המחאות וההפגנות נגד הרפורמה המשפטית בערי השרון גדלות ומתרחבות: מספר שיא של מפגינים נרשם אמש (מוצ"ש) בכל ערי השרון. בכפר סבא נרשמו כ-18 אלף שהתקבצו ברחבת קניון ערים, בהרצליה נרשמו כ-14 אלף מפגינים ברחבת בניין העירייה, ברעננה כ-10 אלפים ובהוד השרון מספר זהה של אנשים הגיעו לרחבת הספריה העירונית.
5 צפייה בגלריה
ההפגנות בהרצליה וכפר סבא
ההפגנות בהרצליה וכפר סבא
ההפגנות בהרצליה וכפר סבא
(צילומים: מארגני המחאה, דב גזית)
הרמטכ״ל לשעבר ח״כ גדי איזנקוט היה הנואם המרכזי בהפגנה בהרצליה: "אנחנו נמצאים היום בתקופה המסוכנת והנפיצה ביותר לביטחון הלאומי מאז 1973, מלחמת יום כיפור. במשמרת שלך, בנימין נתניהו, סעודיה עשתה אתמול צעד הרסני לכיוון איראן. בעתיד הקרוב מאוד אנו עשויים להידרש להכרעות גורליות. מה מביא אותך – מר בנימין נתניהו, להכניס את המדינה למציאות הכאוטית של החודשים האחרונים? אני קורא לך ולחברי הממשלה, הפעילו עכשיו את ״בלם החירום״.

5 צפייה בגלריה
המחאה בהרצליה
המחאה בהרצליה
המחאה בהרצליה
(צילום: מארגני המחאה)

"אנחנו, אוהבי המדינה, לא נעצור ולא נירתע. נמשיך להגן על דמותה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, ברוח מגילת העצמאות עבור העתיד המשותף של כולנו".
בכפר סבא נכחו כאמור מספר שיא של כ-18 אלף מפגינים, לשמוע את נאומו של שר המשפטים לשעבר מהליכוד, ח"כ מאיר שטרית, שאמר: "הייתי חבר ליכוד 32 שנה ואני אומר לכם - אני מתבייש בחבריי בליכוד! מה קרה לכם? איפה הערכים של ז'בוטינסקי? שקט הוא רפש". עוד נאמו ח"כ שרן השכל, שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ, השחקן דרור קרן ועוד.

5 צפייה בגלריה
המחאה בכפר סבא
המחאה בכפר סבא
המחאה בכפר סבא
(צילום: דב גזית)

ובתוך כך, עשרות תושבי כפר סבא הגיעו ביום שישי האחרון כדי להביע הזדהות ותמיכה במפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, תושב העיר, לאחר שהודח לאחרונה מתפקידו בהוראת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. מדובר בהתארגנות מקומית ספונטנית שהתכנסה זמן קצר לפני כן בקבוצות וואטסאפ בעיר. אשד יצא למפגינים ואמר: "אני מתחייב בפניכם שאשרת אתכם נאמנה כמו שעשיתי כל חיי".

5 צפייה בגלריה
המחאה בהוד השרון
המחאה בהוד השרון
המחאה בהוד השרון
(צילום: פעילי המחאה)

שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער נשא נאום בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בהוד השרון ואמר כי החקירה נועדה להנציח את שלטון הממשלה. "אם יצליחו במהלך הזה הם לא יעצרו שם" הבהיר סער והדגיש כי "הממשלה תפעל לשנות את חוקי הבחירות באמצעות הרוב שלהם בכנסת כדי להנציח את שלטונם. יש לנו מסר לחוגגים ברומא: לפעמים החגיגה נגמרת! המדינה לא רשומה על שמכם בטאבו. אתם לא תעשו מה שאתם רוצים בכסף שלנו, אתם לא תפגעו בזכויות שלנו, אתם לא תשנו את אופי המשטר בישראל. לא ניתן לכם לסכן את עתיד ילדינו. יהיה פה מאבק נחוש כמה שיידרש!"
קראו גם:
בנוגע לדבריו של מפכ"ל המשטרה אמר ח"כ סער: "מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי עשה הערב את הדבר הנכון. תגובת השר בן-גביר לדבריו ממחישה מדוע מלכתחילה אין הוא כשיר לתפקיד הכולל אחריות מיניסטריאלית על משטרת ישראל. המהלך הברוטלי של יום חמישי היה טעימה מהתפריט של ההפיכה המשטרית. השמירה על המערכות הממלכתיות קריטית מאי פעם!"

5 צפייה בגלריה
המחאה ברעננה
המחאה ברעננה
המחאה ברעננה
(צילומים: מארגני המחאה)

ברעננה נכחו כ-עשרת אלפים איש, רבים מהם בני נוער, גם מהמגזר הדתי לאומי, הנוכחים שמעו את נאומם של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ והכלכלן גיא רולניק.