כפי שנראה כרגע משבר הקורונה ייאלץ רבים מאיתנו לעבוד מהבית. הנחיות משרד הבריאות, בידוד, חשש מהידבקות, הופכים את העבודה מהבית לרלוונטית ואופנתית מאי פעם. שלא לדבר על כך שגם החברות מצידן מדרבנות את עובדיהן לעבוד מהבית. לאור זאת, מוצאים את עצמם רבים מאלתרים, מארגנים ומעצבים פינה נעימה בבית שתשמש אותם באופן זמני, לטווח הארוך או הקצר כפינת עבודה ביתית. זאת ועוד, אין ספק שללא קשר למשבר הקורונה, העובדים מודל 2020 כבר היום נהנים ממשרות גמישות יותר, שמאפשרות לעמוד הרבה פחות בכבישים, לעקוף את הפקקים, ולאזן טוב יותר בין הקרירה להתפתחות האישית וחיי המשפחה וכל זאת בסביבה הביתית והחמימה.
השראה. גולדשטיין גלרי טפטהשראה. גולדשטיין גלרי טפט
השראה. גולדשטיין גלרי טפט
(יח"צ)

בוגרת ביהס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין - מיכל מטלוןבוגרת ביהס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין - מיכל מטלון
חלל אינטימי לעבודה מהבית. עיצוב של בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין - מיכל מטלון
(צילום: אורית ארנון)
"לאורך השנים האחרונות בוצעו לא מעט מחקרים שקבעו באופן גורף כי העבודה במשרדים מעוצבים ונעימים מעלים את יעילות העובדים ותפוקתם ואין הדבר שונה כשמדובר במשרד הביתי. גם שם נדרשים חשיבה יצירתית וקצה השקעה על מנת להפוך את פינת, או חדר העבודה, למרחב פרקטי ונעים גם יחד. עוד דבר שחשוב לזכור שמאחורי ההשקעה במשרד הביתי יש גם מסר של רצינות והתחייבות, לכל העולם אבל קודם כל לנו" , מסבירה המעצבת ענבל ברקוביץ.
velveteen מתוך קולקציית עלית הלבשה לביתvelveteen מתוך קולקציית עלית הלבשה לבית
velveteen מתוך קולקציית עלית הלבשה לבית
(צילום: ARTE STUDOP )

אליתה ליוינגאליתה ליוינג
אליתה ליוינג
(יח"צ)


קמחי תאורהקמחי תאורה
קמחי תאורה
(יח"צ)
"כדי להגיע לתוצר המיטבי יש ליצור פינה שקטה ופרטית שתאפשר לנו לעבוד בנחת ובאינטימיות גם כשבני הבית נמצאים בסביבה. אם אין חדר פנוי אותו ניתן להסב למשרד, אפשר ומומלץ לשקול להשתמש במחיצה ניידת, מעוצבת ואקוסטית שתוכל לבלום רעשים. לאחר שבחרנו בפינה או באיזור המתאים, מומלץ לתכנן תכנית העמדת ריהוט עקרונית שתאפשר לנו למקם את האלמנטים בצורה האולטימטיבית כזאת שתאפשר התנהלות נינוחה ותותיר את החלל כמה שיותר פתוח ואוורירי", מסבירה אסנת פריגר, מנהל השיווק של חברת מיידסק-שפיים , המתמחה בפתרונות למרחב העבודה המודרני.
מיי דסק, קיבוץ שפייםמיי דסק, קיבוץ שפיים
מיי דסק, קיבוץ שפיים
(יח"צ)
"לטובת העניין חשוב לבנות פרוגרמה, מעין תחקיר עקרוני שיעלה את כל תרחישי העבודה והצרכים הנלווים. מה אני צריך פרט לשולחן עבודה וכיסא משרדי? מדפי אחסון ותיוק, ארון, התקנים לתפעול מחשב או אולי אביזרים נלווים שונים לגמרי. הכל תלוי באופי העבודה" אומרת פריגר.
"גם מרחב קטן יחסית יכול לשמש כפינת עבודה יעילה, זאת בתנאי שמנצלים אותו נכון ומשתמשים בכלים עיצוביים שמוסיפים לתחושת המרחב", מסבירה קרן וברמן דקל מעילית הלבשה לבית. "השתמשו בגוונים בהירים לקירות והמנעו מהתקנת חיפויים כהים שיקטינו את החלל. עם זאת אל תפחדו להשתמש בגוונים אחרים מלבן אנמי כיוון שחלל העבודה שלכם צריך לעורר בכם השראה לייצר את המוצר שלכם."

תכנון ועיצוב קרן גנסתכנון ועיצוב קרן גנס
תכנון ועיצוב קרן גנס
(צילום: אסף פינצ'וק )

תומיק- רהיטי עץ. להשיג בחנות - רח הצבר 1 - עין ורד- ליד פולג ובחנות און ליין במרמלדה מרקט. סטיילינג דיאנה לינדרתומיק- רהיטי עץ. להשיג בחנות - רח הצבר 1 - עין ורד- ליד פולג ובחנות און ליין במרמלדה מרקט. סטיילינג דיאנה לינדר
תומיק- רהיטי עץ. להשיג בחנות - רח הצבר 1 - עין ורד- ליד פולג ובחנות און ליין במרמלדה מרקט. סטיילינג דיאנה לינדר
(צילום: בועז לביא)
אחד האלמנטים החשובים ביותר בחלל עבודה הוא הסדר שיכול לשנות את כל הליך המחשבה ויעילות העבודה שלכם, וככל שהחלל קטן יותר כך גם החשיבות לסדר בו עולה. "התקינו מדפים ככל שיידרש כדי שיכילו את הקלסרים הספרים ומה שאתם משתמשים בו ביומיום ותמנעו מאי סדר שיעיב על השהות במיוחד בחללים קטנים", מסביר אלי שמעון מבעלי א.ש רהיטים . "כדי לשמור על אסתטיקה בחרו בכוורות או שידות סגורות בהן תוכלו להניח את הציוד הפחות אסתטי. בחירת השולחן במקרה זה היא קריטית מבחינת הממדים וההתאמה שלו לצרכים האישיים. הנטייה לבחור בשולחן הגדול ביותר שניתן היא טעות שרק מאפשרת יצירת של בלגן נוסף. בחרו בשולחן הקטן ביותר בעדיין מתאים לצרככם המקצועיים. מקום למחשב, יומן, סקיצות ועוד על פי צרכיכם. אך שולחן גדול במיוחד גם אינו מנצל נכון את החלל וגם יכול ליצור אי סדר. במקום שולחן גדול בחרו ברהיטי אחסון שיעזרו לכם לשמור כל דבר במקומו ועל הכל בשליטה".
ארונות ריביירה - הבית של המעצבת טל וולנסקי סגרהארונות ריביירה - הבית של המעצבת טל וולנסקי סגרה
ארונות ריביירה - הבית של המעצבת טל וולנסקי סגרה
(צילום: גדי סיארה )

Foldin shelves, מחיר 1,000 שקלים. להשיג בלהשיג בסטודיו Prat Living- החשמל 4 - ת"א ובאתר www.pratliving.comFoldin shelves, מחיר 1,000 שקלים. להשיג בלהשיג בסטודיו Prat Living- החשמל 4 - ת"א ובאתר www.pratliving.com
Foldin shelves, מחיר 1,000 שקלים. להשיג בלהשיג בסטודיו Prat Living- החשמל 4 - ת"א ובאתר www.pratliving.com
(יח"צ)

Grab pouf החל מ-2,200 שקלים. להשיג בסטודיו Prat Living - החשמל 4 - ת"א ובאתר  www.pratliving.com.Grab pouf החל מ-2,200 שקלים. להשיג בסטודיו Prat Living - החשמל 4 - ת"א ובאתר  www.pratliving.com.
Grab pouf החל מ-2,200 שקלים. להשיג בסטודיו Prat Living - החשמל 4 - ת"א ובאתר www.pratliving.com.
(יח"צ)
"עיצוב חלל העבודה צריך להתאים להלך הרוח של בעליו ורצוי שגם לתפישת עיצוב הבית בכללותו. הארגונומיה גם היא חשובה- היא זו שתהפוך את העבודה לנוחה ואפקטיבית יותר. לטובת העניין יש לבחור תאורה נכונה- ממוקדת ופונקציונלית וכן תאורת אווירה, כסא מתכוונן עם התאמה אישית למשתמש וכן שולחן מחשב או מנהלים המותאם למידות המשתמש. חשוב מאוד לארגן פתרונות אחסון רבים לחומרי העבודה, ולבדל אותם משאר האלמנטים המאוחסנים שקשורים לבית. ניתן למצוא כיום בחנויות ורשתות העיצוב שלל אלמנטים יעודיים לאחסון נייד ונגיש. אני ממליצה בחום לזכור לאורך כל התהליך שעומס בעיניים אינו מיטיב עם העבודה והוא עשוי להסיח את הדעת. כל פרט צריך להיבחר בקפידה. יחד עם זאת, בכל סגנון עיצוב שנבח מומלץ לשלב בו אלמנטים כמו טקסטיל (וילונות רכים, שטיחי צמר, ריפוד טקסטורלי ועשיר) וכמובן תמונות, עציצים ואביזרים בעלי נופך פרסונלי כמו אוספים, תמונות משפחתיות או פריטים סנטימנטליים" מסכמת ענבל ברקוביץ.