ילדי הגן חיתנו את הגננת: ילדי גן החובה "ברבור" בהוד השרון שמעו מהגננת האהובה שלהם רקפת כהן שבכוונתה להתחתן עם בן זוגה דוד וביקשו מאוד שהטקס יתקיים בגן שלהם. לאחר תהליך הכנה ארוך שכלל את קישוט הגן, חזרות ולימוד על משמעות החתונה, לבשו ילדי הגן וצוות הגן לבן וקיבלו ביום ראשון השבוע את רקפת כהן (52) ובן זוגה דוד ששון (62), בדרכם לחופה בגן: "זה היה הדבר הכי מקסים שיכול להיות. הילדים הכינו את ההזמנות, חתמו על הכתובה, פיזרו בועות סבון כשעלינו, השנה הזו מבורכת עבורי".
4 צפייה בגלריה
רקפת ודוד בחתונה כשמסביבם הילדים
רקפת ודוד בחתונה כשמסביבם הילדים
רקפת ודוד בחתונה כשמסביבם הילדים
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם >>>>
כל ילדי הגן השתתפו בטקס החתונה, בין השאר בהגשת הטבעות לכלה ולחתן להם הם מקפידים לקרוא נושי ונושית, בירכו במסגרת שבע הברכות, רקדו, שרו וכולם אף חתמו על הכתובה. את בני הזוג המאושרים חיתנה הרבה גלית אורן מורן, מהתנועה ליהדות מתקדמת.
4 צפייה בגלריה
רקפת ודוד. "מרגישה מבורכת"
רקפת ודוד. "מרגישה מבורכת"
רקפת ודוד. "מרגישה מבורכת"
(צילום: דוברות העירייה)
יומיים אחרי, כשהיא בירח דבש במלון בנתניה, מספרת רקפת את שעבר עליה: "למעשה החתונה שלנו הייתה אמורה להתקיים לפני שנתיים בפארק האגם האקולוגי בהוד השרון. נושי שלי הציע לי נישואים בט"ו באב ביום הולדת 50 שלי. זה היה מאוד רומנטי. למעשה הכרנו לפני 16 שנה, ואז היה נתק, ולאחר ששנינו התגרשנו, מימשנו את אהבתנו. אבל אז הקורונה הרסה הכול, והחלטנו לדחות, ולמעשה זה נשכח".
4 צפייה בגלריה
הילדים הכינו את ההזמנות
הילדים הכינו את ההזמנות
הילדים הכינו את ההזמנות
(צילום: דוברות העירייה)
איך חשבתם להתחתן בגן הילדים בכלל?
"רעיון החתונה החל כשחזרתי מחופשת פורים השנה ושיתפתי את הילדים בהצעת הנישואין השנייה שקיבלתי מנושי. לצערי לא היה לי תיעוד להראות לילדים מאחר וההצעה הייתה באמצע שיעור זום של קורס הכשרת תומכות חינוך אי שם בצימר מקסים במושב אמירים בצפון, (המרצה כמעט התעלפה). הילדים התרגשו ומיד אמרו: אנחנו רוצים שתתחתנו בגן, לאחר כמה שעות עיבדתי את העניין ואז אמרתי יאללה זה יכול להיות רעיון נהדר גם ללמד את הילדים.
4 צפייה בגלריה
חתמו על הכתובה
חתמו על הכתובה
חתמו על הכתובה
(צילום: דוברות העירייה)
"כשקיבלתי את האישור של דוד, בן זוגי, ושל גלילה מנהלת מחלקת גני ילדים, הודעתי לילדים שאני מסכימה. לקחנו לוח גדול ושאלנו את הילדים, מהי חתונה, מה עושים בחתונה ומה נצטרך כדי לערוך חתונה בגן. לאחר מכן הילדים בחרו כיבוד, ועזרו להחליט על מיקום. הם הכינו הזמנות בעצמם לראש העירייה אמיר כוכבי, לגלית מנהלת משאבי אנוש, לגלילה, ולקרן המפקחת. קישטו את הגן, כתבו ברכות, הכינו אלבום עם ציורים, יצרו חתן־כלה מפלסטלינה, גזרו תמונות של כלות וחתנים מעיתונים והדביקו, בנו חופה במרכז בנייה ואף שיתפו בתמונות חתונה של הוריהם.
"וזה התחיל לזרום ונהיה מקסים מרגע לרגע, החלטנו שלכל הילדים יהיה תפקיד בחתונה עצמה. כתבנו את התפקידים וכל אחד התאמן, מספר ימים לפני החתונה הגיעה הרבה גלית - עורכת הטקס ושוחחה עם הילדים על משמעות טקס החתונה, שבירת חפץ משותף וכן לימדה אותם לשיר 'קול חתן וקול כלה' הם חתמו על הכתובה כעדים. סיגל המורה לריתמיקה לימדה אותם ריקודים, והם שיתפו פעולה.
"ביום החתונה הילדים למדו שלאהבה אין גיל וכל כך זרמו עם זה. באותו יום שבו התחתנתי הבת שלי שהייתה בחו"ל גם קיבלה הצעת נישואין, הבן שלי ואבא שלי היו בחתונה. היו כ־50 איש כולל הילדים".
היה גם קייטרינג?
"הילדים קיבלו פיצה וטרופיות כמובן, אנחנו הזמנו למבוגרים קייטרינג. הילדים גם קיבלו מתנות יפהפיות שחילקנו להם, עפיפונים ומטקות לים, הם היו בשמים. ההורים שיתפו פעולה ורצו להיות נוכחים, אבל העדפנו לתת לילדים את כל הבמה".
בטקס השתתף גם אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון שבירך את הכלה והחתן ואמר: "מאחל לכם שכל האהבה הזו שאתם מקבלים כאן היום מהילדות ומהילדים, המשפחה והחברים, תמשיך ותלווה אתכם גם בחייכם המשותפים".