למעלה מ־20 זוגות סטודנטים התחתנו זמן קצר לאחר שהשתתפו בסדרת מפגשי שיח ולימוד שנערכו בהוד השרון בביתם של הרב מרדכי (מורדי) וחגית הראל, במסגרת תוכנית המלגות "אתנחתא". התוכנית מעניקה מלגה בסך 5,000 שקל בשנה לסטודנטים המעוניינים להתקרב לזהות היהודית שלהם ולהעמיק בה. היא כוללת גם הרצאות, מיזמים התנדבותיים בקהילה, טיולים, ימי גיבוש וסופי שבוע רוחניים, ונערכת ב־20 מרכזים ברחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
הרב מורדי הראל ורעייתו חגית עם חלק מהזוגות
הרב מורדי הראל ורעייתו חגית עם חלק מהזוגות
הרב מורדי הראל ורעייתו חגית עם חלק מהזוגות
(צילומים: פרטי)

לימוד משותף

בני הזוג הראל מארחים את הסטודנטיות והסטודנטים הצעירים כבר 12 שנה. כל מפגש מתמשך כמה שעות, כולל לימוד משותף, שיחה קולחת ולקינוח - ארוחת ערב. הביקור השבועי אצל משפחת הראל מפגיש את הסטודנטים עם המסורת היהודית באווירה מכילה ומקרבת. במהלך המפגשים עוברים הסטודנטים גם סדנאות של זוגיות, משוחחים על הנושא מזוויות רבות, לומדים את העקרונות הבסיסיים לאינטימיות על פי היהדות, ומקבלים כלים לחיים זוגיים טובים. "מורדי ואני זכינו לחתן כבר מעל 20 זוגות, שחלקם נפגשו ממש כאן אצלנו לראשונה", אומרת חגית, רכזת התוכנית בהוד השרון, "אני מודה שבכל בשורה כזו אני מתרגשת כאילו היה זה הזוג הראשון", היא צוחקת.

4 צפייה בגלריה
לומדים ביחד
לומדים ביחד
לומדים ביחד
(צילום: פרטי)

הזוג הראשון, ראובן ואושרת צ'רלסון, הכירו בשנה הראשונה לתוכנית "אתנחתא" במהלך לימודיהם במכללת שערי משפט, וכיום גרים בכפר סבא יחד עם שלושת ילדיהם. "מורדי וחגית הם דוגמא אישית ומודל לחיקוי", אומרת אושרת, "שמחתי על הזכות להכיר וללמוד מהם. ללא כפייה, בנועם, בנחת ובחיוך הם מלמדים ונותנים כלים פרקטיים לחיים. חגית ומורדי מעבירים את הסדנאות בסנכרון מושלם. לפני שהתחתנו, ידעתי שאת ההדרכה הזוגית לקראת החתונה נעשה אצלם. הם אירחו אותנו בחום בביתם, העבירו לנו את ההדרכה באווירה כיפית ומצחיקה, תוך שהם מגלים לנו את כל הטוב שיש ליהדות להציע בחיי הנישואין".

4 צפייה בגלריה
אושרת וראובן צ'רלסון
אושרת וראובן צ'רלסון
אושרת וראובן צ'רלסון
(צילום: פרטי)

"במהלך השיח הסטודנטים מבררים מה הם מחפשים בזוגיות, ומה הם יודעים לתת אחד לשני", מסביר הרב מורדי. "הם לומדים להכיר את עצמם ומבינים באיזו שפה של אהבה הם מדברים, מה הבית שהם רוצים להקים, כיצד רבים נכון, כיצד שומרים על הזוגיות ועוד".
"כשמורדי ואני מעבירים את המפגשים והסדנאות יחד", מוסיפה חגית, "אנו חושפים המון ממה שעובר עלינו, ונוצר מצב שהסטודנטים הופכים לשותפים שלנו בשיח המחבר והפורה. אנו מקיימים תרגילים בפסיכודרמה, משחקי היכרות ועוד. כשהשיח החשוף הזה נעשה בקבוצה מגובשת ולאורך כל השנה כולה, הסטודנטים נפתחים לאט לאט, נוצרים חיבורים אנרגטיים בין הסטודנטים אלינו וגם בין הסטודנטים עצמם".

קרוב־רחוק

"הגענו לתוכנית 'אתנחתא' כזוג חברים טרי", מספרים טופז וסער דוידי מהוד השרון. "בפעם הראשונה שנכנסנו לביתם של מורדי וחגית ראינו זוג 'דוסים', לא נוף ממש שגרתי בעיר שלנו, עם כל המטען הרגיל של סטיגמות ודעות קדומות וחשבנו לעצמנו: מה זה קשור אלינו עכשיו? זה היה הכי רחוק ממה שהכרתי אז", צוחקת טופז ומספרת איך הספקות התחלפו עד מהרה בקשר חברי שנשמר עד היום.

4 צפייה בגלריה
טופז וסער דוידי
טופז וסער דוידי
טופז וסער דוידי
(צילום: פרטי)

קראו גם >>>>
"אחרי המפגש הראשון נכבשתי מהאנרגיות ומהפתיחות הגדולה לדעות ומחשבות שונות. יצאנו עם המון ידע ותובנות חדשות לחיים, הכרנו שפה חדשה וזוויות נוספת לזוגיות. אנחנו לא דתיים, אבל כמי שעד לאותו רגע לא ממש הכירה את המסורת והיהדות שהיא חלק מהזהות שלי, אני שמחה שזכינו ביחד לטעימה קטנה ממנה".
גם דניאל מירון, שלמדה במרכז הבין תחומי בהרצליה, ואייל עזריה שלמד באוניברסיטת תל אביב, השתתפו בתוכנית "אתנחתא". כל אחד מהם הצטרף בנפרד. "אני הגעתי לתוכנית דרך חברה ונשארתי בה שנתיים", מספרת דניאל, "הרגשתי שאחרי יום לימודים ארוך היה מעניין וכיף להגיע למפגשים הללו שמאפשרים לדבר בפתיחות ובנחת. כשאייל הציע לי נישואין היה לנו ברור וטבעי שחגית ומרדכי ייקחו חלק משמעותי ביום המיוחד בחיינו".