ביום שני בשבוע שעבר בשעה שלוש לפנות בוקר תקף מאושפז פסיכיאטרי בן 38 הנמצא באשפוז כפוי בבית חולים שלוותה בהוד השרון את מאיר פחימה ז"ל מכפר סבא בן ה- 82 בשנתו, ללא כל סיבה, ובאכזריות חריגה בעוצמתה. הבוקר (שלישי) נפטר פחימה לאחר שהיה מאושפז כשהוא מורדם ומונשם במשך כעשרה ימים.
1 צפייה בגלריה
מאיר פחימה ז"ל. "איש צדיק היה"
מאיר פחימה ז"ל. "איש צדיק היה"
מאיר פחימה ז"ל. "איש צדיק היה"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
על פי חקירת המשטרה שהפכה לחקירת רצח, המאושפז הפסיכיאטרי התעורר משנתו, הגיע לפחימה ז"ל השליו שישן את שנתו, הפיל אותו ממיטתו, והחל לחבוט ולבעוט בו בכל חלקי גופו. גם כשהיה שכוב כשהוא חסר ישע, המשיך לבעוט בו בראשו ללא רחם. בעקבות הפציעות הקשות הוא נלקח לבית חולים בילינסון עם פגיעה קשה במוחו והועבר לבית חולים תל השומר כשהוא מורדם ומונשם. הבוקר, כאמור, הוא נתבקש לישיבה של מעלה ונפטר. גופתו, לבקשת הפרקליטות, הועברה לניתוח שלאחר המוות.
בני המשפחה טוענים כי מדובר במחדל שאין שני לו: "אבא שלנו התלונן כל הזמן על האיש הזה ששמו אותו בחדרו. אבא נמצא בהשגחה בשל תשישות, הוא אדם מבוגר שעבר הרבה בחייו, איש צדיק שלעולם לא הרע לאיש ולא פגע בזבוב, אין מי שלא מכיר אותו באופי המתון והחביב שלו. הוא כל הזמן ביקש שניקח אותו הביתה, כי הוא מפחד מהמטופל האכזרי הזה, אך לא נעשה דבר. צריכה להפתח חקירה מיידית לבדיקת הנושא לעומקו. לא ניתן לעבור על זה לסדר היום".
היום הוסיפו בני המשפחה האבלה בכאב: "אבא שלנו, איש צדיק ומדוכא ביסורים, הלך מאיתנו בצורה אכזרית בגלל מחדלים שאין שניים להם. מי יודע מה הוא חש ברגעיו האחרונים. הלב שלנו נקרע".
גם מכריו ומוקיריו הרבים בשכונת יוספטל בכפר סבא ממאנים להנחם: "מאיר ז"ל היה איש צדיק. מעולם לא עשה לרעהו רעה. תמיד היה חייכן, ואהוב על כולם, הליכותיו היו מדודות, ראו שהוא היה נשמה גבוהה, הייתה בו אצילות וחן מיוחדים. זו טרגדיה קשה מאוד".
ממשטרת מרחב שרון נמסר: כתב אישום הוגש נגד נאשם תושב רעננה בן 40 בגין ניסיון רצח של שותפו בחדר מגורים, במסגרת אישפוז במרכז בריאות הנפש בגזרת מרחב שרון. בתאריך 13.07 סמוך לשעה 03:00 תקף הנאשם את שותפו לחדר במכות נמרצות תוך שהוא גורם לפציעתו הקשה של הקורבן.
"מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת עד להגשת כתב אישום בביהמ"ש המחוזי בעבירה של ניסיון לרצח. לכתב האישום צורפה בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו".
מדוברות הכללית נמסר: "מדובר באירוע חריג וחמור שאירע לפנות בוקר ( 03:05) בשעה שהמטופלים ישנו. מטופל הנמצא באשפוז כפוי התעורר משנתו והחל להכות, ללא כל סיבה, מטופל אחר בשנות השבעים לחייו בשעה שהוא ישן. אנשי הצוות שנזעקו מייד לחדר כדי להפריד ולרסן את המטופל המכה נפגעו תוך מאמצי ההשתלטות עליו במקביל הוזמנה מידית המשטרה והמטופל המכה נלקח על ידי המשטרה. המטופל המוכה הועבר לבית החולים תל השומר במצב המוגדר קשה. הודעה נמסרה למשפחתו ואנו נמצאים איתם בקשר ומלווים אותם".
מדוברות משרד הבריאות נמסר כי "מפאת צנעת הפרט הם אינם יכולים למסור פרטים על האירוע".
על מועד הלוויתו של פחימה ז"ל טרם נמסרה הודעה.

הותיר אחריו רעיה ודור ישרים מבורך. יהי זכרו ברוך.