1 צפייה בגלריה
בית חולים מאיר (צילום: עידו ארז)
בית חולים מאיר (צילום: עידו ארז)
בית חולים מאיר (צילום: עידו ארז)
חבר מועצת העיר כפר סבא עילאי הרסגור-הנדין, הגיש עתירה לבג"ץ ביחד עם הפורום החילוני בדרישה לבטל את האיסור שמטיל משרד הבריאות באמצעות בתי החולים על הבאת מזון ללא חותמת "כשר לפסח" לבני משפחה מאושפזים.
העתירה הוגשה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות ברחבי הארץ, ובפרט בבית החולים מאיר, על הטרדת מבקרים, חיפוש בתיקים ומניעת אפשרות לסעוד את המטופלים.
האיסור שהוטל בבתי החולים, ובהם בית החולים מאיר, לא נוגע רק למוצרי חמץ מובהקים, אלא אף למזון כשר ללא חותמת "כשר לפסח", לבישולים המובאים מהבית ואף למזון שנקנה במקומות הפתוחים בשבת.
בכך, טוענים העותרים, מתקיימת למעשה כפייה דתית קיצונית הפוגעת במאושפזים ובבני משפחותיהם, שאין באפשרותם להכין עבורם מזון שיקל על שהותם במקום.
כזכור, אשתקד פרסם מיינט על תלונות של מספר מבקרים בבית חולים מאיר לאחר שהתלוננו כי לא מאפשרים להם להכניס חמץ למחלקות, ומחפשים בתיקיהם, כאשר כל מה שללא תעודת כשרות לפסח - מוחרם.
אחת המבקרות סיפרה כי: "הייתה שם משפחה מורחבת מוסלמית שבאה לבקר את בת המשפחה בבית היולדות. הם הביאו לה מטעמים, בקלוואות וכאלו. אמרו להם להשאיר את זה בשער. הם השיבו שהיולדת רק עכשיו ילדה, והם רוצים לתת לה דברי מתיקה, ובכלל הם מוסלמים, והיולדת לא חייבת לשמור כשרות. אני לא מבינה", מוסיפה, י.ב, "יש מוסלמים רבים בבית החולים 'מאיר', גם עובדים וגם מאושפזים עם בני משפחותיהם, אי אפשר להתחשב בהם? מה, ברמדאן בית החולים אוסר להכניס אוכל למרכז כדי להתחשב ברגשותיהם?".
עילאי הרסגור-הנדין: "לא מדובר בעתירה שמטרתה למלא את בתי החולים בפיתות, אלא לאפשר את הטיפול המינימלי שמצופה מבני משפחה הבאים לסעוד את יקיריהם המאושפזים בבתי החולים. בפסח האחרון חזינו בתופעות מזעזעות, כמו איסור על הכנסת מרק ביתי שהכינו לחולים. הפשפוש בתיקים במטרה למצוא מזון ביתי או חלילה שקית במבה ללא חותמת 'כשר לפסח' הוא מביש, פוגע בחולים ואף עומד בניגוד לערכיה הבסיסיים של היהדות כמו 'כבד את אביך ואת אמך'. לצערי בשל אטימות הרשויות לא נותרה ברירה אלא לעתור לבג"ץ, ואני רוצה להודות בהזדמנות זו לפורום החילוני על שיתוף הפעולה".