המרצה מדבר ונע בכיתה ואתה מכוון שוב ושוב את הראש כדי לשמוע אותו? חבר לוחש לך סיפור במקום העבודה, אבל רעשי רקע והמהומי מחשבים בולעים את המילים? ומה קורה כשאת נוהגת ברכב ובמקום לשמוע את בן זוגך, שיושב לידך, את שומעת רק רעשי רוח מהחלון? מכשיר שמיעה רגיל יתקשה להתמודד עם הקשיים הפשוטים שמכבידים על שגרת החיים של כל אדם בעל לקות שמיעה. לא חייבים לחיות עם זה כשהעתיד כבר משולב בתוך מכשירי שמיעה איכותיים ומתקדמים. כתבת ידיעות יצאה לבדוק כיצד מכשיר שמשלב טכנולוגיית A.I (בינה מלאכותית) ו- M.L(מכונה לומדת) באמת עובד ואיך הוא יכול לשנות את חייכם.


בינה מלאכותית במכשירי שמיעה - לשמוע טוב יותר מאדם רגיל
מה זו באמת בינה מלאכותית? לפעמים נדמה שכולם מסביב מדברים רק על זה. זה הרגע להבין מה באמת נעוץ בצמד המילים הזה. יהונתן רוט, סמנכ"ל חברת "גל מכשירי שמיעה" מסביר בפשטות: "הרעיון מאחורי בינה מלאכותית במכשירי שמיעה הוא יצירת מכשיר שמקבל החלטות בעצמו על בסיס הנתונים אשר הכנסנו לתוכו. אבל ישנם גם מכשירי שמיעה בעלי בינה מלאכותית לומדת שמקבלים החלטות לא רק על בסיס מה שהוזן לתוכו – אלא באמת לומד את הצרכים ואורח החיים שלך".

5 צפייה בגלריה
לחיות בעתיד
לחיות בעתיד
לחיות בעתיד
(צילום: shutterstock)

מה עושה מכשיר שמיעה שמבוסס על בינה מלאכותית?
"ראשית, המכשירים שלנו משתמשים בחוכמת ההמונים. אצל היצרנית הגרמנית Hansaton אספו מידע ממיליוני משתמשים ברחבי העולם שעליהם מתבסס מסד הנתונים, שכולל למשל איזה רעשים מפריעים ולא נעימים לאנשים שמשתמשים במכשירי שמיעה – אם זה רעש מזגן, רוח וכדומה. כך שכאשר מכשיר השמיעה המתקדם שלנו מזהה אותם הוא יודע אוטומטית להפחית אותם, ובמקביל להעלות את צלילי הדיבור, וזו רק דוגמא אחת לאדפטציה שהמכשיר עושה. מכשיר איכותי עם בינה מלאכותית יעזור לאדם לשמוע טוב יותר מאדם ששומע רגיל כי הוא מפחית רעשים שמפריעים בשמיעה גם לאדם רגיל, והוא עושה את זה בצורה אוטומטית, אבל זה רק חלק קטן מהיכולות שלו".

5 צפייה בגלריה
עיבוד שמיעתי של 552 מיליון פעולות בשניה
עיבוד שמיעתי של 552 מיליון פעולות בשניה
עיבוד שמיעתי של 552 מיליון פעולות בשניה
(צילום: באדיבות גל מכשירי שמיעה)

אתה הנהג? מכשיר השמיעה יודע
אם חשבתם שמכשיר שמיעה מתקדם עובד רק על קליטה, סינון, הגברת קול והנמכת רעשים, טעות בידכם: הוא גם מנהל מערכות. הוא אמנם קטנטן וכמעט בלתי נראה אבל מכשיר השמיעה המתקדם של "גל מכשירי שמיעה" שמבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית בטכנולוגיה focus.ai כולל בתוכו 122 סוגי מערכות טכנולוגיות שונות, ביניהן: זיהוי דובר במרחב, מעקב אחרי דובר, סינון רעשי סביבה, הפחתת רעש רוח, שינוי עוצמה באופן אוטומטי ועוד הרבה יותר. את כולן הוא יודע להפעיל ולכבות בהתאם לצורך ובצורה אוטומטית.
המכשיר הזה אפילו יודע לזהות מתי אתה הנהג ברכב ולא הנוסע לפי הכיוון שממנו מגיעה הרוח. כך שהוא יכול "לגשת" בעצמו למערכת המחשב של מכשיר השמיעה ולכוון את המיקרופון כך שהצלילים מצד שמאל (כיוון הרוח בזמן נהיגה) יופחתו והצלילים מצד ימין (הנוסע שליד הנהג) יוגברו, כדי לשמוע טוב יותר מה אומר האדם שיושב לצדך.

5 צפייה בגלריה
מכשיר השמיעה זוכה פרס הטכנולוגיה
מכשיר השמיעה זוכה פרס הטכנולוגיה
מכשיר השמיעה זוכה פרס הטכנולוגיה
(צילום: באדיבות גל מכשירי שמיעה)

יכולת טכנולוגית מדהימה נוספת של המכשיר היא היכולת לעקוב אחרי דובר. "אם המכשיר מזהה אדם שמדבר באופן רציף, מורה או מרצה למשל, מכשיר השמיעה יעקוב אחר טביעת הקול שלו", מסביר רוט ומדגיש: "לא משנה איפה הוא בחדר, וגם אם הוא הולך ימינה או שמאלה, המכשיר יעקוב אחריו ויקלוט את הקול שלו. ה- A.I לא עובד כאן לבדו – יש מערכות נוספות שעובדות אתו בסנכרון. מכשיר חכם יודע להפעיל ולכבות כל אחת לפי לצורך, ויש מרכיב חשוב נוסף שמשלים את התמונה".

מכשיר השמיעה שלומד אותך
את טכנולוגיית A.I רובנו מכירים והאמת שהיא די ישנה ונמצאת בשימוש מזה מספר עשורים, אבל המרכיב הנוסף שהופך את מכשיר השמיעה של "גל מכשירי שמיעה" למוביל וחדשני נקרא (Machine Learning)M.L– מכונה לומדת או כפי שאנו נוהגים לכנות אותה "focus.ai".
מה התפקיד שלה?
"A.I לבדו זו טכנולוגיה שמבצעת פעולות בהתאם לנתונים שהוכנסו לתוכה ומבצעת הוראות חשוב לציין כי, אם הוכנסו נתונים לא נכונים למערכת היא תבצע טעות. ברגע שמחברים יכולת למידה M.L, המכשיר לומד סיטואציות חדשות שלא היו קיימות במידע הראשוני. הוא מכניס אותן למכשיר השמיעה, ולומד איך להשתמש בהן בפעם הבאה ובצורה טובה יותר".

5 צפייה בגלריה
שגרת החיים החדשה שלכם
שגרת החיים החדשה שלכם
שגרת החיים החדשה שלכם
(צילום: באדיבות גל מכשירי שמיעה)

כך לדוגמא, אם אדם נוהג להיכנס במסגרת עבודתו מדי יום לחדר רועש, ושם מוריד את עוצמת מכשיר השמיעה, אחרי מספר פעמים הוא לא יצטרך לעשות את זה: המכשיר ינמיך את עצמו אוטומטית עם הכניסה לחדר. "מכשיר שמיעה מתוחכם עושה התאמה אישית מיוחדת עבור האדם, הרי כל אחד מאתנו חי חיים אחרים ויש לו צרכים אחרים. המכשיר זה ממש לומד להכיר אותך".
יתרון נוסף וחשוב הנובע מהמערכת הזו הוא חיסכון צריכת האנרגיה, מאחר והמכשיר מזהה בעצמו מתי צריך להפעיל סינון רעשים או הפחתת רעשי רוח ומתי לכבות. היכולת לכבות מערכות שאינם בשימוש (ולא קיימת אפילו במכשירי הסלולארי המתקדמים ביותר היום!) חוסכת 35% אחוז מהסוללה, ומעניקה לך יותר זמן שימוש במהלך היום. הרי אף אחד לא רוצה להגיע לאמצע היום ולגלות שהסוללה נגמרה והשמיעה נעלמה.

העתיד – המכשיר שמכיר אותך
"בגל מכשירי שמיעה" כבר חושבים קדימה ולא מפסיקים את המחקר, ויש כבר מטרה שאפתנית שנמצאת בשלבי עבודה. "כמומחי שמיעה אנחנו שואפים שהמכשירים לא רק יתאימו את עצמם לתנאים של המשתמשים, כמו היום, אלא יתאימו עצמם למצב הקוגניטיבי שלהם", אומר רוט.

5 צפייה בגלריה
לשמוע טוב יותר מאדם רגיל
לשמוע טוב יותר מאדם רגיל
לשמוע טוב יותר מאדם רגיל
(צילום: באדיבות גל מכשירי שמיעה)

למה כוונתך שאלתי אותו? "מכשיר שבאמת יתאים את עצמו אל המשתמש ויכיר אותו, יזהה אם מדובר באדם שהמצב הקוגניטיבי שלו יותר ירוד מהרגיל. זה יכול להיות אדם עם דמנציה או אפילו אדם מבוגר שהתפיסה שלו כבר לא מהירה כמו בגיל 20. המכשיר העתידי יתאים את עצמו ויוכל להפעיל מערכת אוטומטית שגורמת למהירות הדיבור להיות איטית יותר. במקום שהאדם ייאלץ לבקש (או יתבייש לבקש) מהאדם, שמדבר אליו, לדבר יותר לאט, המערכת תעשה את זה במקומו. זה באמת העתיד – מכשיר שלא רק יתאים עצמו לסביבה ולצרכים אלא לאדם עצמו.

גל מכשירי שמיעה – לבחור באיכות חיים
בחירת מכשיר שמיעה היא החלטה שמשנה את החיים. לכן חשוב לוודא שהמכשיר שבחרת הוא הטוב והמתאים ביותר עבורך. מכשיר שכולל מנגנון בינה מלאכותית לומדת שמתאימה את עצמה אלייך, לומדת את אורח חייך ומשפרת את השמיעה שלך בכל רגע נתון וללא התערבות מצדך, יעניק לך את איכות החיים הטובה ביותר וילווה אותך שנים רבות. ב"גל מכשירי שמיעה", אחת החברות הוותיקות ביותר בשוק הישראלי הניצבת בחזית הטכנולוגית במחקר ובפיתוח, יעניקו לך את הפתרון המושלם והמתקדם ביותר – בהתאמה אישית במיוחד עבורך. זה הרגע ללחוץ על הקישור ולצאת לדרך חדשה שתשנה את חייך.

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ להתאמה אישית מדויקת עבורך ניתן ליצור קשר גם בטלפון 072-3340240