מאז שנת 2016 אין יחידת טיפול חירום בקורבנות אונס ותקיפה מינית באיזור השרון. לכאורה מדובר בטיפול קריטי לאחר טראומה ובכל זאת נפגעות ונפגעי עבירות מין נאלצים לנדוד עד לבית החולים וולפסון בחולון על מנת לקבל אותו.
2 צפייה בגלריה
לנפגעים ולנפגעות אין מענה באיזור שלנו | צילום להמחשה: שאטרסטוק
לנפגעים ולנפגעות אין מענה באיזור שלנו | צילום להמחשה: שאטרסטוק
לנפגעים ולנפגעות אין מענה באיזור שלנו | צילום להמחשה: שאטרסטוק
היחידה האחרונה שהעניקה את טיפול החירום הזה פעלה בבית החולים לניאדו בנתניה. עם זאת, עקב הקשיים הכלכליים להם נקלע לניאדו בשנים האחרונות, היחידה נסגרה והותירה את קורבנות עבירות המין ללא מענה קרוב מזה שנתיים.
בטרם נסגרה סיפקה היחידה טיפול רפואי, אספה ראיות, סיפקה טיפול נפשי וליווי על ידי עובדת סוציאלית, סיפקה תרופות נגד מחלות מין והפנתה לשירותי המשך רפואיים ונפשיים.
לאחרונה הקימה הפעילה החברתית הכפר סבאית יעל שרר קבוצת פעולה המבקשת את פתיחתם המחודשת של שירותי חירום באיזור, כשהמטרה היא פתיחת יחידה כזו בבית החולים מאיר בעיר. (גילוי נאות: שרר היא עובדת לשעבר ברשת ידיעות תקשורת). יחד עמה פועלות הדר לביא מכפר סבא ושרי ירושלמי מהוד השרון, כשהאחרונה נמצאת בשיתוף פעולה עם המרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ברעננה.
2 צפייה בגלריה
יעל שרר (צילום: פרטי)
יעל שרר (צילום: פרטי)
יעל שרר (צילום: פרטי)
חברת הכנסת עליזה לביא ממפלגת "יש עתיד" נרתמה אף היא לנושא ופנתה מצידה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, וביקשה את התייחסותו להיעדר המענה לטיפול חירום בנפגעי מין בכל איזור השרון והמשולש. עקב כך הודיע משרד הבריאות כי ישקול פתיחה מחודשת של השירות בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.
תגובת משרד הבריאות: "הטיפול בנפגעי/ות תקיפה מינית נמצא על סדר היום של משרד הבריאות בשנים האחרונות. בשנה האחרונה, הוגדל התקציב הייעודי למרכזים האקוטיים ואנו מקדמים את תהליך הסטנדרטיזציה של המרכזים הקיימים במטרה לשפר את השירות הניתן לנפגעי/ות תקיפה מינית.
"בנוסף, מתקיימות הכשרות לצוותים רפואיים המטפלים בנפגעות במערכת הבריאות כולה (בבתי החולים הכלליים, קופות החולים ובמערך בריאות הנפש). בנוגע להקמת חדר אקוטי נוסף בבית חולים, שייתן מענה לתושבי אזור השרון ובהנגשה תרבותית ולשונית לאוכלוסייה דוברת ערבית – אנו בוחנים את הבקשה תוך התייחסות לצורך, למסגרת המתאימה ולמקורות המימון".