שנת תש"פ יכולה לקבל את התואר של השנה המטורפת של העשור האחרון. מי חלם או דמיין שנלך כולנו בשיאו של הקיץ עם מסכות על הפנים, שאלכוג'ל יהיה חברנו הטוב ושהתורים בישראל יהיו במרחק של שני מטרים לפחות.
4 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים מאיר
מחלקת הקורונה בבית חולים מאיר
מחלקת הקורונה בבית חולים מאיר
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>

אז מה היה לנו השנה במרכז הרפואי מאיר:

לשמחתנו כ-7,400 תינוקות נולדו בחדרי הלידה שלנו מתוכם כמעט שיווין לשני המינים: 3726 בנים ו- 3669 בנות, 146 זוגות תאומים ושלישייה מנצחת אחת. מחלקות היולדות שודרגו וזכו למלונאות טובה עבור היולדות, הקורסים להכנה ללידה הפכו לווירטואליים בתקופת הקורונה ואפילו ישנו סיור וירטואלי בחדר לידה לכל המעוניינים.
כ-155 אלף פניות לכלל המיונים שלנו טופלו במהלך השנה, מתוכם כ-28 אלף רק של ילדים ונוער עד גיל 18.
4 צפייה בגלריה
430 מאושפזי קורונה
430 מאושפזי קורונה
430 מאושפזי קורונה
(צילום: אסף פרידמן)
כ-4,300 מקרים שהגיעו אלינו בשל תאונות דרכים, כ-340 אלף ביקורים במרפאות החוץ, למעלה מ-3000 צנתורים ואיך אפשר בלי קצת קורונה: כ-420 חולי קורונה אושפזו במחלקות הקורונה שלנו בחודשים האחרונים.
במהלך שנה "לא רגילה" זו באופן דווקא רגיל שוב דורג מרכז רפואי מאיר במקום הראשון בדו"ח שפרסמה היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות. ההישג המרשים ביותר מבין בתי החולים הגדולים והבינוניים בישראל גם יחד.
על פי סקר משרד הבריאות שבחן נתוני שביעות רצון מחדרי המיון במרכזים הרפואיים השונים בישראל דורג מיון המרכז הרפואי מאיר במקום הגבוה ביותר מבין בתי החולים הגדולים ומיון ילדים עמד בראש הרשימה מבין חמשת בתי החולים עם מספר הילדים המבקרים הגבוה ביותר בישראל.
4 צפייה בגלריה
בית חולים מאיר
בית חולים מאיר
בית חולים מאיר
(צילום: צביקה טישלר)
במהלך השנה וכחלק בלתי נפרד מהטיפול בחולי הקורונה בכל שלבי המחלה פתח המרכז הרפואי מאיר מרפאת מחלימים על מנת לוודא כי חולים אשר חלו בקורונה אכן החלימו באופן מלא ולא נותרו עם נזק בריאות אשר עלול להביא לנזקים לא הפיכים. במקביל והחל מהשלב הראשון שולב מערך הפיזיותרפיה של בית החולים בטיפול בחולים ובמחלימים והודות לניסיון הרב שלו בטיפול בחולי ריאות ותוכנית ייחודית שפתח לשיקום מחלימים מקורונה, הפך למוביל בתחום.
4 צפייה בגלריה
נקי מזיהומים
נקי מזיהומים
נקי מזיהומים
(ילום: עידו ארז)
השנה לראשונה בישראל התרחשה ביחידת הצנתורים במרכז הרפואי מאיר פריצת דרך כאשר נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בשם Shock Wave לטיפול בהיצרות משמעותית בתוך סטנט שהושתל בעורק מסויד ולא ניתן היה לפרוס אותו אופטימלית למרות שימוש בטכנלוגיות סטנדרטיות. ביחידה אף נחנך השנה חדר התאוששות חדיש ומשוכלל המסייע בקליטה ושחרור מהירים של מאושפזים. לאחרונה נערך במאיר ניתוח ראשון להחלפת מפרק ברך בסיוע רובוט חדשני הכולל מערכת ניווט.
הדאגה המתמדת לשלום הילדים במהלך כל השנה קיבלה ביטוי שונה במעט במרכז הספורט והילדים בתקופת הקורונה. התוכנית הרב מקצועית שמטפלת בילדים באמצעות ספורט הפכה לאינטרנטית והצליחה לעזור לילדים במהלך הסגר להמשיך ולשמור על אורח חיים בריא ומשקלם היה יציב ללא עליות שהיו מנת חלקה של האוכלוסייה כולה.