בישראל, כאשר אנו חולים או מרגישים חולים אנו פונים לקבלת טיפול בקופת החולים אליה אנו משויכים. אנו מגיעים אל רופא המשפחה שלנו, נבדקים ומקבלים את הטיפול המתאים. אך מה קורה כאשר אנו זקוקים לטיפולים מסוג אחר? מחלות קשות? השתלות של איברים שונים וכיסוי של תרופות שאינן בסל הבריאות? ביטוח בריאות פרטי מעניק כיסוי עבור כל אלו ועוד. במאמר הבא נעמוד על כל יתרונותיו של ביטוח זה ונגלה כיצד נוכל למנוע חוסר טיפול מקצועי במצבים בריאותיים קשים מבעוד מועד.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: envanto elements
אילוסטרציה. צילום: envanto elements
אילוסטרציה. צילום: envanto elements
השב"ן וביטוח הבריאות הממלכתי בישראל
קופות החולים בישראל מעניקות כיסוי רפואי במקרים הנחשבים כבסיסיים, השב"ן – (שירותי בריאות נוספים) מעניקים חלק מהכיסויים הנדרשים עבור טיפולים במחלות קשות. אך, תרופות שאינן בסל הבריאות אינן במסגרת כיסויים אלו ומחירן עשוי להרקיע שחקים ולהאמד בסכומים של אלפי שקלים הנדרשים להצלת החיים של האהובים עלינו מדי חודש בחודשו.
אם חלילה התבשרתם בבשורה בה אדם קרוב ואהוב ממשפחתכם חלה במחלה קשה או נקלע למצב רפואי קשה, תרצו להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר. בין אם מדובר בחוות דעת אצל מומחים מהשורה הראשונה בתחום ועד להשתלות וטיפולים בחו"ל. אין ספק כי בכדי לרפא את אותו אדם, תעשו את כל הנדרש ומכאן חשיבותו הרבה של ביטוח בריאות פרטי.
כיסויי ביטוח הבריאות הפרטיים
כאמור, עלותם של הביטוחים הפרטיים הינה יקרה מזו של הביטוח בקופות החולים, יחד עם זאת בשל מגוון הכיסויים הרחב אותו מציע ביטוח זה כדאי בהחלט לרכוש אותו בהקדם. הנה מספר כיסויים אותם תמצאו בפוליסת בריאות פרטית:
תרופות מצילות חיים שאינן בסל: אומנם סל התרופות גדל מדי שנה, אך הוא לא תמיד מכסה את התרופות הנדרשות להצלת חיי אדם. עלותן של התרופות שאינן בסל כה יקר, שאין באפשרותו של אדם רגיל מן השורה לעמוד בהן לאורך זמן. הכסוי שמעניק ביטוח הבריאות הפרטי הוא זה אשר יסייע לאותו אדם חולה לעמוד בתשלומים עבור התרופות ולנצח את המאבק במחלה או לא.
בחירת רופא מנתח: כאשר יש לכם כיסוי פרטי, אתם אלו שיכולים להחליט איזה רופא מנתח תרצו שיבצע את ההליך הנדרש. אין צורך לציין כי במקרים בהם מדובר באהובים שלכם ליכולת להחליט על המנתח יש חשיבות עצומה שכן תוכלו להסתמך על מומחיותו בתחום, שנות הותק, הניסיון והמוניטין שצבר וכמובן להמלצות אשר קבלתם עליו ממכרים.
כיסוי לניתוחים וטיפולים בחו"ל: לפעמים ישנם מקרים בהם נדרשת מומחיות מסוימת בתחום מסוים שאינו קיים בישראל או אף שימוש במכשור חדיש שטרם הגיע לישראל. במקרים אלו תוכלו להפעיל את הביטוח הפרטי ולקבוע את כל הנדרש בקלות וללא המתנה בתורים ארוכים ומייגעים.
במקרים כאלו הכיסוי הפרטי הוא עניין של חיים ומוות. שכן, בזכותו תוכלו להציל את האהובים עליכם ע"י קבלת טיפול רפואי בכל מקום אחר בעולם העונה על הדרישות למקרה הספציפי הקשור לחולה. גם העלויות הנלוות כגון: תשלום עבור אשפוז בחו"ל ואף עלותו של המלווה כלולים בתוך פוליסת ביטוח בריאות פרטי.
מהם התנאים החלים על המבוטח?
בכדי שתוכלו לבטח עצמכם בכיסוי בריאות פרטי, עליכם למלא הצהרת בריאות אשר תינתן לכם ע"י חברת הביטוח. בהצהרה זו תדרשו לגלות לחברת הביטוח את כל האמת לגבי מצבכם הרפואי עד ליום זה. חשוב מאד שלא תשקרו בהצהרה זו או תנסו לעגל פינות. חברת הביטוח יכולה על פי חוק לזמן כל מידע רפואי הקשור להיסטוריה הרפואית שלכם בין אם מדובר בקופת החולים או אם אושפזתם בעבר בבתי חולים מכל סיבה שהיא. במידה ותשקרו בהצהרת הבריאות שלכם, אין חברת הביטוח מחויבת להעניק לכם כיסוי רפואי בקרות מקרה מסוים שכן אתם שיקרתם בהצהרת הבריאות שלכם.
כמו כן, על המבוטח להיות מסוגל לעמוד בתשלומי הפרמיה החודשיים החלים עליו בכדי להבטיח לו את הכיסוי הרפואי. במידה והמבוטח לא יכול לשלם את הפרמיה הפוליסה תבוטל והמבוטח לא יהיה בעל כיסוי רפואי פרטי. חשוב לציין כי העלות של הביטוח נמוכה יותר ככל שאתם צעירים ובריאים. ככל שהשנים עוברות ואתם מתבגרים כך גם מצבכם הרפואי משתנה והפרמיה הופכת ליקרה יותר. לכן מומלץ לרכוש ביטוח בריאות פרטי בהקדם.