מילי גלדסטון מכוכב יאיר–צור יגאל עוד מעט בת 12, ובדצמבר תחגוג את בת המצווה שלה. השבוע היא הקדימה את כניסתה לגיל מצוות, והגשימה בעת ובעונה אחת פרויקט חברתי ואתגר ספורטיבי – שניהם יוצאי דופן. היא שחתה עשרה קילומטרים בבריכה המקומית, כלומר 400 בריכות ברציפות, וזאת במסגרת מסע לגיוס כספים לעמותת "רי־ספקס" מכפר סבא, המספקת משקפיים במחיר סמלי למעוטי יכולת. מסע ההתרמה החל כבר לפני כחודש, כשהיעד הוא 20 אלף שקל. עד כה נאספו כ־17 אלף שקל, 5,000 מתוכם ביום שבו עמדה מילי באתגר.
1 צפייה בגלריה
מילי גלדסטון. "היה לי חשוב לעמוד במשימה"
מילי גלדסטון. "היה לי חשוב לעמוד במשימה"
מילי גלדסטון. "היה לי חשוב לעמוד במשימה"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
הפרויקט כולו הוא יוזמה של העמותה הבריטית MyIsrael, שאימצה 18 עמותות ישראליות קטנות שפועלות במגוון תחומים ואוספת עבורן כספים למימון פעילותן. בין השאר, העמותה רותמת למבצעי גיוס הכספים בני ובנות מצווה בקהילה היהודית. לפני כחצי שנה קיבלה MyIsrael הכרה כעמותה ישראלית. דארן גלדסטון, אביה של מילי, מסייע זה שנים לפעילותה של העמותה בבריטניה, וכעת גם בישראל. היה זה אך טבעי שיציע לבתו להירתם לפרויקט קהילתי.
מילי עיינה ברשימת 18 העמותות ש־MyIsrael מתרימה עבורן, וננעלה ללא היסוס על העמותה שרוכשת משקפיים לנזקקים. היה לה קל מאוד להתחבר לתחום הפעילות הזה, כיוון שהיא עצמה קצרת ראייה ומרכיבה כבר מגיל שלוש משקפיים עם מספר גבוה מאוד (7 בתוספת צילינדר). רק קצרי ראייה כמוה יכולים להזדהות עם חוסר האונים של קצרי ראייה אחרים. כשחיינית היא נזקקת למשקפת מיוחדת עם עדשות אופטיות, שצריך להחליפן אחת לשנה, עם הגידול הטבעי במספר.
מילי נכנסה למי הבריכה לראשונה בגיל חמישה חודשים, בחוג שחייה לתינוקות. בגיל חמש המשיכה להתאמן בחוג שחייה לילדים ובגיל שמונה כבר התקבלה לנבחרת השחייה של היישוב. היא מתאמנת ארבע פעמים בשבוע, כשכל אימון נמשך שעה ו־45 דקות. את משימת 400 הבריכות קבעה המאמנת שלה, ולקראת המשחה המתיש הזה היא התכוננה היטב - אם כי מספר הבריכות המרבי ששחתה בתקופת האימונים לא עלה על 104.
השבוע, ביום שני, היא נכנסה לבריכה בשעה 10 בבוקר ויצאה ממנה לאחר ארבע שעות ו־37 דקות. היא שחתה בעיקר בסגנון חתירה וחזה, ואת מספר הבריכות מנה אביה באמצעות אפליקציה מיוחדת. בכל פעם שסימנו לה לעצור למנוחה קלה, שנועדה בעיקר לשתייה ולאכילת חטיפי אנרגיה, פסטה ותמרים – היא עודכנה במספר הבריכות שעברה. החברות שלה הגבירו את המוטיבציה שלה בקריאות ובשלטי עידוד.
"כולם צעקו לי תמשיכי, עוד מעט את מסיימת, ולי היה חשוב לעמוד במשימה".
כשסיימה את הבריכה ה־400 היא המשיכה לשחות עוד כמה בריכות לשחרור השרירים, והצטרפה לחברותיה לשעשועי מים. כששבה לביתה הגיע שליח עם זר פרחים ששלח ראש המועצה יובל ארד.
השבוע היא החלה את לימודיה בכיתה ו' בבית הספר "נוף צורים". במהלך השנה היא תמשיך להשתתף בתחרויות השחייה הארציות, בתקווה לזכות במדליות.