הלב נקרע: סמ"ר יוסף איתמר ברוכים, רב סמל פלוגתי בבא"ח צנחנים, בן 20, נהרג ביומה השני של המלחמה, לאחר שיצא מביתה של חברתו בכפר סבא לדרום. הוא היה חודש לפני חופשת שחרור וחלם על החיים שאחרי.
2 צפייה בגלריה
איתמר ברוכים ז"ל
איתמר ברוכים ז"ל
איתמר ברוכים ז"ל
(צילום: פרטי)
הוריו, אורלי ומאיר מנציחים את זכרו של הבן הלוחם והמפקד שעיני כולם היו נשואות אליו בהערצה. השבוע, לקראת יום השלושים למותו, הם ביקשו שיכירו את בנם האהוב, ופרסמו מי הוא הגיבור שהיה בנם שכבר לא ישוב.
"מאיר ואורלי סיפרו לי על בנם, יוסף איתמר ברוכים, שהיה קסם על פני כדור הארץ", סיפר ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, "לכל חדר שנכנס הכניס אור ושמחה, היה אהוב על ידי כולם, כל מי שהכיר אותו התאהב. מנהיג מלידה, לאן שהלך הלכו אחריו בטבעיות, החיילים שלו הסתכלו עליו במבט שאומר הכל. ציוני ואוהב הארץ, מההתנדבות בתנועת המש״צים כנער, דרך הכנות כושר קרבי שלקח עוד מכיתה י׳. דרבן את כולם להתגייס לקרבי.

2 צפייה בגלריה
איתמר ברוכים ז"ל
איתמר ברוכים ז"ל
איתמר ברוכים ז"ל
(צילום: פרטי)

"לוחם ומפקד בחטיבת צנחנים, גדוד 101, שכל כך התגאה בהיותו כזה ודיבר בשפה צבאית גם בבית, דאג לחיילים שלו כמו לילדים שלא היו לו, ונפל בעת נתינה בהגנה על מדינת ישראל.
גם הסופר והעיתונאי חנוך דאום שיתף את דבריו קורעי הלב של אביו מאיר: "אני מבקש שיכירו את בני האהוב מחמד נפשי יוסף-איתמר ברוכים. איתמר היה לוחם ומפקד בגדוד 101 בצנחנים. סיים מסלול, עשה אימון ואז קו ולאחר מכן יצא לקורס מכי״ם. שימש כמ״כ טירונים, סמל ואז רס״פ. באותה שבת הוא ישן אצל חברה שלו בכפר סבא ועם קבלת הטלפון מהיחידה, חזר מיד לצבא והכל עם אותו חיוך נצחי ומקסים שתמיד נסך על פניו.

קראו גם:

"איתמר אהב את החיים, אהב ספורט והיה פריק של כושר, ידע אהבה וזוגיות טובה וחי כל יום מחד כאילו אין מחר ומאידך - עם רגליים על הקרקע ותכניות לעתיד. הוא היה חודש לפני חופשת שחרור, החל לבדוק אפשרויות של טיול אחר צבא וכבר נקבע לו ראיון לקורס מאבטחי מטוסים. השבוע הוא היה אמור לחגוג יום הולדת וביום ההולדת שלו, אמא שלו חלמה שהוא מחייך אליה ומחבק אותה חיבוק חזק חזק וארוך ארוך כמו שהוא תמיד היה עושה״.