מתנדבי החיבולנס של רשות הטבע והגנים הביאו בית החולים לחיות בר של הספארי בסוף חודש פברואר צבת יבשה מצויה שנמצאה באזור מעלה אדומים. היא סבלה בעיקר מחולשה ברגליה האחוריות והתקשתה ללכת.
2 צפייה בגלריה
צבה על גלגלים
צבה על גלגלים
צבה על גלגלים
(צילום: שירה ענבר דנין)
השריון שלה היה שלם ולכן פרופסור דודו אשחר מנהל בית החולים לחיות בר של הספארי יחד עם צוות הווטרינרים החליטו לבדוק בעזרת צילומי רנטגן מהי הסיבה לחולשתה. הצילומים הראו כי הסיבה לכך היא שבר באגן.

2 צפייה בגלריה
קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים בהתקנה
קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים בהתקנה
קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים בהתקנה
(צילום: שירה ענבר דנין)

כדי לאפשר לשבר באגן להתאחות יש צורך לקבע את הרגליים האחוריות ולמנוע את השימוש בהן. לכן, פתחי יציאת הרגליים האחוריות נחבשו בפלסטרים. אך בגלל החבישה הצבה לא יכול להתנועע בחופשיות. בבית החולים חשבו על פתרון יצירתי. להתקין לצבה גלגלים.
קראו גם:
ליעד צוקר, אחד מבני השירות של בית החולים פנה אל קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים, בהוד השרון בעלת קבוצת רובוטיקה הדרים טים 3075, והם נרתמו מיד למשימה והחלו לחפש חלקים מחומרים שונים שיכולים להתאים למידותיו ולהליכתו של הצב. יום לאחר מכן הם הגיעו אל בית החולים עם גלגלים וצירים שונים מלגו והצוות של בית החולים בחר את החלקים המתאימים ביותר והרכיב מהם ציר עם גלגלים שהודבק בדבק אפוקסי מיוחד לשריונה של הצבה. הצבה החביבה למדה מהר למד ללכת עם "תותבי גלגלים " ומפגינה שליטה מרשימה במיומנות שרכשה.
לדברי פרופסור דודו אשחר, מנהל בית החולים לחיות בר היא צפויה להישאר במצב הזה מספר שבועות שבסיומם יש תקווה כי השבר יתאחה כראוי, הגלגלים התותבים יוסרו והצבה תוכל לשוב אל הטבע.