"המטרה שלי היא להביא את השירים שלי לכמה שיותר אנשים, והמסר שלי הוא: לעולם אל תוותרו לעצמכם. לא משנה מהם תנאי הפתיחה שלכם". כך אומר יאיר שריקי (31) מהרצליה, משותק מוחין מלידה ומרותק לכיסא גלגלים. מגיל צעיר למד במסגרות מיוחדות, וכיום הוא מתגורר עם אמו ואחותו ומתפרנס מקצבת נכות.
1 צפייה בגלריה
יאיר שריקי. "הגוף מוגבל אבל אני משוחרר מבחינה רוחנית"
יאיר שריקי. "הגוף מוגבל אבל אני משוחרר מבחינה רוחנית"
יאיר שריקי. "הגוף מוגבל אבל אני משוחרר מבחינה רוחנית"
(צילום: טל שחר)
קראו גם >>>
מגיל שש הוא שר, מגיל 12 כותב שירים ובגיל 15 גילה את יכולתו להלחין למרות שאינו מסוגל לנגן בשום כלי ולמרות שלא למד מוסיקה. היה מקליט את עצמו בטלפון שר את המלודיה שצצה בראשו על פי המילים שכתב. לדבריו, הוא שר ראפ כי הסגנון הזה מבטא טוב יותר את מה שיש לו להביע. "בראפ אני יכול לספר את עצמי בלי פילטרים, להיות הכי ישיר, הכי אני. בנוסף, בראפ אתה לא צריך יכולת ווקלית גבוהה. אומנם אני יודע לשיר, אבל אני לא זמר".
בגיל 12 הוא עבר אודישן לפסטיבל הילדים ואף הופיע בתוכניתו של דודו טופז ז"ל עם השיר "אלוהים שלי". בשל מגבלותיו לא יכול היה להשתתף במופעים עצמם.
במהלך השנים כתב, לדבריו, למעלה מאלף שירים והקליט 17 - על הנכות שלו, על הדיסוננס בין הגוף לרוח, על חלומותיו לעוף ולמצות את החיים, וגם שיר אהבה נכזבת לחברתו במשך ארבע שנים (אף היא ילדת CP שלמדה איתו בירושלים). "השירים השכיחו ממני את הבדידות", הוא אומר, "זה הקסם של הכתיבה והמוסיקה. אומנם הגוף שלי מוגבל אבל אני חופשי מבחינה רוחנית, באמצעות הכתיבה וההלחנה אני לא חש במגבלות שלי".
בשנים האחרונות הוא למד הפקה מוסיקלית כדי להפיק את השירים שלו בעצמו וכך לבטא את כל הרעיונות המוסיקליים שלו. את השיר שהוציא לפני כשבועיים, "הפרח שנפתח", כבר הפיק בעצמו. זהו שיר שלישי מתוך שבעה שאמורים להיכלל באלבום שלו "מסע פנימי". הוא מקווה שהשירים ינגישו לקהל את היותו אמן יוצר. השיר "פרח שנפתח" אינו עוסק בנכות שלו אלא בקשר בינו לבין האחיינית שלו. "היא בגיל ההתבגרות, ואני מבטא את הכמיהה שלי להיות חלק מהעולם שלה", הוא מספר.
הוא אוהב את הבמה יותר מאשר את אולפן ההקלטות. לראשונה בחייו הופיע בגיל 7 בעת הופעה של שלומי שבת בהרצליה. לפני כשנה הופיע מול סטודנטים בסמינר הקיבוצים ביום הזכויות לאנשים עם מוגבלות, ובתקופת הקורונה הופיע במיזם "סטרימו" בפייסבוק. "מבחינתי, הופעה על במה היא האושר בהתגלמותו", הוא אומר.
הערוץ של יאיר שריקי ביוטיוב - לחצו כאן.
ליצירת קשר והזמנת הופעות yairshriki@gmail.com