"חשוב לנו מאוד שכל נער ונערה, תלמיד או תלמידה, יידעו שיש להם כתובת, אוזן קשבת ומקור לפניות והתייעצות". כך אומר השבוע עמית סבן מרמת השרון, חבר מועדון רוטרי רעננה, פעיל חברתי ויזם טכנולוגי מגיל 15 שפועל למען זכויותיהם של בני נוער בסיכון, ניצולי שואה ומשפחות מוחלשות. סבן (24) שמתמודד על מקום במועצת העיר רמת השרון, הקים בעבר את עמותת "נוער למען נוער" במטרה לסייע לעשרות בני נוער באמצעות מתנדבים.
2 צפייה בגלריה
סבן בפעילות העמותה
סבן בפעילות העמותה
סבן בפעילות העמותה
(צילום: פרטי)
"כילד שהתמודד עם עודף משקל סבלתי רבות משיימינג, אלימות והצקות", הוא מסביר. "ילדים היו רודפים אחרי מהמרכז למידה שהיה ליד הבית שלי, מרביצים לי ומקללים אותי. בנוסף, היו שני ילדים בכיתה שהיו הייתי בחטיבה ופתחו לי פרופיל פיקטיבי בפייסבוק. הם השמיצו אותי, עשו לי גרפיטי על הקיר ליד הבית שלי בגינת השעשועים ושם נהגו לכתוב קללות על הקיר".
בעקבות העוול שחווה סבן, גם ממערכת החינוך לדבריו, הוא בחר להקים את "נוער למען נוער". "אם אין כתובת אז אני אהיה הכתובת. העמותה מסייעת לעשרות בני נוער מידי חודש ובאמצעות צוות מתנדבים אנו מעניקים לבני הנוער תמיכה, אהבה, חום ואמונה. אני מאמין שלכל נער יש את הסיכוי לחלום ולהצליח".

2 צפייה בגלריה
עמית סבן
עמית סבן
עמית סבן
( צילום: סיוון לביא)

לדברי סבן, לאחרונה חלה תופעה, בה בני נוער שסובלים מחרם מתאבדים. "זה פשוט מזעזע וצריך להטריד אותנו כחברה, זו נורה אדומה למצבינו.רק בחצי שנה האחרונה התאבדו חמישה בני נוער בשל העובדה שסבלו מאלימות וחרם", הוא מתריע.
סבן, שלמרות גילו הצעיר, צבר רזומה חברתי רחב, נבחר, בין היתר, ב־2019 להיות בין ה־70 הצעירים המשפיעים על ידי נשיא המדינה לשעבר, ראובן רובי ריבלין והרמטכ״ל לשעבר גדי אייזנקוט.
קראו גם:
בין יתר פעילותיו, הוא משמש מנכ״ל קבוצת סבן וובאקס ־ בניית אתרים, מייסד סטארט-אפ "נגישון סיוע טכנולוגי לבעלי מוגבלויות" וסטודנט למשפטים.
"כעמותה קיבלנו פניות רבות, במיוחד בחודש האחרון לקראת פתיחת שנת הלימודים, ולכן אנחנו מבקשים להדגיש שאין ילד רע, אלא יש ילד שרע לו. כל נער אשר מתמודד עם בריונות ואלימות, מוזמן לפנות לקו הסיוע הפועל 24/7 ומספק מענה רגשי ונפשי בגובה העיניים", הוא אומר וקורא לכל נער או נערה במצוקה, לפנות אליהם.
קו הסיוע: 03-5384988 קו הסיוע בווצאפ 055-7235858 זמין גם 24/7
אתר העמותה: www.noarlmeennoar.org