רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי הוליסטי וטיפולי שיאצו: לא, לא מדובר ביום פינוק עם חברות בספא חדש שנפתח אלא דווקא בחדרי הלידה במרכז רפואי מאיר, בהם החל מהיום יינתנו טיפולי רפואה משלימה על ידי נבחרת מטפלים מוסמכים ומנוסים של 'כללית רפואה משלימה' שיסייעו בהפחתת הכאבים והלחץ המלווים באופן טבעי את המאורע המרגש מכל.
1 צפייה בגלריה
טיפולי רפואה משלימה בחדר הלידה
טיפולי רפואה משלימה בחדר הלידה
טיפולי רפואה משלימה בחדר הלידה
(צילום: אפרת קופר)
קראו גם >>>>
"לידה היא מאורע משמח ומרגש אשר עלול להיות מלווה בחששות והתמודדות עם כאב ולכן טיפולי רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי רפואי יכולים לסייע במהלך הלידה ואחריה", מסבירה ד"ר גיל שכטר, מנהלת חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ומוסיפה: "בחדרי הלידה במאיר אנו מאמינים שחשוב לתת לכל יולדת לבחור את דרך הלידה שלה, תוך שמירה על בטיחות היולדת והילוד. על כן בחרנו לשלב טיפולי רפואה משלימה כחלק מהמכלול הטיפולי בחדרי הלידה".
טיפולי הרפואה המשלימה מצטרפים למגוון חידושים בחדרי הלידה שהחלו לאחרונה, בהם: לידות מים המאפשרות התמודדות טובה יותר עם צירי הלחץ וניתוח קיסרי באווירה ידידותית. בנוסף, מפרטת מיכל פרס, מנהלת הסיעוד של חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר, "המיילדות של מאיר עוברות כול הזמן הכשרות על מנת שנוכל לסייע ליולדת בתהליך הלידה, אנו מוכשרות בשיטת Spinning Baby המאפשרת התברגות טובה יותר של התינוק בתעלת הלידה, באמצעות תנועות אגן וגוף. אנו מאמינות שכול יולדת יכולה ליהנות מחווית לידה מעצימה כשצוות שלם דואג לה ולתינוק שלה".
"טיפולי הרפואה המשלימה מומלצים על ידי רופאים ומבוצעים על ידי נבחרת מטפלים מקצועיים, מוסמכים ומנוסים מטעם כללית רפואה משלימה" מסבירה ד"ר גיל שכטר. פרויקטים יפים הם הרבה פעמים תולדה של שיתופי פעולה ואכן האינטגרציה של עולם הרפואה המשלימה עם חדרי הלידה הוא פרויקט שמביא עימו את הטוב שבכל העולמות למען היולדות. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה רחב היקף של חטיבות בתי החולים והשירות בכללית וכללית רפואה משלימה, וממרכז רפואי מאיר - אגף נשים ויולדות, מערך השירות וחווית המטופל, הנהלת הסיעוד והשיווק. “הטיפול בחדר לידה הוא משמעותי ביותר ויכול להשפיע על חוויית הלידה והיכולת של היולדת להתמודד עם הכאב והצירים, ליצור הרפיה, הקלה על כאבי שרירים ועוד" מסבירה ד"ר שכטר.
בחדרי הלידה של מרכז רפואי מאיר ניתנים במהלך השבוע בשעות הבוקר מגוון של טיפולי רפואה משלימה הכוללים:
רפלקסולוגיה - טיפול המגע המבוקש ביותר על היולדות וההריוניות. במהלך הלידה הרפלקסולוגיה יכולה לסייע בעזרת טכניקה ייחודית בהשראת לידה. הטיפול מתאים גם לנשים שקיבלו אפידורל ושוכבות על הגב.
שיאצו - טכניקת טיפול יפנית המתבססת על תורת הרפואה הסינית בשילוב טכניקות מערביות. פירוש המילה "שיאצו" הוא "לחץ של אצבע" (שי=אצבע, אצו=לחץ). טכניקת הלחיצות יוצרת תחושה של "חיבוק לכל איבר" וזו גם הסיבה לכך שהיפנים נוהגים לומר כי "לב השיאצו הוא לב של אמא". במהלך הלידה הטיפול ינסה לסייע לגוף בקידום הלידה, בהקלה על הכאבים הקשורים בצירים ובשחרור תקיעויות. הלחיצות על גבי ערוצי האנרגיה בגוף (המרידיאנים) הקשורים לרחם ישמשו לעזור לעובר לרדת כלפי מטה, להיכנס לתעלת הלידה ולהתחיל בלידה פעילה.
עיסוי רפואי הוליסטי - מטפלי ומטפלות העיסוי שלנו יוכלו להקל משמעותית על הכאבים שנוצרים בזמן ההריון, עקב השינויים הברורים מאליהם ומייצרים עומס על הגב התחתון והרגליים. העיסוי נועד בראש ובראשונה להרגיע ולהקל על כאבי שרירים.