירוי; "היה לי קושי לנשום, דקירות בחזה, הרגשתי שאני נחנק. לא הבנתי למה זה קורה אבל נלחצתי מאוד".
התסמינים והמדדים של דביר העלו את חשדה של רותי והיא העריכה על סמך ההיסטוריה הרפואית שלו שהוא סובל מאי ספיקת לב. היא החלה לטפל בו מיד, חיברה אותו לאקג, לקחה מדדים ונתנה לו עירוי נוזלים ובמקביל הזעיקה ניידת טיפול נמרץ. "רותי והצוות כולו היו מדהימים. הם טיפלו בי במקצועיות וזריזות ובמקביל הרגיעו את אשתי שנכנסה ללחץ. היא לא ידעה מה לעשות ונבהלה כשראתה שאין לי אוויר לנשום. הצוות הסביר והיה סבלני. אין לי מילים".
דביר פונה לבית החולים ואושפז במחלקת טיפול נמרץ, שם אבחנו כי הוא סובל מדלקת קרום הלב וממים בריאות. הוא עבר בהצלחה ניקוז, בו הוציאו לו שני ליטרים של מים מהריאות, כשבדיעבד הבין כי הם אלו שגרמו לכאבים ולדקירות בחזה. לאחר הניקוז אושפז דביר שבועיים נוספים במחלקת טיפול נמרץ; "המים הצטברו בריאות לאחר הניתוח. בכל יום שעבר המצב החמיר וגרם לקושי בנשימה. היה לי מזל גדול שהגעתי באותו יום למרפאת האחיות כדי לקבל עירוי ברזל. בזכות הצוות שהיה שם ובזכות הערנות שלהם, ניצלתי ברגע האחרון", סיפר דביר.
רותי האחות שדאגה מאוד לשלומו של דביר, הקפידה לשמור איתו על קשר במהלך כל תקופת האשפוז. "פינינו את דביר מהמרפאה במצב קריטי. היה לי חשוב לוודא שהוא קיבל טיפול ושהוא במצב טוב יותר. נרגעתי מאוד כשדיברתי איתו לראשונה. כיום הוא מתאושש ומגיע למעקב תקופתי במרפאה כדי לוודא שהמדדים יציבים. בכל פעם שאנחנו נפגשים, זה מרגש מחדש".