העבריין אסי אבוטבול יושב בכלא כבר 16 שנים, בהפרדת יחיד בתאי ההפרדות הארציות, ומעולם לא זכה לחופשה בשל היותו מסוכן לחברה ולעצמו. על רקע זה יש לראות את הבקשה החריגה שהגיש לאחרונה.
3 צפייה בגלריה
העבריין אסי אבוטבול
העבריין אסי אבוטבול
העבריין אסי אבוטבול
(צילום: יריב כץ)
למי שלא יודע, אבוטבול הוא לא רק דמות מרכזית בשושלת משפחת פשע בעלת מעמד בעולם התחתון במדינת ישראל, אלא גם עבריין מסוכן שיש לו לא מעט סכסוכים, מהם הוא חושש, וגם בשב"ס חוששים בשבילו.
דוגמא אחרונה: לפני כחצי שנה, במסגרות נוהל קבוע של העברת עבריינים מסוכנים מתאי ההפרדות שלהם בכלא אחד לאחר, עמד אבוטבול על הרגליים האחוריות וסירב להיות מועבר להפרדות בכלא 'איילון' שברמלה, מחשש לסכנה לחייו מצידם של עבריינים שנמצאים שם.
אנשי חטיבת המודיעין של שב"ס הודו שקיימים בידיהם מידעים אודות מתיחות שיש לאבוטבול עם עבריינים אחרים, וישנן כוונות שליליות הדדיות מצידו ומצידם של אחרים, אך לדבריהם לא היתה מניעה להעבירו לרמלה. אבוטבול התעקש, ובשב"ס הסכימו בסופו של דבר להעביר אותו להפרדות בכלא שבו הוא נמצא עכשיו – כלא 'גלבוע'.

3 צפייה בגלריה
העבריין אסי אבוטבול
העבריין אסי אבוטבול
הבקשה שהדהימה. העבריין אסי אבוטבול
(צילום: שאול גולן)

אלא שכעת הגיעה בקשה מצידו שהפתיעה את השב"ס. בעוד כחודש אמורה בתו של אבוטבול להינשא - והוא ביקש לקבל חופשה קצרה מהכלא כדי להשתתף באירוע, בטענה שמדובר בחתונה ראשונה של אחד מילדיו. לדבריו, הוא מוכן להפקיד כל ערבות, לממן אבטחה ככל שתידרש ומה לא - רק כדי להיות נוכח באירוע המשפחתי המרגש.
בשב"ס שקלו אבל לבסוף סירבו - הרי בכלא הוא מוחזק לבד בתא, מחשש שכל שותף שיכניסו לו עלול לחסל אותו כ"מתנה" עבור אויביו של אבוטבול. יציאה לחתונה עלולה לסכן אותו הרבה יותר, מבחינת היגיון צרוף.
למרות הסירוב, אבוטבול לא מוותר. לדבריו, "אין לחובתי אף עבירת משמעת, התנהלותי בבית הסוהר היא חיובית, ואין במידע המודיעיני שיש בידי המשטרה ושב"ס לשלול את יציאתי לחתונה". הוא אף פנה לעורך דין שיפנה בשמו לקבל תשובה רשמית ולא סירוב בעל פה, כפי שקיבל בסוף השבוע האחרון ממפקד אגף ההפרדות בכלא גלבוע.

קראו גם:

משפחת אבוטבול, שמקורה בנתניה, מוכרת היטב לשלטונות החוק כבר כמה וכמה עשורים. מי שייסד את פעילותה הפלילית, היה פליקס אבוטבול, שכונה "מלך ההימורים של נתניה". פליקס ואחיו צ'רלי חוסלו כחלק ממלחמות עולם הפשע סביב עולם ההימורים, הראשון ב-2002 בפראג והשני ב-2014. וזה ליווה גם את הדור הבא שניסה להוביל את הארגון המשפחתי למרות לא מעט סכסוכים פנימיים: אסי אבוטבול הוא בנו של פליקס (שכונה "בייזה"), ואילו אחיו פרנסואה חוסל ב-2011.
אסי אבוטבול היה צפוי להשתחרר בעוד כשנתיים מעונש מאסר של 18 שנים, אבל לפני שש שנים המשטרה הצליחה לסגור עליו שוב ולשייך לו עוד שני תיקי חיסולים. כך שבמקביל להיותו בכלא על תיקים מ-2007, הוא עשוי לעמוד בפני הרשעה בעונש של מאסר עולם כעת, על התיקים שהוא עדיין מנהל בהם הוא מואשם בחיסולו של העבריין ארתור רוזן בשנת 1999, ובמעורבות בחיסולו בשנת 2008 של מי שהיה הסנגור שלו, עו"ד יורם חכם ז"ל.
כשרואים את כל זה, מבינים למה המוטיבציה לאפשר לו לצאת מהכלא, אפילו רק לצורך חתונת בתו, לא גבוהה במיוחד בשב"ס.