תושבי שכונת 2005 ברעננה הופתעו לגלות בסוף השבוע האחרון כי תוואי הרכבת התחתית בעיר שונה, ועתה היא עתידה לעבור בשכונת המגורים שלהם.
1 צפייה בגלריה
קו תחנת המטרו. חשש מירידת ערך הדירות
קו תחנת המטרו. חשש מירידת ערך הדירות
קו תחנת המטרו. חשש מירידת ערך הדירות
(צילום: באדיבות עיריית רעננה)
קראו גם >>
עד כה הצטרפו מאות אנשים לקבוצה המתכננת להגיש התנגדויות והשגות להחלטה. אחד מנציגי הקבוצה, תושב השכונה עו"ד שרון טל, אמר השבוע ל'ידיעות השרון' כי "אנחנו מתכננים שהקול שלנו יישמע, שיבינו שההתנהלות לא נכונה ושיש חלופה טובה יותר. כרגע אנחנו בשלב ההתארגנות, אוספים חומר כדי להכין את ההתנגדות בצורה מסודרת ורוצים להיפגש עם ראש העיר, לנסות ולגייס את העירייה שתהיה איתנו, התושבים".
טל הוסיף כי תושבי השכונה עדיין המומים מהידיעה שנחתה עליהם. "מתקשרים אליי עשרות אנשים ואומרים לי שלא ישנו כל הלילה, לא יודעים איך לאכול את זה שיום אחד תעבור מתחת לבניין שלהם רכבת.
"אנחנו לא פוסלים ואף מזמינים מומחים בתכנון ובנייה, תושבי השכונה שמוכנים להתנדב ולגבות את ההתנגדות בחוות דעת מקצועיות", הוא מסכם.
בקריאה להצטרפות להתנגדות למעבר הרכבת בשכונתם העלו תושבי 2005 כמה חששות מרכזיים לפגיעה באיכות חייהם, בין היתר: רעידות והחלשת תשתית בנייני המגורים, סדקים בקירות, ירידת ערך הדירות ועוד. הם ציינו כי מפגעים אלה יכולים להימנע אם המתכננים ישובו לתכנון הקודם, שבו הרכבת עוברת בעיקר לאורך הכביש הראשי.
מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי "נתיב הרכבת התחתית תוכנן על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, מנהל התכנון. אנחנו קיבלנו את הנתיב החדש כתכתיב, לאחר שאושר בסוף השבוע שעבר על ידי שר הפנים אריה דרעי". העירייה ציינה כי יחד עם ראשי רשויות נוספים בשרון פנתה למשרדי הממשלה הנוגעים לתכנון ודרשה להיות מעורבת, ועדיין לא קיבלה את תגובתם לנושא.