עיריית רעננה מודיעה על הרחבת איסוף הפסולת האלקטרונית ושיתוף הפעולה עם תאגיד "אקומיוניטי", תאגיד חברתי לאיסוף פסולת אלקטרונית.
1 צפייה בגלריה
עמדת מחזור פסולת אלקטרונית
עמדת מחזור פסולת אלקטרונית
עמדת מחזור פסולת אלקטרונית
(צילום: דוברות העיריייה)
כחלק מהרחבת ההתקשרות, יתווספו עשרה מתקנים חדשים לארבעת מתקני איסוף הפסולת האלקטרונית בעיר ויתאפשר איסוף הפסולת ממדרכות העיר, שיבוצע בערב הקודם למועד איסוף הגזם
עיריית רעננה מודיעה על הרחבת הסכם שיתוף הפעולה עם התאגיד החברתי לאיסוף פסולת אלקטרונית "אקומיוניטי", שנחתם אשתקד וזכה להצלחה גדולה ולהיענות התושבים במחזור פסולת אלקטרונית בעיר.
במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה, תגדל באופן משמעותי פריסת מתקני איסוף הפסולת האלקטרונית, שהוצבו עד כה בארבעה מוקדים מרכזיים בעיר, וכוללים בין היתר מתקן ייעודי במרכז מע"ש בעיר, בו חוסים אנשים עם מוגבלויות העוסקים זה שנים במיון פסולת אלקטרונית בשיתוף העירייה, מתוך רצון העירייה להמשיך ולהעסיקם עבור מטרה חיובית זו.
מתקני האיסוף החדשים יוצבו בפריסה רחבה בעשרה מוקדים נוספים בעיר, בסמוך לבתי ספר ומרכזי מחזור קיימים, באופן שיאפשר הרחבה ניכרת של מחזור הפסולת בעיר. במתקנים אלו ניתן יהיה להמשיך ולמחזר מכשירי חשמל קטנים וגדולים לרבות נורות, מחשבים ביתיים, סוללות, מכשירי מיקרוגל ואפייה ועוד. ממתקנים אלו יטופלו וימוחזרו המוצרים כך שיימנע הנזק הסביבתי שצפוי היה להיגרם בהשלכה שלהם לפחי האשפה או למקומות לא מוסדרים. רשימת מתקני המחזור המלאה תתעדכן באתר העירוני עם סיום פריסתם.
בנוסף, תאפשר העירייה איסוף הפסולת האלקטרונית מהמדרכות הסמוכות לבתי התושבים, במוקדי איסוף הגזם הקיימים בעיר. האיסוף יתבצע על ידי חברת אקומיוניטי, ערב קודם למועד איסוף הגזם בעיר בשעות 18:00-22:00. השירות מיועד בין היתר כפתרון לאיסוף מוצרי חשמל כבדים, כגון מכונות כביסה, מקררים, מדיחים, מיקרוגלים ותנורים. מעבר לערך המוסף האקולוגי של מחזור הפסולת האלקטרונית, מהווה איסוף הפסולת ערוץ תעסוקה חשוב לאנשים עם צרכים מיוחדים, המשמשים כעוזרי נהג בתהליך איסוף המדרכות. תושב שימחזר פסולת אלקטרונית באמצעים שהעירייה העמידה לרשותו, ממקסם את האפקט הן לסביבה והן עבור אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה.
זאת ועוד, לרווחת תושבי העיר, נמשך בעיר בהצלחה שירות איסוף מכשירי חשמל גדולי מימדים ישירות מבתי התושבים המוצע במסגרת שיתוף הפעולה. השירות ניתן באמצעות פנייה למוקד העירוני, בתשלום סמלי של 180 ₪, וכשירות חינם לאזרחי העיר הוותיקים.
חיים ברוידא, ראש העיר רעננה: "רעננה היא עיר ירוקה בת קיימא שחרטה על דגלה כערך עליון את השמירה על כדור הארץ ואיכות הסביבה. אנו מברכים על הרחבת הסכם שיתוף הפעולה עם תאגיד אקומיוניטי, שיאפשר הגדלה משמעותית של פעילות מחזור הפסולת האלקטרונית בעיר. אני מודה לתושבי העיר על האכפתיות וההיענות הגבוהה למחזור הפסולת האלקטרונית, ובטוח שהמהלך החדש, והרחבת השירותים העירונים בנושא, יתרמו לעידוד העשייה הסביבתית והובלת המהלך הירוק בעיר".
צביקה רובינצ'יק מנכ"ל אקומיוניטי: "אנו רואים חשיבות רבה בהעמקת והרחבת שיתוף הפעולה עם העירייה וזאת מתוך מטרה להעלות את המודעות לנושא איסוף פסולת אלקטרונית בעיר והסכנות שטמונות בפסולת זו. בנוסף לכך המיזם מהווה הזדמנות מצוינת לשילובם של עובדים עם צרכים מיוחדים בעבודת האיסוף, עובדה שהופכת את שיתוף הפעולה לנכס חברתי וסביבתי מכל ההיבטים האפשריים".