הלב נשבר: לפני חודש, סרן טל גרושקה בן ה-25 מצא גור נטוש והביא אותו הביתה. בצרוף מקרים מצמרר הוא קרא לו 'בארי', אבל המשפחה אמרה לו שזה לא שם מתאים לכלב ושיקראו לו 'ברי'. טל נפל ביום הראשון למלחמה בקרב בדרך להגן על תושבי כפר עזה באותה שבת שחורה. ברי, הכלב אותו הציל טל, יושב ליד הקבר שלו ולא מבין לאן הגיבור שלו הלך.
2 צפייה בגלריה
סרן טל גרושקה ז"ל והכלב ברי
סרן טל גרושקה ז"ל והכלב ברי
סרן טל גרושקה ז"ל והכלב ברי
(צילומים: פרטי)
טל שירת כמפקד פלוגה בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, הוא נפל בשבת השחורה בכפר עזה. הוא היה מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל בבוקרו של ה-7 באוקטובר עם חייליו בגוש עציון. עם פתיחת המערכה בדרום לקח גרושקה חלק מהלוחמים ויצא לכיוון עוטף עזה, שם נפל בקרב מול מרצחי החמאס.


טל, בנם של אדוה ויוסי גרושקה, בוגר תיכון כצנלסון בכפר סבא.

2 צפייה בגלריה
סרן טל גרושקה ז"ל
סרן טל גרושקה ז"ל
סרן טל גרושקה ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

אחיו איתי ביכלר מספר כי רגישותו לסביבה, לטבע ולזולת היו יוצאי דופר, כמו הסיפור שהוא משתף: "אחי, רב סרן טל גרושקה זיכרו לברכה, מ״פ בנח״ל נפל בקרב ביום הראשון ללחימה. טל היה בחור יוצא דופן, מחונן בנגינה בפסנתר, התבטא בכתב ובמשחק בכשרון רב ,ולאחר מכן גם היה חייל ומפקד יוצא דופן. המשפחה שלנו טענה אותו בהרבה מאוד ערכים וכלים שעיצבו והפכו אותו למי שהוא. אחד הסיפורים הכי מרגשים על טל היה שלפני כל יציאה לסופ״ש הורה לחיילים להוציא ניידים ולהתקשר לסבא וסבתא להגיד שבת שלום".