דרמה בבית החולים מאיר: לפני מספר חודשים הגיע למיון בבית חולים מאיר, ניסים (שוקו) חכם מהרצליה לאחר שחש בביתו בלחץ חזק בחזה. "מכיוון שהבנתי שככל הנראה אני עובר התקף לב נסעתי מיד הביתה וביקשתי מבתי נטע שתיקח אותי לבית החולים. החלטנו לנסוע למאיר ואני זוכר שנטע נסעה ממש מהר" הוא משתף. "הדבר האחרון שאני זוכר הוא שנטע הלכה להחנות את הרכב בחניון לאחר שהורידה אותי בפתח המיון ושעמדתי מול פקידת הקבלה ופשוט קרסתי. מרגע זה איני זוכר עוד דבר. הדרמה - סיפרו לי התרחשה בזמן שישנתי", הוא מספר בחיוך, "אבל היא זו שהצילה את חיי".
2 צפייה בגלריה
נסים חכם והצוותים הרפואיים שהצילו את חייו
נסים חכם והצוותים הרפואיים שהצילו את חייו
נסים חכם והצוותים הרפואיים שהצילו את חייו
(צילום: דוברות בית החולים)
ניסים התמוטט בכניסה למשרד הקבלה במיון שלנו עוד לפני שהספיק להסביר ממה סובל. המזכירה רויטל בלנק לא איבדה עשתונות והזעיקה מיד את האחות שמרית שרוני חדשי והאח אחמד אגבאריה אליהם הצטרף מיידית ד"ר מוחמד אגבאריה, מתמחה בפנימית ב' שהיה באותה העת בתורנות במיון.

2 צפייה בגלריה
ד"ר יורם נוימן וד"ר זיאד ג'בארה
ד"ר יורם נוימן וד"ר זיאד ג'בארה
ד"ר יורם נוימן וד"ר זיאד ג'בארה
(צילום: דוברות בית החולים)

"ראינו גבר מחוסר הכרה, שוכב ללא דופק על הרצפה. זו לא היתה נראית התעלפות רגילה ובתוך שניות הבנו שהמצב קשה. התחלנו מיד לעשות עיסויים ידניים כשכל אחד פועל בסנכרון מעולה עם האחר כשהמטרה שלנו ברורה - לזהות כמה שיותר מהר ממה ניסים סובל ולהציל את חייו. שמרית הביאה מהר מוניטור, אחמד רץ להביא את עגלת ההחייאה, תוובה בלעום פתחה לו וריד והאח ערן ביטון הגיע מיד לסייע. גזרנו לו את הבגדים, חיברנו אותו למוניטור, זיהינו שיש הפרעת קצב קטלנית (VF) ונתנו לו מכת חשמל עם דפיברילטור באותו הרגע. כמה שניות לאחר מכן הדופק שלו חזר, חיברנו אותו לחמצן - העלינו אותו למיטה ורצנו לחדר הלם כשהקרדיולוגים כבר בדרך אלינו. פחות מעשר דקות לאחר מכן הוא כבר היה בידיים שלהם בחדר הצנתורים כשהם ממשיכים במשימה להציל את חייו", משתפים ד"ר אגבאריה, האחות שרוני והאח אגבאריה.
קראו גם:
"אנו במערך הלב במאיר מטפלים בכ-350 מטופלים עם התקף לב חד המגיעים אלינו בכל שנה. זהו המספר הגדול ביותר בישראל. במקרים בהם מגיע המטופל באמבולנס, צוותי מד"א עובדים ישירות מול צוות מערך הלב והמטופלים מתקבלים ישירות לחדר הצנתורים על מנת לא לבזבז זמן יקר. במקרה של ניסים הוא הגיע באופן עצמאי כשהסיבה להתמוטטותו לא ידועה. אבל הצוות המיומן במיון פעל באופן מרשים ובתוך דקות ספורות הוא קיבל שוק חשמלי שהחזיר אותו לחיים והביא אותו לידינו לצנתור מציל חיים לאחר סתימה בעורק הראשי.
"מדובר במשחק נגד השעון. קיצור הזמן עד לביצוע הצנתור לצד מתן מכת חשמל באופן מיידי היא המביאה לשיפור ניכר בשיעורי ההחלמה של המטופלים. זה המקום להדגיש כי שרידות החולים המפונים לישראל בעת התקף לב חריף באמצעות אמבולנס גבוהה יותר ועל כן חשובה מאוד. הטיפול המהיר והמקצועיות של הצוותים במיון, בחדר הצנתורים ובטיפול נמרץ לב, הביאו להתאוששותו המלאה של ניסים מספר ימים לאחר מכן. הניסים הללו שאנו פוגשים בעבודתנו כוללים עבודה של הרבה מאוד אנשים מוכשרים ומקצועיים - מצילים לבבות וגם ממלאים אותם בהרבה גאווה", מסכמים ד"ר יורם נוימן וד"ר זיאד ג'בארה, הקרדיולוגים הבכירים שטיפלו בניסים בצינתור ובהמשך אשפוזו.