מנחם אקרמן (62) הוא עורך דין במקצועו ששומר על אורח חיים בריא. כשהחל לסבול מכאבי ראש וסחרחורות הוא לא ייחס להם חשיבות וניסה להתעלם מהם "חשבתי שאולי מדובר בעייפות או לחץ אז לקחתי כדור והמשכתי בשגרת חיי".
2 צפייה בגלריה
עו"ד מנחם אקרמן ואשתו
עו"ד מנחם אקרמן ואשתו
עו"ד מנחם אקרמן ואשתו
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
אבל הכאבים לא פסקו אז הוא החליט ללכת להיבדק. הוא הגיע לד"ר תילי פישר מומחית ברפואת משפחה במכבי שירותי בריאות ותיאר בפניה את המצב. ד"ר פישר ערכה לו תשאול ובדיקה מקיפים אך לא מצאה שום דבר חריג "הבדיקה העלתה שהכול תקין. חשבתי שאולי מדובר בוירוס ולכן ביקשתי ממנחם שיצור איתי קשר בעוד כמה ימים ויעדכן האם מצבו השתפר".
מנחם חזר לביתו ולאחר כמה ימים הגיעה לד"ר פישר אשתו של מנחם.
2 צפייה בגלריה
ד"ר תילי פישר
ד"ר תילי פישר
ד"ר תילי פישר
(צילום: דוברות מכבי)
"זה היופי ברפואת משפחה, כך לדברי ד"ר פישר, אשתו של מנחם הגיעה אליי לביקור עבורה ובסופו שאלתי אותה כבדרך אגב, מה שלום בעלה" מספרת ד"ר פישר. אשתו של מנחם לא ידעה שתשובה פשוטה תציל את חייו אשתו סיפרה שכאבי הראש נמשכים והוא נוטל כדורים נגד כאב ראש, מה שהוא מעולם לא עשה. ברגע שהיא ציינה שהוא מעולם לא סבל מכאבי ראש, נדלקה לי נורה אדומה. כשמופיעים כאבי ראש פתאומיים בלי שום סיבה מיוחדת ברקע, זה עלול להצביע על משהו חמור".
ד"ר פישר התקשרה למנחם וביקשה ברוגע שיגש לבצע בדיקת סיטי ראש. היא סייעה לו לקבל תור דחוף, לאור החשדות החמורים שהיו לה. לאחר כמה ימים הגיעו תוצאות הבדיקה.
כשד"ר תילי קבלה את תוצאות הבדיקה, היא הבינה שהזמן עובד לרעתה "תוצאות הסיטי הראו ממצא של גידול ענק בגודל 5 על 8 ס"מ שיושב על גזע המוח של מנחם. מדובר בפצצה מתקתקת. התקשרתי אליו מייד".
אבל מנחם לא ענה לנייד. באותו זמן הוא שהה בחדר הממ"ד במשרדו, בלי קליטה. בגלל הדחיפות של המקרה, ד"ר פישר יצרה קשר עם אשתו. היא סיפרה שהגיעו תוצאות הבדיקה של מנחם וביקשה שיסעו באופן מיידי לחדר המיון "הכנתי להם הפניה באותו רגע והפצרתי באשתו שתיסע אליו לעבודה לאסוף אותו, שלא תיתן לו בשום פנים ואופן לא תיתן לו לעלות על ההגה".
מנחם ואשתו נסעו לבית החולים איכילוב ושם ערכו עוד מספר בדיקות "הכול קרה מאוד מהר. הכניסו אותי לבדיקת Mri ולאחריה קבלתי אבחנה סופית שמדובר בגידול במוח שיושב על גזע המוח. פרופסור רוט, "אדם יקר" ,הודיע לי שמכניסים אותי לניתוח דחוף להסרת הגידול".
לאחר הניתוח מנחם המשיך סדרה של טיפולים בעקבות הגילוי שהגידול שנמצא בראשו היה ממאיר. לאורך כל התקופה, ד"ר פישר שמרה על קשר עם מנחם כדי לבדוק איך מתקדמים הטיפולים ומה מצבו "יש הרבה רופאים טובים, אין ספק. אבל אין רופאה טובה כמו תילי. היא הצילה לי את החיים" אומר מנחם.
לפני כחודש מנחם קיבל את תוצאות הבדיקות האחרונות והתבשר שלא נמצאו ממצאים בגופו "חזרתי לעבוד, השתדלתי להסתכל על זה כאירוע שצריך לטפל בו ולחשוב רק בדרך חיובית. היום, בעז"ה אני מקווה שאני אחרי זה".