בית הדין האזורי לעבודה תל אביב החליט ביום רביעי שעבר כי סייעת בכיתת החינוך המיוחד בבית הספר היסודי נוף צורים בכוכב יאיר-צור יגאל לא תוכל לשוב לבית הספר לאחר שסירבה להתחסן או להציג בדיקה שלילית לקורונה. ההחלטה תהיה בתוקף עד להחלטה סופית בבקשה.
1 צפייה בגלריה
ההורים: שבענו מבידודים
ההורים: שבענו מבידודים
הסייעת. "בדיקה פולשנית"
( אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>>
הדיון בבית הדין לעבודה נקבע בעקבות העתירה שהגישה הסייעת לצו מניעה כנגד המועצה. עורכי הדין חן טלמור, גלעד ברטל ורעות לורנץ, שייצגו את העותרת, טענו שראשי הרשויות לא יכולים לקחת החוק לידיים, כדברי משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה. "בדיקה פולשנית בריאותית היא בדיקה שנוגדת את זכויות החולה וחוק כבוד האדם וחירותו. לא באו והציעו לה בדיקה דרך האוויר כמו באנגליה, לא מציעים לה שום בדיקה פולשנית פחות. הממשלה לא אישרה תקנות המחייבות כל אדם להיבדק כל 48 שעות. החלטת ראש המועצה בזמן שניתנה לא היה לה מקור נורמטיבי ועד היום מונעים ממנה להיכנס למקום עבודתה ולא ניתנה לה האפשרות להציג טענותיה".
בדבריה בפני בית הדין אמרה הסייעת: "אני אוהבת את הילדים האלה כאילו הם הילדים שלי ויש לי ילדים. אני לא הולכת לאירועים, לא נחשפת למקומות שאני לא צריכה להיחשף, הדבר היחיד היה להגיע לאמא שלי לאור מצבה כיום. אם לא ארגיש טוב, אז אשאר בבית ולא אגיע לעבודה. עד כמה שאני יודעת, רוב הסייעות ועובדי החינוך מטעם המועצה עשו חיסונים מתוך חשש למקום העבודה שלהם. אני מכירה סייעת אחת שמרוב לחץ הלכה והתחסנה".
ראש המועצה יובל ארד ציין, שכ-90% מצוותי החינוך ביישוב כבר התחסנו, ונותרו בודדים שבחרו מסיבות אישיות שונות שלא להתחסן. "מאלה דרשנו להציג בדיקה שלילית טרם כניסתם למוסדות החינוך. רק סייעת אחת בכל מוסדות החינוך סירבה להתחסן או להציג בדיקה שלילית".
היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד אלון אשר, הדגיש כי הנחיית ראש המועצה כלל לא עסקה בדרישה לקבלת חיסון אלא בדרישה ממי שבחר שלא להתחסן להציג בדיקת קורונה שלילית אחת לשבוע.
 ראש המועצה אמר בדיון: "מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ששליחתם לבידוד במקרה של תחלואת הסייעת, אינה דומה לבידוד של אדם רגיל. חוסר היכולת לעיתים לתווך להם את משמעות הבידוד מעצימה את הפגיעה הרגשית והנפשית.
האחריות שנקבעה על ידי המחוקק היא לבריאות הציבור, לכלל. אני סבור, שכששמים על כף המאזניים את הצורך לשמור על אותם תלמידים צעירים אנו נדרשים לאזן בין זכות היסוד של התלמידים לחיים וזו צריכה להיות מועדפת על זכותה של הסייעת לפרטיות".
שופטת בית הדין האזורי לעבודה מירב קליימן, שעמדה בראש ההרכב, קבעה מועד לדיון נוסף.