"אני מחפשת את מי שהצילו את עיניי ומבקשת לפגוש אותם ולהודות להם", אומרת ליאת דותן (38) תושבת גיל עמל, אם לשניים, מורה-מחנכת בבית הספר מגן.
1 צפייה בגלריה
ליאת דותן. "לא ראיתי דבר, הייתי בשוק"
ליאת דותן. "לא ראיתי דבר, הייתי בשוק"
ליאת דותן. "לא ראיתי דבר, הייתי בשוק"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
ביום שישי שעבר בשעה 11:30 היא נסעה במכוניתה לכיוון כפר סבא ובדרכה נכנסה לתחנת הדלק הצמודה לקניון אושילנד. היא נצמדה לאחת המשאבות והחלה לתדלק. בשלב מסוים שמעה את הצליל המוכר של סיום פעולת השאיבה. היא הייתה משוכנעת שמדובר במשאבה שהייתה בשימושה ושהתדלוק של מכוניתה הסתיים. אבל אז התברר שהייתה זו משאבה סמוכה שנעצרה עם סיום התדלוק של מכונית אחרת.
בעת שליאת שלפה את פיית המשאבה מתוך מיכל מכוניתה, זרם חזק של דלק ניתז עליה והדף אותה אחורנית. מעוצמת הזרם היא מעדה ונפלה על הרצפה. הדלק פגע בפניה, חדר לעיניה ונספג בשערה ובבגדיה. "מאותו רגע לא ראיתי דבר. הייתי בשוק. לא יכולתי להיעמד".
בשלב זה היא חשה שמישהו אוחז בידיה, מרים אותה ומריץ אותה לחדר השירותים של התחנה. שם שטפו את עיניה במשך כארבעים דקות. במהלך השטיפה, כשיכלה לפקוח את עיניה ראתה במטושטש גבר ואישה וילדה שעמדה לצדם.
לאחר שהתאוששה נסעה במהירות לבית אמה הסמוך למקום והיא פינתה אותה לבית החולים מאיר. "כשהגעתי לחדר מיון נאמר לי שהעזרה הראשונה שהשניים הגישו לי הצילה את העיניים שלי".
בחדר המיון עברה שטיפה נוספת, טופלה בטיפות, ובסופו של דבר התברר שלא נגרם לעיניה נזק ממשי. "רק הנפש נפגעה", היא מדגישה, ומספרת שרק לפני שבוע החלימה מקורונה לאחר שנדבקה בעת טיול טרקטורונים עם חברים. "הלקח הוא שאפשר להידבק גם בטבע", היא מדגישה. לאחר שחשה סחרחורות, כאבי ראש, כאבי שרירים וחום - נבדקה, נמצאה חיובית ונכנסה לבידוד.
ועכשיו חשוב לה לאתר את בני הזוג שנחלצו לעזרתה. "כשפקחתי את עיניי הספקתי להודות להם אבל לא יותר מזה". בהמשך נודע לה שמדובר בבני זוג שתדלקו את מכוניתם במשאבה סמוכה. "אני לא יודעת איך הם נראים, ואם יעברו לידי לא אזהה אותם. הייתי רוצה לפגוש אותם להודות להם שוב ולהגיש להם שי".