אושפז עם זיהום סוער בעין ועשה את הבגרות בפיזיקה בבית החולים תוך כדי קבלת טיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
הראל כהן בזמן הבגרות והטיפול
הראל כהן בזמן הבגרות והטיפול
הראל כהן בזמן הבגרות והטיפול
(צילום: דוברות בית החולים)
קראו גם >>>>
הראל כהן בן ה-16, שסיים השבוע את כיתה י"א לא תאר לעצמו שאת הבגרות בפיזיקה, לא יעשה עם חבריו לכיתה אלא דווקא בחדר האשפוז במחלקת עיניים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.
יום לפני הבגרות בפיזיקה (5 יח"ל) הראל, הלומד במגמת הנדסת תוכנה בתיכון מוסינזון בהוד השרון, החל לחוש כאבים עזים בעין ימין "העין הייתה ממש אדומה ודומעת וכאב לי לפקוח אותה באור" הוא מספר. ביום חלוקת התעודות, יום לפני הבגרות, הייתי צריך להגיע לבית הספר אך מרוב כאב ומכיוון שאמא מאוד דאגה הלכנו לרופא ששלח אותי באופן דחוף למיון של מרכז רפואי מאיר שם אבחנו זיהום חמור בעין".
מכיוון שהטיפול בהראל חייב מתן תרופות לתוך העין אחת לשעה, לא ניתן היה לשחררו לעשות את המבחן בבית הספר, ובבית החולים הציעו להראל לעשות את מבחן הבגרות במחלקת האשפוז.
"השעה כבר הייתה מאוחרת והיינו צריכים להחליט האם הראל מסוגל בכלל לעשות את הבגרות בשל הכאבים העזים בעין" מספרת אמו יפעת. "אך להראל היה חשוב לעשות את הבגרות, מכיוון שלא היה לה מועד ב' ולא רצינו להרוס את החודשים בהם למד, וגם לא את חופשת הקיץ אליה כה ציפה. אמנם יש מועד נבצרים אך לא ידענו בוודאות אם יאושר לו להיבחן במועד זה ובמידה ולא היו מאשרים הוא היה צריך לעשות את הבגרות של י"א שנה שלמה אחרי, בסוף כיתה י"ב ובמקביל לבגרות של י"ב", היא מסבירה.
"האחיות במחלקת עיניים במאיר היו מדהימות וחיברו אותנו עם ליאורה פרלברג מנהלת המרכז החינוכי בבית החולים, שלמרות שעת הלילה המאוחרת הגיעה להראל ודאגה ליצור קשר עם בית הספר. היא דאגה לקבל את כל האישורים הנדרשים ואכן ביום שלישי, יום הבגרות, הגיע בבוקר בוחן חיצוני להוציא את הבגרות מהכספת בביה"ס ולהביאה למחלקת עיניים בבית החולים בה ארגנו לו שולחן כתיבה וכסא ".
במהלך שעות ההיבחנות קיבל הראל בכל שעה טיפול רפואי, במהלכו עצרו את זמן הבחינה כדי לתת לצוות הרפואי לטפל בעין וכמה דק לעין להתאושש. "נכנסתי במהלך הבגרות לבדוק את שלומם של הראל ושל הבוחנת וראיתי אותו עובד בנחישות, בריכוז ובהתמדה" מספרת ליאורה פרלברג מנהלת המרכז החינוכי במאיר.
"הייתי נחוש להספיק לפתור את כל שאלות הבגרות בזמן הקצוב למרות הכאב" מספר הראל " יצאתי מהמבחן בתחושת הצלחה ואני שמח על הבחירה לעשות זאת".
יפעת, אמו של הראל "אין לי מספיק מילים להודות לצוות המקסים של מחלקת עיניים לליאורה מהמרכז החינוכי, ולצוות תיכון מוסינזון שכולם שיתפו פעולה באופן מדהים למען הראל. הרגשנו שכולם לצידנו, פועלים לטובת הראל. הם עשו מאמץ אדיר למענו תוך מתן יחס אישי ותומך".